Adressi Teeriniemen koulun säilyttämisen puolesta

Teeriniemen koulu nimettiin mahdollisesti  lakkautettaviin kouluihin kouluverkkoselvityksen perusteella. Perusteluna oli se, että Teeriniemen koulussa opiskelee tällä hetkellä 67 oppilasta, kun paikkoja olisi 80. Teeriniemellä täyttöaste on nyt yli 80%. Tavoitteena on yli 90% täyttöaste. Tilanne Teeriniemellä on poikkeuksellinen tänä ja tulevana vuonna, koska vuonna 2008 syntyneitä lapsia on tällä alueella vähän. Jo vuoden 2017 syksyllä vaadittava täyttöaste toteutuisi jälleen.

Selvityksen mukaa Teeriemeltä suurin osa kävisi jatkossa Huutoniemen koulua ja oppilaiden nykyiset luokat halutaan säilyttää ennallaan mahdollisesta muutoksesta huolimatta. Kuinka tämä on mahdollista, jos tänäkään syksynä kaikki Teeriniemeltä kolmannelle luokalle siirtyneet eivät mahtuneet Huutoniemen kouluun, vaan kahdeksalle osoitettin paikka Nummen koulusta. Jo useamman vuoden ajan Lehmus on tuonut esille Huutoniemen koulun seinien rajallisuuden.

Teeriniemen koulu on suonut koulupolkunsa aloittaville lapsille turvallisen ja leikkiinkannustavan kouluympäristön. Suurimmalle osalle lapsista koulu on ollut jatkumo Teeriniemen päiväkodin ja esikoulun jälkeen. Koko talossa niin lapset kuin aikuiset tuntevat toisensa luoden yhteisöllisen ilmapiirin.

Lakkautusten toteutuessa Teeriniemen lasten koulumatkat pitenevät ja luokkakoot kasvavat. Kysymys on kuitenkin pienistä säästöistä kaupungille, mutta suurista muutoksista lapsille ja perheille.

Teeriniemen päiväkodin ja koulun vanhempaintoimikunta    Ota yhteyttä adressin tekijään