Mopon ikäraja 15v!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Mopon ikäraja 15v!.

Miro Kokko
Espoo

19.06.2007 23:26

laaae
Johann Wolfgang Von Goethe
Grani

#2 Hmm

20.06.2007 12:13

Tuskin yksikään odottaa neljätoista vuotta saadaksensa mopon, eiköhän oikeampi vuosimäärä ole lähempänä viittä tai neljää vuotta (tai jopa vähempää). Tuskin 10-vuotias on vielä kovin haltioissaan aamulla herätessään laskemassa: "Jee, enää noin 1800 päivää, eli noin 257 viikkoa, siis 60 kuukautta jäljellä, kunnes saan mopokortin!" - eiköhän mielessä pyöri paljon muitakin tähdellisempiä asioita. Jos sen muutaman vuoden on jaksanut odottaa kärsivällisesti, mitä haittaa on yhdestä ylimääräisestä lisävuodesta - joka luonnollisesti kasvattaa nuorta vastuullisemmaksi ja järkevämmäksi. Se tuo myös lisäaikaa miettiä "Tarvitsenko sitä todella?" ja kenties todeta itselleen "Ehkäpä mieluummin odotan vielä muutaman vuoden B-korttia varten".

Itselläni oli 15- vuotiaana muutamakin mopo, joilla ajo keskittyi lopulta suurimmaksi osaksi mökillä pärräilyyn, kun kaupunkialueilla ajaminen alkoi hyvin nopeasti tylsistyttää. 16- vuotiaana tarjottiin kevaria, mutta villitys oli mennyt jo ohi mielestäni ja aloin odottaa autoa.

Suomi on tätä nykyä hyvin liikalihavien kersojen luvattu maa - kannattaisiko kenties pyöräillä mieluummin.
Pekka Kinnunen
Joensuu

#3 Word!

20.06.2007 15:35

Olen samaa mieltä Johan Wolfgang Von Goethen kanssa :)
Ei se mopo nyt niin hieno juttu voi olla. Itsekin selvisin ilman ja kärsivällisesti vain odotin B-korttia. Malttia nuorukaiset ;D
Viisas Ihminen
Inari

#4 asd

26.08.2007 23:27

Sietäsivät nostaa vaikka 20v ku ei tarvita uusii törttöilijöitä liikenteesee, ei musta teilä nulikoil oo mitää oikeuksii mopoihi, kävelkää!
Paavo Karjalainen
Utajärvi

27.08.2007 17:26

en allekirjoita, ja kyllähän se mopo ilman korttia kulkee :P
Aapo Liukko
Vaajakoski

27.08.2007 21:29

voin sanoo suoraan jo nyt että et tuu saamaan 10000 nimeä tähän adressiin, et edes puolia siitä.
Sakari Saarinen
Kuopio

#7 Ajatelkaa muidenkin kannalta >_>

15.06.2008 12:08

Kun asuu 11km koulusta, ja bussiin pitää herätä 30min aikaisemmin kuin mopolla olisi tarvetta. Ja sitten kun koulu loppuu, pitää odottaa toinen 30min että bussi saapuu pihaan. Niin on siinä sitten kiva "JEE" elämys kun kortin saa vasta ysillä. (tai vasta koulun loputtua) Samoin harrastuksiin pääsee helpommin.

Muuttakaa mielummin mopokorttikoe vaikeammaksi, ettei kaikki idiootit sitä läpäise.