Vastustetaan alkoholilain tiukennuksia

Kommentoitu viesti

RR

#11 Re: Re: Re: Re: Vastustan vastustamista

01.02.2013 11:54

#9: Korkki - Re: Re: Re: Vastustan vastustamista

Väkivalta ravintoloissa? Kuinka usein käyt yökerhoissa? Itse kävin viime vuonna n. 120 kertaa ja näin yhden tappelun. Yökerhoissa ei pahemmin tappeluita ole koska yleensä samojen yritysten järjestyksenvalvojat ovat suurimmissa osassa kaupungin yökerhoista ja porttikiellot tulevat myös sinne.

Vastaukset

Korkki

#12 Re: Re: Re: Re: Re: Vastustan vastustamista

2013-02-02 14:20:52

#11: RR - Re: Re: Re: Re: Vastustan vastustamista 

Ajan suomalaisittain suuressa kaupungissa ammatikseni ravintoloiden asiakkaita kotiin ja olen myös työskennellyt useassa ravintolassa portsarina ja käyn myös itsekkin asiakkaana ravintoloissa, eli olen nähnyt ja kuullut ja kokenut vuosien aikana paljon, tiedän kyllä mistä puhun. Varsinkin yöllä kaupungissa ajellessa huomaa, ettei kapakoiden edessä olevat poliisiauto ja ambulanssi ole enään kovinkaan harvinainen näky, eikä varsinkaan naama verillä ravintolan edestä kyytiini tuleva ressukka. Tiedän myös, ettei läheskään kaikki väkivaltatapaukset ravintoloista mene poliisin tietoon, koska ravintolan anniskeluluvat saattaisivat olla katkolla. Kuulen työssäni asioita, joista ei lehdissä kirjoitella, koska ravintoloitsijat eivät halua asioiden menevän poliisille ja yleiseen tietoon, kuten alaikäiset ravintolassa tai pahoinpitelyt tai huumeet tai tai tai. Ravintoloiden henkilökunnan omanedun vuoksi heidän kannattaisi nyt oikeasti perehtyä ammattiinsa liittyvään jo nyt voimassa olevaan lakiin ja hillitä alkoholin myymistä päihtyneelle sekä alaikäisille ja valvoa työpaikkansa asiakkaiden turvallisuutta aktiivisemmin, koska se vaikuttaa mahdollisesti tulevaan lakimuutokseen ja siten saattaa aiheuttaa myös ravintolahenkilökunnan työttömyyttä. Mutta, jos asioihin ei tule muutosta, niin jo itseni työpaikkaturvallisuuden takia alkoholin myyminen voisi suomessa loppua vaikka kokonaan. Ei tuosta ainakaan minulle haittaa olisi, voisipahan olla yöllä vaikka nukkumassa.