Vi vill ha kvar ambulansen i Korsnäs!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Vi vill ha kvar ambulansen i Korsnäs!.

29.02.2012 20:47

Det är långt till Närpes och Kaskö från Malax! Och det händer allt för ofta att Korsnäs ambulansen skickas dit!

29.02.2012 23:04

Reportage i SVT's Uppdrag Granskning om ungefär samma sak: http://tinyurl.com/79frkum

02.03.2012 08:03

Så klart vi ska ha ambulansen kvar i Korsnäs. Personalen har lokalkännedom och framför allt är den betydligt snabbare på plats i det södra distriktet t.ex. Harrström. Varefter transporten kan fortsätta mot Vasa. Idioti att den först ska köra 40 km söderut från Malax och sen svänga tillbaka norrut igen mot Vasa och ytterligare 60-70 km. Var finns logiken?

#4 jag vill kontakta beslutsfattarna

03.03.2012 21:35

Vem eller vilka är de som bestämmer om ambulancen ska flyttas? Hur når man dom per telefon eller vanlig pappersbrev?

#5 Re:

07.06.2012 01:31

#1: -

Allt för ofta? Skickas enligt de föreskrifter som finns och som är oppgjorda av ansvariga myndigheter. Tänk dig tanken-att Korsnäsborna bara skulle ha tillgång till Korsnäsambulansen och aldrig få hjälp av annan ambulans...Närmaste ambulans alarmeras, kan i princip vara vilken som helst som råkar köra i området, kan tex vara en ambulans från Birkaland.