Adressi uudenvuoden ilotulitelakeja vastaan

Mielestäni yksinkertaisuudessaan tuo kaikki raketit k18 periaate on naurettava ja aivan liian suuri harppaus rakettien ampumiseen. Vielä viime vuonna 12 vuotiaat saivat ampua markkinoiden pienimpiä ilotulitteita ja nytten ilo on viety KAIKILTA nuorilta.

Tämä on väärin. Mielestäni ikärajojen pitäisi olla vaikka k15 pienimmissä raketeissa kuten munakranaatit, papaatit jne.
Minusta alkaa tuntumaan että EU syrjii nuoria ja haluaa meiltä kaiken ilon pois. On epäreilua että jos täyttää juuri 15 vuotta ja ajattelee että pääsee ampumaan raketteja. Sitten tuleekin laki, joka kumoaa tämän kyseisen ilon. Muutenkin ärsyttää nuoria koskevat lakirajoitteet jotka yleistää jotain kieltoa, mutta niinhän se on että jos yksi töppää niin siitä kärsii kaikki.

Vaikka en epäile etteikö uusavuttomia suomessa olisi mutta EMME ME KAIKKI NIIN UUSAVUTTOMIA OLE HERRANEN AIKA!!!

Ilotulitteissa on jo muutenkin niin paljon rajoitteita, että enempää ei tarvitse. Esimerkki viimevuodelta: Raketteja saa ampua klo 18.00-06.00. Tämänvuoden esimerkki: Raketteja saa ampua klo 18.00-02.00. Toinen esimerkki on, ettei raketteja saa ampua muuta kun uudenvuoden aattona. 1980- luvulla oli toisin. Ei ollut kyseisiä rajoitteita. Esimerkkejä löytyy lisääkin jos jaksaa kaivella.

Jos jotain hyvää pitää keksiä kyseisestä lakiuudistuksesta on varmaan se, että rahaa säästyy nuorilta muuhun, eikä tarvitse käydä sairaalassa rakettien aiheuttamien vammojen takia. Mutta kuten jo mainitsin, me emme kaikki ole niin uusavuttomia.

Lisäksi minusta tuo on aivan naurettavaa. Sädetikkuja ei saa myydä alle 18v ja mikä idea tuossakin sitten on. NAURETTAVAA EU JA SUOMEN HALLITUS