Kannabis laillistettava lisäverotulojen saamiseksi.

Menkää hoitoon

#1 Timbuktuun vaan

16.09.2015 15:59

Jos 14-15 vuotiaat kakarat ovat nykypäivänä niin idiootteja, että polttavat jotain skeidaa, niin se ei ole mikään syy siihen, että mitään huumeita pitäisi laillistaa. Jos ei päivistä ilman huumeita selviä, niin kannattaa hakeutua hoitoon. Ja sama koskee myös juoppoja, jos satutte alkoholiin vetoamaan. Jos haluatte pössytellä rauhassa, niin muuttakaa vaikka Timbuktuun.

Kim Lehtinen
Adressin tekijä

16.09.2015 17:49

Kiitos sinulle. Oli mukava, että keskustelu alkoi noinkin rakentavasti. No, jokaisella on oikeus mielipiteeseensä, jopa tuollaiseen.

Mutta, olet siinä oikeassa, että lapset saavat käsiinsä toimittajiltaan nykypäivänä ikävä kyllä, pahimmissa tapauksissa tahallisesti, hengen vaarallisia aineita. Siinähän on juuri se, ehkä tärkein syy, miksi aloitin adressin. Saataisiin lapsilta mahdollisimman hyvin kytkökset poikki rikollisiin.

Kipupotilas

#3 Re: Timbuktuun vaan

18.09.2015 19:35

#1: Menkää hoitoon - Timbuktuun vaan

Ihmiset tekevät joskus tai aika usein paskoja valintoja. Sille ei voi mitään

Jos kaikki kielletään, niin esim. huumeiden käyttö jatkuu ja p*S*an määrä lisääntyy ja hommat menevät entistä enemmän "maan alle" ja vaikeampi kontrolloida koko asiaa. Ja samalla rikollisjärjestöt tienaavat entistä enemmän rahaa ja rikokset lisääntyy kun huumeiden käyttäjät joutuu keksimään jostain lisää rahaa.

Se, että osa huvikäyttäjistä lopettaa, on ok. mutta mitalin kääntöpuolena tulee sen verta paljon lisäongelmia, että minun mielestäni kannabis voisi laillistaa ja pistää kontrollin alle.

Osa ihmisistä tarvitsisi kannabistuotteita kivun hoitoon, mutta eipä suomen konservatiivinen yhteiskunta sitä suvaitse. koska kannabishan on huume. Esim: Palladon, Oxycontin, Oxynorm Fentanyl ja Instanyl on todella kovia huumelääkkeitä, mutta niitä lääkärit kirjoittaa kipupotilaille ranteet kipeänä. Lisäksi kaikille ei morfiini tai oopium pohjaiset opiaatit auta kipuun, vaan yllättäen parhaan tuloksen saa kannabis + opiaatti yhdistelmähoidolla.

Toivon, että lääkärit rupeisivat tutkimaan kannabiksen lääkinnällistä käyttöä ja sitä kautta vapautettaisiin kuten tupakka ja alkoholi. Tosin kannabis käyttäjät voisi rekisteröidä ja pitää kirjaa kannabiksen käytöstä. Samalla valtio saisi siitä veroeuroja, mitä tarvitaan tällä hetkellä todella paljon. Mutta tuohon verotukselliseen asiaan en viitsi nyt hirveästi ottaa kantaa. Muuta kun sen verran, että nekin voitot tulisi osittain valtion kassaan eikä rikollisille.

Toivon, että ihmiset ajattelisivat avarakatseisemmin ja miettisi asioita monelta eri kantilta ja toisi ajatuksensa esille ilman turhia ennakkoluuloja ja juupaseipäs kommentointia.

Vieras

18.09.2015 19:38

Jotain pitää tehdä että saataisiin kannabis apteekkeihin ja vaikka lääkeaineena hyväksyttyä, vaikka siitä on monta eri tutkimusta ja tulos on sen mukaan, kuka on tilannut. Mutta ei se aine voi läpeensä pahaa olla, toisin kuin heroiini, tms ja kemialliset aineet.
Maailmalla pössötellään kaikessa rauhassa ja osassa maissa käytetään kipulääkkeenä, mutta miksi ei peräpohjolassa?
Liika konservatiivisuus on pahasta, se estää ihmiskunnan kehittymistä todella paljon!

Vieras

12.08.2016 04:13