Ehdoton EI EU:n taakanjakoaikeille!

EU ei lammasmaisuudessaan ole kyennyt käännyttämään saati pysäyttämään Lähi-Idästä ja Afrikasta Eurooppaan valuvia pakolaislaumoja. Nyt pakolaiset halutaan jakaa eri maihin, vaikka on täysin selvää, että yksikään Euroopan maa ei kykene elättämään satoja tuhansia, jopa miljoonia tulijoita. Juuri siitä nimittäin pakolaisuudessa on kysymys vastaanottavien maiden kannalta: elättämisestä! Joidenkin laskemien mukaan yksi pakolainen/turvapaikanhakija maksaa Suomelle noin 70 000 euroa vuodessa - se on erittäin hyväpalkkaisen työntekijän vuosiansio. Kuinka moneen ylimääräiseen noin suureen summaan meillä oikein on varaa, kun nytkin jo ollaan työttömiltä ja eläkeläisiltä leikkaamassa ja korottamassa kulutus- ym. veroja.

Ymmärrettävästi ministerimme eivät halua kertoa, mitä tämä "lysti" tulee veronmaksajille maksamaan - sen sijaan huudetaan suureen ääneen silmät kierossa ja suu kuolassa humanismista, vaikka humaanimpaa olisi esim. YK:n mandaatilla pyrkiä hoitamaan oloja siedettäviksi itse kohdemaissa.

Me allekirjoittaneet vaadimme, että Suomi kieltäytyy kaikenlaisesta taakanjaosta ja päättää jatkossakin itsenäisesti siitä ottaako pakolaisia ja turvapaikanhakijoita, vai ei.