PELASTAKAA KOIRAMME!!

Kommentoitu viesti

Tarkkailija

#140

02.06.2014 13:28

Vegaanina vastusta eläinkokeita ja kaikenlaista eläinrääkkäystä. En ole uskossa enkä kuulu seurakuntiin, joten kristittyjä lehtiä ei meille tule. Seuraan tiedettä, lainsäädäntöä yms. ja koetan niiden kautta ensin rakentaa pitävän kokonaiskuvan eläinten kohtelusta ja sitten toimia itse, jotta se paranisi Suomessa.

Viikin instituutiot ovat kimpassa. Sen varmaan tiedätkin, jos olet siellä käynyt. Löytöeläintalon tapauksetkin hoitavat Viikin omat eläinlääkärit.

Amerikancockerspanielitutkimus tähtää kyseisen rodun terveyteen. Jos luit viestini, huomasit tämän. Ethän lietso itseäsi kuvittelemaan, että kyseessä olisi eläinkoe, johon valvontaeläinlääkärit pakkohuostaanottavat koiria. Kyseessä on nimittäin, kuten totesin, tutkimus, jolla pyritään parantamaan spanielikantaa, saamaan niiden tuskalliset, jalostuksen aiheuttamat vaivat hoidettua ja koirayksilöille hyvä elämä. Tuohon tutkimukseen sai mennä ihan avoimesti ja vapaaehtoisesti. Se ei ollut sen kummempi kuin lääkärintarkastus ja seuruu. Silmätulehduksia ja korvavaivoja seurattiin silmien ja korvien rakennetta tarkastelemalla. Todella hyvä tutkimus. Eihän rotukoirien tautien tutkijat voi saada niistä koirista tutkimustietoa ilman, että koirien omistajat sitä antavat.

Valvontaeläinlääkärit ja muut viranomaiset eivät mene kotikäynnille juorujen perusteella, vaan pitää olla näyttöä. Muutenhan kävisi niin, että ihmiset soittaisivat ilmiantoja kateuttaan, kostoksi tai muiden alhaisten syiden takia. Kuka teidän lähipiirissänne on sellainen ihminen, jota viranomaiset uskoisivat? Onko käynyt vieraita, sukua tms., vaikutusvaltaisia sukulaisia, jotka haluavat näpäyttää teitä jostakin ja siksi puhuvat tarkastuseläinlääkärin ympäri?

Helsingissä eivät päde viidakon lait kuten maakunnissa. Joku vakuuttava ihminen on joistakin painavista syistä saanut tilanteenne aikaan. Kuka se voisi olla?

Jos naapurinne ovat puolellanne, niin silloinhan he voivat todistaa, että koiran vienti oli aiheeton.

Onko teillä käynyt joku, mikä tahansa, viranomainen kaupungilta muissa asioissa. Joka olisi nähnyt koiran ja saanut - syystä tai toisesta - idean poistattaa sen?
Edustaako perheenne jotakin vähemmistöä, jota vainotaan, eli olisiko kyse rasismista?
Asutteko rivitalossa tai muuten tiiviisti, niin että koiran haukku on voinut häiritä jotakuta?
Onko teillä liikaa tavaraa, ruokkoamaton piha-alue tms., minkä voi tulkita Helsingin terveysmääräysten vastaiseksi?
Onko teille sattunut aiemmin jotakin ikävää eläinten kanssa tai tullut jokin huomautus eläinten hoidosta? Kannattaa vastata rehellisesti. Viranomaisilla ei yksinkertaisesti ole aikaa eikä rahaa keräillä koiria Viikkiin huvikseen, ja maksaahan niiden hoito sielläkin. Löytöeläintalossa muuten lenkitetään koiria, joten ei se rekkunne ahtaassa häkissä kitunut.

Uskon joka tapauksessa, että koiranne on jo menehtynyt, sehän täyttäisi kaiketi jo 10 tänä vuonna. Rotu ei ole pitkäikäinen. R.i.p.
Vastaisen varalle kannattaa pitää tallessa eläinlääkärin kuitit, koiranhoitotavarat ja lääkkeet yms. Eikä todellakaan päästää etenkään lyhytkarvaista koiraa siihen kuntoon, että turkki pitää selvitellä lääkärillä. Amerikancockerin turkki on tosi helppohoitoinen.

Vastaukset


Vieras

#142 Re:

2014-06-02 14:59:15

#140: Tarkkailija -

Hei!

Meillä oli valvontaeläinlääkärin suorittaman koti/eläin tarkastuksen aikana ja on ollut aina koiran hoitotarvikkeet ja korvatippoja yms. kotona.

Me emme kuulu mihinkään vähemmistöön, vaan olemme suomalaisia, tavallisia ihmisiä. Vaikka emme kuulukkaan mihinkään vähemmistöön, niin ei se tarkoita sitä, etteikö tavallisia suomalaisia ihmisiä voitaisi vainota esim. mielipide-erojen tms. takia. Vaikka lain mukaan Suomessa onkin mielipiteenvapaus. Mutta silti mielipide-erot tai esim. kateus voivat johtaa tämänkin kaltaiseen tilanteeseen.

En ole itse nähnyt, kun olen käynyt Viikin löytöeläintalolla, että siellä koirat olisivat menossa lenkille/kävelylle.

Emme asu rivitalossa.

Kyllä juorujen takiakin on tultu valvontaeläinlääkärin ja poliisien voimin tarkastamaan eläimiä. Kuka tahansa voi soittaa valvontaeläinlääkärille ja tehdä perättömän ilmoituksen lemmikkieläimestä. Sitten näitä ilmoitusten tekijöitten nimiä vielä suojellaan ja edes itse asianosainen ei saa välttämättä ikinä tietää kuka ilmoituksen on tehnyt. Eli kuka tahansa voi tehdä esim. kostomielessä, kateudesta tai huvikseen perättömän eläinsuojeluilmoituksen.

Tässä huostaanotossa en tiedä, onko koira raukka joutunut johonkin kamalaan eläinkokeeseen tai johonkin kamalaan ja kivuliaaseen tutkimukseen.

Aikaa löytyi kyllä heti viranomaisilta tulla meidän kotiimme tarkastamaan koira ja koko koti ilman ennakkoilmoitusta.

Koiran turkkia oli hoidettu pesemällä koiranshamppoolla, harjaamalla ja leikkaamalla/ trimmaamalla koiran turkkia lyhyemmäksi.

Virheellisesti Viikin löytöeläintaloon viedystä lemmikkieläimestä lemmikin hoidon joutuu yleensä käsittääkseni maksamaan lemmikin omistaja itse.

Ja mitä tulee tähän Viikin koe-eläintilan hajuun, niin ainakin minun hajuaistini sanoi, että se haju tuli navetasta luomattomista lannoista. Minä en nähnyt mitään lanta-astiaa Viikin koe-eläintilan navetan lähellä. Ja minä näin omilla silmilläni, että Viikin löytöeläintalon pihahäkeissä oli useissa koirien pihahäkeissä ulosteet ja pissat siivoamatta ja eräs toinenkin henkilö näki sen.

 

Terv. Adressin tekijä