Ahveniston päiväkodin alatalon päivähoitoryhmien ja toiminnan jatkaminen ennallaan

Me Ahveniston päiväkodin Metsätähtien, Kissankellojen ja Lemmikkien vanhemmat esitämme että alatalon nykyiset ryhmät, lapset ja henkilökunta saavat jäädä nykyisiin toimitiloihin ja väistötilat etsitään välttämättömässä väistötilanteessa oleville ylätalon vuoropäivähoitoryhmille.

Ei siirretä ylätalon ongelmia alatalon harteille

Vanhemmille jaettiin 16.12.2008 tiedoite, jossa kerrottiin että päiväkodin ylätalon hoitopaikoille haetaan korvaavat väistötilat. Tammikuun 12.päivä järjestetyssä keskustelutilaisuudessa tuli ilmi että nämä väistötilat ovat nyt päiväryhmien käytössä olevat alatalon tilat. Eli alatalolaiset väistävät ylätalon tieltä ja väistötiloja oltiinkin yhtäkkiä hakemassa alatalolaisille eikä ylätalolaisille kuten tiedotteessa kerrottiin.

Ahveniston päiväkodin alatalon lapset ja vanhemmat ovat tyytyväisiä nykyisiin tiloihin, henkilökuntaan sekä toimintaan.

Olemme anoneet lapsillemme hoitopaikan läheltä kotia, läheltä tulevaa koulua ja läheltä ystäviä, emme niinkään läheltä työpaikkojamme. Olemme arvostaneet päiväkodin toimintaa, pihaa, ympäristöä ja ammattitaitoista henkilökuntaa.
Olemme olleet iloisia saadessamme lapsemme toivomaamme hoitopaikkaan.

Suunnitellut muutokset uhkaavat alatalon kaikkia päivähoitoryhmiä ja henkilökuntaa. Muutos tulee vaikuttamaan perhepäivähoidon varahoitojärjestelmään ja täten päivähoidon piirissä olevia perheitä ja lapsia.
Väistötilan etsintä ylätalon väelle rajaisi muutokset koskemaan vain näitä ryhmiä ei koko Ahveniston päiväkotia.

Vetoamme Hämeenlinnan kaupungin varhaiskasvatuksen linjauksiin sekä strategioihin joihin Hämeenlinnan kaupunki on sitoutunut. Myös päivähoito on ollut aktiivisesti mukana Hämeenlinna mallin kehittämisessä jonka lähtökohtana on asukkaiden ja asiakkaiden vaikutusmahdollisuuksien parantaminen.
Asiakasnäkökulmien huomioiminen päätöksenteossa sekä asiakaslähtöisyys. Sen pohjalta Hämeenlinnan kaupunki on antanut Lasten palvelusitoumuksen joka on hyväksytty kaupunginvaltuustossa v.2000 Asiakkaan äänen kuuleminen arjessa on tärkeää Hämeenlinnan päivähoidolle.

(Adressi on auki 8.4.2009 asti, jonka jälkeen se toimitetaan HML:n kaupungin asiasta vastaaville päättäjille.)

Yvonne Ylitolonen(Ahveniston päiväkodin alatalon vanhempainryhmä)
(yvonne.ylitolonen@pp.inet.fi)

Yvonne Ylitolonen    Ota yhteyttä adressin tekijään