Suoraman kirjasto säilytettävä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Nimiadressi Suoraman kirjasto säilytettävä suljetaan 17.11. 2014 klo 12.00

2014-11-15 18:42:40

Vielä ehditte kertoa adressista mahdollisille Suoraman kirjaston säilyttämistä puoltaville. Myös  yleisemminkin  lähipalvelujen, peruspalvelujen ja ruohonjuuritason kulttuurin sekä  lukutaidon säilyttämisen, lasten ja nuorten hyvinvoinnin edesauttamisen puolustajille. Lähikirjastolla, koulun kirjastolla on osuutensa tässä kaikessa, ja monessa muussa ihmisten arkielämään kuuluvassa asiassa.  Suorama on tosiaan suurin Kangasalan kylistä (6000 asukasta,  kasvuennuste 1600 as v:teen 2030 mennessä.), selvästi eniten käytetty lähikirjasto sekä suurin  alakoulu (yli 500 oppilasta) vieressä. Lakkautusaie on räikeässä ristiriidassa suoramalaisten kirjastonkäyttäjien tarpeiden ja  oikeuksien kuten myös kuntastrategiassa ilmaistujen tavoitteiden kanssa (ks. esim. Kangasalan onnistumissuunnitelma - kuntastrategia 2020 tai Lasten ja nuorten hyvinvointisuunnitelma 2014-2016).

Suurkiitos kaikille adressin allekirjoittaneille! Luovutamme nämä sekä lähinnä Suoramalla kerätyt paperiadressit (joissa arviolta 3100-3200 nimeä) Kangasalan kunnanjohtajalle ja/tai kunnanvaltuuston edustajalle maanantaina 17.11. klo 14.30 Kangasalan torilla, ennen valtuuston klo 15.00 alkavaa kokousta.

Tulkaa sinne, suoramalaiset ja muut kuntalaiset, antamaan viime hetken kannanottonne ja kysymyksenne kokoukseen kiirehtiville valtuutetuille.(Sähköpostitsekin ehtii vielä)

Jos Suoraman kirjaston lakkautus ja muut samankaltaiset  peruspalveluja heikentävät ns. säästöt ja lakkautukset hyväksytään valtuustossa, tullaan asiasta tekemään oikaisuvaatimus ja tarvittaessa kunnallisvalitus.

Mervi Luukkanen

Nina Rajala, Mervi Luukkanen