Karstulan lapsille terveet oppimistilat

Karstulan kunnan kunnanhallitus oli kokouksessaan 8.5.2017 päättänyt järjestää lapsille väistötilat Karstulan Areenalle. Nyt on kuitenkin jo kesäkuun puoliväli, eikä rakennustöitä ole tiettävästi vieläkään aloitettu. Yläkertaan on tarkoitus rakentaa kolme luokkaa,wc ja aula sekä alakertaan on mahdollista saada kaksi luokkaa. Rakennustyöt tulevat viemään aikaa ja huolemme on, että väistötilat eivät tule valmistumaan ennen lukuvuoden alkua 10.8.2017.

Väistötilat eivät ole riittävät kaikille opiskelijoille, tasa-arvo ei toteudu. 13.6.2017 kokoustimme Tolppilan koulun pihassa, ja siellä käymämme keskustelun perusteella kunta harkitsee myös Tolppilan koulun ilmastoinnin korjaamista niin, että opiskelua voisi jatkaa vielä Tolppilan tiloissa, jopa siihen asti, että uusi koulumme valmistuu.  Pyritäänkö tällä vain pitkittämään uuden koulun rakentamista, ja pystyttäisiinkö tällä toimenpiteellä oikeasti edes takaamaan lasten ja henkilökunnan terveelliset oppimis- ja työskentelytilat? Ja ehtiikö ilmastoinnin korjaus valmistua ennen koulujen alkua? Ja riittävätkö nämä tilat edes? Ja mikä on suunnitelma Laaksolan tiloissa opiskeleville?

Kritisoimme myös kunnan tapaa hoitaa tiedottamisen kuntalaisille kouluhankkeen etenemisestä. Tiedottaminen on ollut vähintäänkin ala-arvoista ja salailevaa, jota ei voi lasten vanhempana millään ymmärtää.

Me allekirjoittaneet vaadimme huomattavasti parempaa tiedottamisen tasoa kuntapäättäjiltä kouluhankkeen etenemisestä ja väistötilojen valmistumisesta. Kesälomien alkaminen virkamiehillä, valtuutetuilla tai rakentajilla EI OLE SYY jättää asiaa lepäämään kunnan päättävissä elimissä elokuulle!! PUHEET EIVÄT ENÄÄ RIITÄ! NYT TARVITAAN TEKOJA!! Väistötilojen TULEE olla valmiina ennen lukuvuoden alkua!!