Oikeuskansleri vastuuseen Päivi Räsäsen asiassa

Ota yhteyttä adressin tekijään

Jaa Adressia Facebookissa, keräysaika ei ole pitkä

2022-02-07 16:58:23

Tätä Adressia ei ole tarkoitus kerätä monta kuukautta, vaan potentiaalinen aika on kaksi kuukautta.

Räsäsen asiassa annetaan tuomio maaliskuussa, joten huhtikuussa ollaan parhaassa tapauksessa tilanteessa, että syytteet olisi hylätty (30 päivän valitusaika kulunut) ja syyttäjä ei valittaisi hovioikeuteen (jos valittaa, yhdenvertaisuus vaatisi esim. Katolisen kirkon laittamista esitutkintaan) ja Päivi Räsäselläkään ei olisi niin ollen mitään esteitä antaa vapaat kädet saattaa oikeuskansleri vastuuseen.

Miksi tein adressin: Joulukuussa oli sellainen erikoinen tilanne, että tarvittavat 10 kansanedustajaa oli silloin jo koossa tekemään muistutus, jolla oikeuskanslerin laiminlyönnit olisi laitettu perustuslakivaliokuntaan. Sieltä asia voi päätyä ison salin äänestyksen kautta valtakunnanoikeuteen.

Mutta se olikin Päivi Räsänen (hän ei ollut yksi em. kymmenestä), joka lopulta jarrutteli, rationaalista syytä hänellä ei kuitenkaan ollut. Asia jäi mysteeriksi.

Oli puhetta, että asiaan palataan, kun käräjäoikeuden tuomio tulee.

Näin ollen tämä adressi on viesti Päivi Räsäselle uskovien mielipiteestä, että väärin toimineet kuuluu saattaa vastuuseen, muuten on vaara, että uskovia kohdellaan jatkossakin huonosti.

Esko Nurminen