Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen
Kommentoitu viesti
Ei savua ilman puita |
#238 Re: Re: Re: Nyt mä en tajuu enää mistään mitään26.02.2013 11:48#236: paviljonki purkuun - Re: Re: Nyt mä en tajuu enää mistään mitään En tarkoittanut että pyörätie olisi siellä lehmusten välissä, se on huonoksi todettu. Mutta eräs Mechelininkadulla usein pyöräilevä pohti, olisiko pyöräkaista sittenkin parempi jossain muualla kuin jalkakäytävän reunassa. Parasta ratkaisua eli yhtä autokaistaa lienee turha toivoa. Se mikä minua tässä tämänhetkisessä pyöräilynedistamisessä häiritsee on sen kapeus. Aina korostetaan, että pyöräkaistat eivät mitenkään haittaa autoilun sujuvuutta, vaikka parempi olisi edistää kevyttä liikennettä + joukkoliikennettä laajalla rintamalla, jotta voitaisiin horjuttaa auton ylivaltaa. Onhan HePokin Enemmistö ry:n jäsen. Siellä lehmusten välissä kulkevalla hiekkakäytävällä tuskin jatkossakaan istuskellaan puistonpenkeillä kuuntelemassa linnunlaulua, kun ohi huristaa tuhat autoa tunnissa, vaikka niin bulevardin suunnittelija varmaan aikoinaan tarkoitti. Se on nähtävissä olevassa tulevaisuudessa melkolailla hukkatilaa. Vain kortteleiden koirat tykkäävät, kun pääsevät kohta merkkailemaan uusia puuntaimia.
|
Vastaukset
paviljonki purkuun |
#239 Re: Re: Re: Re: Nyt mä en tajuu enää mistään mitään2013-02-27 10:42:39#238: Ei savua ilman puita - Re: Re: Re: Nyt mä en tajuu enää mistään mitään Ahaa, siis ajoradan vasemmassa reunassa tai keskellä. Kaikki sivuttaissiirtymät ovat sekä vaaraksi että huonosti toteutettavissa. Samalla se vesittää pyöräilyn mielekkyyttä tai jopa koko ideaa: mikäli pyöräily koetaan hankalaksi, huonosti saavutettavaksi tai vaaralliseksi, silloin ei pyöräillä - tai ajetaan jalkakäytävällä. Juuri tämä sama tilanne on nyt Mechelininkadulla, siksi "tarkkailijat" eivät näe ketään ajamassa. Kuka ehdoin tahdoin haluaa autojen riivaamiksi? Näitä kahden ajokaistan väliin tehtyjä ratkaisuja käytetään vain silloin kuin oikea ajokaista loppuu eli käytännössä kääntyy. Ja siinäkin kääntyvien ajoneuvojen määrä on ratkaiseva (jos kääntyviä on vähän, pienempi riski on ajattaa pyörät suoraan yli oikeaa reunaa, jotta keskelle siirtyminen voidaan vältää; mutta jos kääntyviä on paljon, silloin riskiksi muodostuu suoraan jatkavan fillarin ja oikealle kääntyvän autoilijan konflikti eli silloin pyöräkaista piirretään keskelle ja sinne poikittaissiirtyminen yli ajokaistan on pienempi riski. Lisäksi liikennevaloja voidaan ajastaa siten että pyöräiljä saapuu keskellesiirtymiseen valojen ollessa punaiset, jolloin autojono seisoo. Arkadiankadulla keskellä olevalle pyöräkaistalle taas ei tule sivuttaissiirtymää, kun oikealle kääntyvien kaista alkaa vasta pysäköinnin jälkeen. Arkadiankadulla olisi tietenkin voinut lopettaa pyöräkaistan samaan kohtaan missä ryhmittymiskaistat alkaa, mutta laki kieltää silloin pyörätaskun tekemisen (pyörätaskuun pitää johtaa pyöräkaista). Keskellä olevia pyöräkaistoja näkee paljon, mutta niitä ajaessa usein vasta tajuaa niiden todellisen luonteen http://goo.gl/maps/ZflXO Itse en lähtisi keksimään pyörää uudelleen, vaan monistaisin oppeja oikeista pyöräilykaupungeista. Tämän päivän googlen katunäkemällä voi tehdä virtuaalimatkan mihin vaan kaupunkiin. Koska vaan voi lentää ja vuokrata fillarin, mikäli siihen on kiinnostusta. On ulkomaisia blogeja yms.. Nykyään nähdään hieman pidemmälle, mitä keittiön ikkunasta näkee! Vaikka enemmistö täällä onkin Mechelininkadun pyöräjärjestelyitä vastaan, pitää kuitenkin muistaa että viimeinen suunnitelmavedos oli niinkin hyvä että edes HePo ei jättänyt enää mitään muistutusta (toivottavasti tämä edes joitain ihmisiä lohduttaa). Koiranomistajat ottakoon kantaa koirapuistoihin, lapset ja niiden vanhempansa leikkikenttien tekoon, vanhustentalossa asuvat ja niiden omaiset vanhustentaloihin,... jotenkin vaan tuntuu että nämä eilenkin ytlk:n tiloissa vierailleet ovat täysin vieraantuneet pyöräilystä, kuinka moni tuli tapaamiseen pyörällä? Voisiko asukaspysäköinti olla jatkossa vasemman kaistan vasemmassa reunassa klo 20-07 (oikea kaista toimisi huomattavasti paremmin jatkuvaan ajoon), lastaus hoidettaisiin ajoradalla pyöräkaistan vierellä ark. 10-15 muina aikoina lastaaja saa itse etsiä laillisen paikkansa, esimerkiksi vähän niinkuin näin http://goo.gl/maps/XWbcw (jalkakäytävää ja pyöräkaistaa kunnioittaen). Lehmuskujalla viihtyminen on tietenkin subjektiivinen kokemus, mutta ilman mahdollisuutta sitä ei yksinkertaisesti voi tehdä. Itse voisin hyvinkin harkita kävelyyn vain keskiväylää ja päiväaikaan myös siellä istuskelua. Vielä kerran: savustakaa lastiliikenne niille varattuun paikkaan, eli ajoradalle lukuunottamatta PYSÄHTYMISKIELTO aikoja, jolloin he voivat olla poissa koko kadulta. Jalkakäytävät jalankulkijoille! Se on morjens.. |
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Itämeri EI ole akkuteollisuuden kaatopaikka
Lohjan synnytyssairaalaa ei saa lakkauttaa!
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
10463 Luotu: 15.07.2023
Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa
17862 Luotu: 01.03.2023
Orpon hallituksen on erottava
2032 Luotu: 21.02.2024
Revonlahden koulun säilyttäminen
602 Luotu: 16.04.2024
Sinkkolan toiminta on turvattava!
597 Luotu: 19.04.2024
Aso-asukkaita ei saa säätää vuokralaisiksi
1858 Luotu: 08.04.2024
Adressi Kaukajärven terveyspalveluiden säilyttämisen puolesta
451 Luotu: 15.04.2024
Ounasvaaraa ei saa rakentaa!
6130 Luotu: 29.11.2023
ADRESSI TAMPEREEN SEUDUN VINTTIKOIRARATATOIMINNAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
6105 Luotu: 08.04.2024
Epäluottamuslause: Orpon hallituksen on erottava - Orpos regering måste avgå!
787 Luotu: 15.07.2023
Vastustamme Nousiaisten kunnan lomautuksia
133 Luotu: 17.04.2024
Prisma Koivukylään!
106 Luotu: 10.04.2024
Itämeri EI ole akkuteollisuuden kaatopaikka
67892 Luotu: 15.02.2024
Patrikkasuon turvetuotantohankkeesta on luovuttava
541 Luotu: 02.04.2024
Riikka Purran on erottava
857 Luotu: 30.03.2024
Prisma Korsoon!
74 Luotu: 10.04.2024
Maaningan sotepalveluiden säilyttäminen ennallaan ja lähipalveluina.
384 Luotu: 13.04.2024
Vaadimme Suomen Pystykorvajärjestön ylimääräistä kokousta
68 Luotu: 11.04.2024
Suomi ei saa luovuttaa tosiasiallista päätösvaltaa kansanterveydestään Maailman terveysjärjestölle / Finland får inte ge bort sin faktiska beslutsrätt angående folkhälsan till WHO
12053 Luotu: 25.08.2023
Pelastetaan Peltosaaren koulu tehdään yhdessä Itäinen koulu lapsille
406 Luotu: 12.04.2024