Kannabis lailliseksi

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Kannabis lailliseksi.

mä vaan
nastola

#276 Johann Wolfgang Von Goethelle

11.07.2007 22:22

Eihän kysymys ole ollut siitä etteikö yliannostusta voisi saada, vaan siitä että yliannostukseen ei voi kuolla, tai pitäisi syödä/polttaa ainakin yli 10 kiloa kerralla. Itse olen asian puolesta koska haluan päihtyä ilman ikäviä jälkioireita ja todella sekavaa olotilaa jonka alkoholi minulle tekee, olematta rikollinen.
Todella arvostan absolutisteja mutta sellainen en itse ole eikä sellaista minusta tule, joten turha viitata siihen että miksi pitäisi käyttää mitään päihteitä.
Enkä myöskään ole laitapuolenkulkija enkä saamaton nahjus kuten meitä puolestapuhujia yleistit, ihan tavallinen töitä tekevä ja veroja maksava kansalainen. Joten unohdappa arvon Johann Wolfgang Von Goethe ne ennakkoluulot ja yleistämiset!
Johann Wolfgang Von Goethe
Grani

#277

13.07.2007 14:17

Kun on vastaan tullut 10 sekopäätä (pilvessä) alkaa mietityttämään. Kun on vastaan tullut 100 sekopäätä (pilvessä), alkaa ihmetyttämään ja epäilemään. Kun on vastaan tullut 1000 sekopäätä (pilvessä), alkaa ymmärtämään ja näin syntyy ennakkokäsitykset, joita ihminen seuraa sokeasti. Samaan kastiin lukeutuu myös rasismi. Kun tarpeeksi moni samanlainen tekee yhtä lailla tarpeeksi typerästi, sen käsittää heille kaikille yhteiseksi tavaksi.

Ja sinä, "mä vaan", jatkoit hyvin käsitysteni ruokkimista: "tavallinen töitä tekevä ja veroja maksava kansalainen". Sanojen asettelu ja sanat itsessään saavat virkkeen kuulostamaan erittäin vahvasti "Pertti Perussuomalaiselta, SDP tai PS kannattajalta, duunarilta". Enkä ihmettele näinollen, että otat aineita. Sehän on myös yleiskäsitys (vaikkakin ennakkoluulo myös), jotta "mitä enemmän duunari, sitä enemmän ottaa aineita - paljon ja useasti".

Onneksi terveystupakkaa on jo olemassa ja sitä kehitetään entisestään - saattaisi sopia teidänkinlaisillenne ihmisille. Harmi, ettei siitä tule päihtyneeksi, mutta syöpäriski katoaa olemattomaksi, kun haitalliset kemikaalit poistetaan. Onneksi tätä on jo myynnissä, saamme kenties jotain pelastettua. "Vanha koira ei opi uusia temppuja", mutta voivat sentään vanhat opettaa pentujansa. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia.
Anon ymous
Tampere

#278

13.07.2007 18:41

Niin, "mitä enemmän duunari, sitä enemmän ottaa aineita - paljon ja useasti". Meitä on siis todella paljon, eikös vain. Onko siis valtiolla varaa "riistää" satojatuhansia duunareita?

Ja Johann, etköhän ala menemään jo hiukan epäasialliseksi tässä keskustelussa, aina vain loukkaamassa toisia, tuskin tosin ketään on loukkaantunut.
Minäkin olen huomannut tällaisen, että kun vastaan on tullut sinunlaisia ihmisiä kymmenen, olen huomannut että olette typeriä, kun vastaan on tullut sata, olen olettanut teidän olevan tuulipukukansaa, kun teitä on tullut vastaan tuhat, olen tiennyt, että ette tiedä tosiasioita. Ja miten edes kehtaat yrittää yhdistää cannabiksen polttelun ja rasismin, nämä eivät kuulu saman keskustelun sisälle.

Hmm, minkäs ihmeen helsinkiläisvitsin olet kuullut kyseisestä tupakasta? Tokkopa Morrisin Phillip niitä lisättyjä kemikaaleja poistaa, kun nehän siinä eniten hyötyä tuovat yhtiölle. Eikä tule oikeaa hyötyä, jos näistä kemikaaleista ei poisteta niitä vaarallisimpia kemikaaleja, eli lisättyjä sellaisia.
mä vaan
nastola

#279 Johann Wolfgang Von Goethelle jälleen.

13.07.2007 21:58

Huomaan ettet pysty enää esittämään minkäänlaisia tosiasioita. En ymmärtänyt kirjoituksestasi(koska olen tyhmä duunari)ovatko kaikki sekopäitä pilvessä vai oletko sinä vaan sattunut törmäämään niihin kaikkiin?
Jotenkin kirjoituksestasi paistaa läpi halveksinta tai sitten todella mustavalkoinen ajattelu. Enkä myöskään ymmärrä miten tämä terveystupakka liittyy tähän asiaan? Itse en edes tupakoi. Enkä myöskään kannata SDP enkä PS, enkä ole rasisti jos siihen viittasit. Sinulle iloksi kerron että minulla ei ole lapsia.

Kun/jos vastaat tähän yritä kirjoittaa menemättä henkilökohtaisiin asioihin koska se vie uskottavuutesi.
Arto Kallio
Espoo

#280 Ei tule onnistumaan Suomessa, onneksi!

13.07.2007 23:09

Kannabiksen kannattajat puoltavat laillistamista yleensä vertaamalla sitä alkoholiin. En ota kantaa siihen kumpi on "parempi" päihde. Asia mistä olen aivan varma on, että alkoholi on turvallisempi päihde kuin alkoholi ja kannabis yhdessä! Miettikääpä hetki kuinka paljon ongelmia suomalaiset ovat saaneet itselleen pelkällä alkoholilla. Paljon! Jos nämä päihteiden suurkuluttajat saisivat vielä kannabiksen lisäksi sekoittamaan päätään niin ei hyvä seuraisi. Lisäksi Suomalaiset tykkäävät ajaa autolla pää sekaisin. Alkoholi on paljon helpompi todeta nopealla puhalluskokeella kuin kannabis. Entä miten pitäisitte alaikäiset erossa kannabiksesta? Alaikäisen olisi ehkä yhtä helppo ostaa molempia päihteitä, mutta kannabiksen säilyttäminen kotona vanhemmilta piilossa on paljon helpompaa kuin alkoholijuomien.

Valitettavasti olette väärässä maassa kamppanioimassa kannabiksen puolesta, se ei vain sovi paljon päihteitä käyttäville suomalaisille ja päättäjät onneksi näyttävät tietävän sen! Voitte pitää meteliä asiasta, mutta se ei tule moneen kymmeneen vuoteen tuottamaan mitään tulosta.

Te jotka silti kannabista käytätte, kasvattakaa se kotona älkääkä tukeko rikollisuutta!
Johann Wolfgang Von Goethe
Grani

#281

16.07.2007 10:47

Arto Kallio, käyttäjiltä uupuu kokonaan yhteiskunnallinen vastuu - luulevat, että töiden tekeminen ja verojen maksaminen riittää. Tunkevat varmaankin vanhemmillensa vanhainkodissakin kannabista letkuihin toivoen, että he siihen menehtyisivät, jottei tarvitsisi enää käyttää varojansa hengissä pitämiseen.

Eivät he välitä lapsista, sehän on selvä, joten ei heidän mielessään ole edes käynyt kannabiksen laillistamisen vaikutukset nuorisoon.

Onneksi duunarit tekevät vain töitänsä, eivätkä ole päättäjinä hallituksessa - muutoin saattaisi kaikki typeryydet mennä läpi.
Johann Wolfgang Von Goethe
Grani

#282

16.07.2007 10:59

Anon ymous, en omista tuulipukua. En myöskään ole helsingistä, vaan Kauniaisista - kaupungista, joka sijaitsee keskellä Espoon kaupunkia. Etsipä käsiisi esim. saksalainen Manitou- tupakkamerkki, heillä ei käytetä kuin muutamia ylimääräisiä kemikaaleja (tosin ei lainkaan sellaisia, joiden on todettu aiheuttavan esim. syöpää).

minä vaan, "Itse en edes tupakoi". Miksi ihmeessä sitten poltat ylipäänsä mitään tai käytät mitään - eivätkö hermot kestä vai mistä johtuu moinen? Ihmiset kouluttavat itseään vuosia hoitaakseen hermoheikkoja, heillä on siihen ammattitaitoa, jotta hermoilijoiden ei tarvitsisi mennä hoitamaan itseään amatöörimaisesti.
"enkä ole rasisti". Tuota ei usko yksikään, joka ei ole elämäänsä elänyt tynnyrissä. Se on ihmisen luonteen perusominaisuus.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

16.07.2007 11:29


Häsis van Vrost
Espoo

#284

16.07.2007 13:07

Kannabis on kaikenkaikkiaan hieno aine verrattuna esimerkiksi alkoholiin. Lukuisat tässä keskustelussa esiin tulleet taulukot, tietoiskut ja linkit aihetta sivuaville weppisivustoille puhuvat puolestaan. Kaikki sympatiani niille joiden lähipiirissä joku on onnistunut tuhoamaan elämänsä kannabiksen avustuksella. Tosiasia on kuitenkin se, että alkoholi ja tupakka tekevät tuhojaan päivittäin huomattavasti suuremmalla teholla kuin yksikään "narkkareiden pössyttelemä kannabisjointti" pystyy tekemään.

Allekirjoitan - tietenkin!
Johann Wolfgang Von Goethe
Grani

#285

16.07.2007 13:31

Adler, stereotypiat eivät ole muodostuneet turhaan, niillä on selkeät perustat ja ne osoittautuvat miltei aina oikeiksi. Olet erittäin surkea ihmistuntija, joten minkäänlaisen sosiaalisen alan - tai ylipäänsä alan, jossa sosiaalisia taitoja tarvitsee - opiskelija/työntekijä tuskin (toivottavasti et) olet. Olen viittä vaille valmis DI-KTM (sekä kokoomusnuori, antaa niiden vihreiden ja demareiden ynnä maanviljelijöiden pilata keuhkonsa polttelemalla), mutta näitäkin koulutuksia enemmän pk-seudun ympäristössä rupusakin toilailuista elämää oppinut - eikä se kovinkaan paljoa parane poispäin mentäessä, pikemminkin päinvastoin. Antaa niiden neekerinvihaajien poltella myös ja pilata elämänsä, natsit samoin - turhaa kansaa molemmat poppoot.

Sinänsä kumma juttu (mutta aina asia onkin näin ollut), jotta porvarit ne näemmä oikeasti eniten kantaa huolta muista ja yhteiskunnan hyvinvoinnista. Duunarit ei muuta jaksa kuin valittaa surkeita olotilojansa, vetää pään täyteen paskaa ja vielä yrittää laillistaa tekonsa - seuraavaksi varmaan pyritään laillistamaan raiskauskin! Fakta on tämä: "Aina on olemassa kahdenlaisia ihmisiä: Niitä, jotka menee edellä ja tekee ja niitä, jotka tulee perässä ja arvostelee."

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

16.07.2007 15:35


Johann Wolfgang Von Goethe
Grani

#287

16.07.2007 16:01

Ja sinä olisit paskahousuna päästänyt ryöstäjän pakoon? Pakoilet siis yhteiskunnallista vastuuta? Eipä ole kyseessä pahoinpitely, kun oikeaoppisella tavalla taltuttaa toisen ja tekee ns. siviilipidätyksen. Kiittelivät poliisit jälkikäteen työstäkin - joka arvatenkin sinulta olisi jäänyt tekemättä (savupilven verhonneena silmäsi umpeen).

Juuri sinun kaltaistesi takia ryöstäjät, puhumattakaan raiskaajista (kas, kun et sitä tapausta esille tuonut, jossa kerroin estäneeni kyseisen tyylisen tapauksen) ja murhaajista, saavat juoksennella vapaana. Puollat siis anarkiaa? Jos niinkin radikaaliin utopiaan joutuisimme, niin näistä kahdesta pahasta valitsisin mieluummin kuitenkin diktatuurin - anarkiassa kaltaisesi pössyttelijät saisivat maailman rupsahtamaan kymmenkertaisella nopeudella. Ja silti valittaisivat työläiset huonoja olojaan.

Aina täytyy olla henkilöitä ohjaamassa toisia. Opastamassa tekemään työnsä oikein. Kuten tuoreimmista tutkimuksista olet katsonut, tiedät vallan hyvin ko. aineen vaikutuksen ja yhteyden vahvempiin aineisiin (sitä ei voi kieltää, sillä se on silminnähtävää jopa) sekä sen, kuinka yhä enemmän ja yhä nuoremmat niiden käyttämisen aloittavat. Jälkimmäinen ei lainkaan helpottuisi laillistamisella - pikemminkin päinvastoin. Mutta yhä edelleen sen totean: Te ette välitä jälkikasvustanne - syynä huono lapsuus tai muu vastaava, mutta siltikään sitä ei saisi kostaa seuraavalle sukupolvelle. Viekää itsenne kierteeseen ja linnaan, mutta säästäkää lapsenne siltä.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

16.07.2007 16:34


Johann Wolfgang Von Goethe
Grani

#289

16.07.2007 16:49

Taidat olla tyypillinen saamaton arvostelija, kädet housuissa seisoskelija. Henkilö, jolta työhansikkaatkin tipahtaisivat, ellei pitäisi peukaloita pystyssä, ks. sanonta "Aina on olemassa kahdenlaisia ihmisiä: Niitä, jotka menee edellä ja tekee ja niitä, jotka tulee perässä ja arvostelee." =) Lausuntosi "Juu, se muija pölli ne sidukat, mut mua ei voi vähempää kiinnostaa muu kuin oma hipiä" olisi mitä raukkamaisinta kuunneltavaa. Säälittävää on myös se, että toteat, ettei sinulla ole yhteiskunnasta vastuuta ja silti kuitenkin luettelet asioita, joilla ko. Näpistelijä-naisen ongelmat olisi voitu selvittää aiemmin - oletko kenties ristiriidoissa minäsi kanssa. Haetko apua niihin kenties polttelusta (johon et viitsi edes ottaa kantaa)?

Ennemmin olen ylpeä tehtyäni jotain kuin paljastamalla pupun pöksyistäni. Sinä antaisit varmasti puolisosikin kokea raiskauksen nenäsi edessä peläten pahoinpitelysyytettä ennemmin kuin menisit väliin - kunnon perisuomalainen takapajulan tupajumi.

"Porttiteoria" on väittelijöiden keksimä termi. Kun henkilö on nähnyt lähietäisyydeltä tarpeeksi monta tapausta, jotka ovat johtaneet aina vain vahvempiin aineisiin, ei edes ajattele minkäänlaisia teorioita. Käytäntö on vallan eriasia, luulisi opiskelijanakin sinun sen tietävän, ja käytännössä se menee juuri niin, jotta vahvempiin siirrytään pössyttelystä. Älkää turhaan yrittäkö kieltää sitä ja vähätellä.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

16.07.2007 17:10


Santtu Mielikäinen
lohja

#291

17.07.2007 00:06

Hah! Lueskelin kommentteja ja rupes vituttaa "Narkkien paskanjauhantaa koko kannabisjuttu. Muuttakoot sinne missä se on laillista! Itse olen työskennellyt erityisnuorisokodissa jossa kaikki asiakkat olivat siellä alkujaan kannabiksen vuoksi. Hoidin poikaa joka oli alkanut polttaa pilveä 8- vuotiaana ja 16- vuotiaana oli pehmeä päästänsä kuin vanupuikko. Teille ketkä tätä vaativat lailliseksi: Menkää ite pyyhkimään näiden perseet jotka ovat käyttäjiä isolla Koolla!" Kuvittele että jos se ois ruvennu siin 8v juomaan viinaa niin millanen se sit ois 16v? Ei ehkä kato kannata noin aikasin ruveta vetää mitää hei haloo!! Mä poltan tupakkaa ja juon viinaa (mollemmat on paljon vaarallisempia kun kannabis) Jos joku 8v kakara vetää kännit ja toinen 8v kakara vetää hasaa niin kumpikohan ois elimistölle vaarallisempaa? Kuinkahan moni on kuollut VIINAAN ja kuinkahan moni pilvee? todistetusti 0 on kuollu hasaa viinaan nyt ties miten moni. Mikä siinä on että hassista ei voitais laillistaa? Sitä vedetään muutenkin niin paljon ettei sitä voida estää.
Anon ymous
Tampere

#292

17.07.2007 04:01

Mmm, minä nautin tupakkani tupakkana, en tarvitse korvikkeita. En ymmärrä sinunkaltaisia ihmisiä jotka syövät edelleen pettuleipää vaikka pula-aika on ollut ohi jo kymmeniä vuosia.

Puhut erittäin paljon hermojen pettämisestä, taitavat omasi pettää, kun mitään muuta et suolla kuin typeriä tarinoitasi ja herjauksia. Luulet olevasi todella viisaskin ihminen, vaikka et itse uskalla esittäytyä omalla nimelläsi.
Niin, miksi minä en sitten esiinny omalla nimelläni? Vastaus on helppo, KRP:n konstaapeleillä ei nykyään tunnu olevan muuta tekemistä, kuin etsiä hampuuseja, keinolla millä hyvänsä.
Kyllä, aika säälittävää, että poliisit eivät enää tee työtään, vaan surffaavat netissä ja tunkeutuvat laittomasti toisten elämään sivuuttamaan heidät yhteiskunnasta. Eii se tietenkään ole poliisin vika kokonaan, vaan lakia he vain valvovat.
Etpä taida mitään ammattitaidosta tiettää, kun väität että nämä koulutetut henkilöt hoitavat hermoheikkoja. Suomessa suurin osa potilaista saa kouraan vain kasan pillereitä ja naksuja ja kehtaat väittää, että täällä meitä "hermoheikkoja" varten on apua tarjolla.

Väität, että rasismi on ihmisen luonteen perusominaisuus? Mistä tälläistä olet kuullut, saisinko jotain lähdettä (kirja, URL, tutkimus??)?
Väitän, että olet ainoa rasisti tämän keskustelun sisällä, joten viisastu ja lopeta paskanjauhanta.

Stereotypiat? mitä ihmettä nyt selität, että muka aina osoittautuvat oikeiksi? Tiedätkö edes mitä Stereotypia tarkoittaa?


"Sinänsä kumma juttu (mutta aina asia onkin näin ollut),
jotta porvarit ne näemmä oikeasti eniten kantaa huolta muista ja yhteiskunnan hyvinvoinnista.
Duunarit ei muuta jaksa kuin valittaa surkeita olotilojansa, vetää pään täyteen paskaa ja vielä yrittää laillistaa tekonsa -
seuraavaksi varmaan pyritään laillistamaan raiskauskin! Fakta on tämä: "Aina on olemassa kahdenlaisia ihmisiä:
Niitä, jotka menee edellä ja tekee ja niitä, jotka tulee perässä ja arvostelee.""

Eikä kannata alkaa uhoamaan duunarikansalle, teitä alkaa vituttamaan rankasti kun ihmiset menevät lakkoon ja ketään ei ole valmistamassa tuotteitanne ja pankkitilinne alkavat tyhjenemään. Te porvarit ette ajattele kovin pitkälle, ainakaan ihmisten asioissa.
Huoh, äläpäs sinä mene porvarina puhumaan huolenpidosta ja vastuun kannosta. Teidän paskanjauhajien, juorulehtimannekiinien takia Suomessa asiat on päin helvettiä. Missä terveydenhuolto, missä Vanhusten eläkkeet?
Puhut, että me olemme niitä, jotka haluavat jättää vanhukset heitteile, vaikka te, heidän rahojaan viette. Mehän juuri yritämme saada heille paremmat oltavat. Mutta teille pisnes on pisnestä, joten "FUCK THE PEOPLE, WE HAVE THE MONEY!"

Ja Fakta on se, että me menemme reilusti edellä ja te arvostelette!

Lopeta tuo typerä rasisti kommentointi, eivät kuulu tänne millään tavalla.

Mikä ihmeen yhteiskunnallinen vastuu? Sinä se olet niitä ihmisiä pois päiviltään päästämässä joka käänteessä.

Oletko koskaan ajatellut päälläsi, että kaikki perustuu vain mielipiteisiin. KERRO, PERUSTELE, VÄITÄ: miten juuri tämä teidän tyylinne opastaa ihmisiä, on oikea?

"""Aina täytyy olla henkilöitä ohjaamassa toisia.
Opastamassa tekemään työnsä oikein.
Kuten tuoreimmista tutkimuksista olet katsonut, tiedät vallan hyvin ko. aineen vaikutuksen ja yhteyden vahvempiin aineisiin (sitä ei voi kieltää, sillä se on silminnähtävää jopa) sekä sen, kuinka yhä enemmän ja yhä nuoremmat niiden käyttämisen aloittavat.
Jälkimmäinen ei lainkaan helpottuisi laillistamisella - pikemminkin päinvastoin. Mutta yhä edelleen sen totean: Te ette välitä jälkikasvustanne - syynä huono lapsuus tai muu vastaava, mutta siltikään sitä ei saisi kostaa seuraavalle sukupolvelle.
Viekää itsenne kierteeseen ja linnaan, mutta säästäkää lapsenne siltä.""

Mitä ovat tutkimuksei, tuloksesi, raporttisi?????!??!?!?!? Uskon, että tehtäväsi on saada ihmiset ymmärtämään, että olet oikeassa, mutta miten luulet onnistuvasi ilman pätevää argumenttia?
Ja uskon, että olet lukenut taas usean sangollisen verran paskatiedettä, kuten ruotsalaisen tutkimuksen, "jonka mukaan 100% tupakoitsijoista kuolee".

""Porttiteoria" on väittelijöiden keksimä termi." Niin juuri, väittelijöiden keksimä (tuulesta tempaistu) termi.
Kun löydät tutkimuksen joka pätevästi, sisältäen kaikki tutkitut tapaukset / asiat, osoittaa ns. porttiteorian, niin lupaan perehtyä asiaan ERITTÄIN syvällisesti. Niin, tietysti tähän porttiteoriaan kuulu sisällyttää mukaan myös: tupakka, alkoholi ja lääkkeet.

Pahoittelen jos nyt henkilöllisyytesi/ idolisi paljastuu, mutta tekstisi on erittäin samankaltaista, kuin Hra. Panu Höglundin, Plaza.fi:n sivustolta. Hän on muuten täysi tumpelo, samanlainen/sama kuin sinä.
Anon ymous
Tampere

#293

17.07.2007 04:02

KOnservatiivien huumepolitiikan analyysi perustuu virheellisiin tietoihin
The Independent ottaa kantaa konservatiivien ehdotuksiin huumausainepolitiikan muuttamisesta. Lehti korjaa muutamia perustavan laatuisia virheitä konservatiivien raportissa:
- raportissa väitetään kannabiksen olevan olennaisesti vahvempaa kuin aikaisemmin.
European Monitoring Centre on Drugs and Drug Addictionin tilastohavainnot eivät tue tätä olettamusta

- kannabis aiheuttaa psykooseja
Kölnin yliopiston ja Kings Collegen (Lontoo) tutkimukset antavat kannabiksen vaikutuksista huomattavasti mininaisemman kuvan. Kannabiksen monet eri ainesosat aiheuttavat erilaisia vaikutuksia. Mm. Cannabidinol (CBD) hillitsee psykoottisuutta. Lehden mukaan tutkimustuloksien mukaan se on ollut jopa parempi siinä kuin uusimmat psykoosilääkkeet.

- lakien höllentäminen lisää huumeiden käyttöä
Vuosien 1972 ja 1978 välillä 11 USA:n osavaltiota dekriminalisoi kannabiksen hallussapidon. National Research Councilin selvityksen mukaan dekriminalisoinnilla ei ollut mitään vaikutusta käyttäjien määrään.
Johann Wolfgang Von Goethe
Grani

#294

17.07.2007 12:35

"Pahoittelen jos nyt henkilöllisyytesi/ idolisi paljastuu, mutta tekstisi on erittäin samankaltaista, kuin Hra. Panu Höglundin, Plaza.fi:n sivustolta. Hän on muuten täysi tumpelo, samanlainen/sama kuin sinä."

"Olen raittiusmies ja akateeminen renttu Turusta ja toimin kääntäjänä, kielitieteilijänä ja iirinkielisyysaktivistina. Poliittiselta vakaumukseltani olen vasemmistolainen konservatiivi." - Panu Höglund
Anon ymous, et ole kovin hyvin perehtynyt vastustajaasi - tai sitten aiempi väittämäsi oli vain sarkastisen käänteinen pila. Yllä olevan kuvauksen mukaan ko. henkilö, jota minuksi/idolikseni epäilet, on täysin päinvastainen kuin, mitä olen tuonut esille. =D Ainoa yhtäläisyys lienee akateemisuus. Sen nyt jo heti arvasi, että nimesi on piilottelu keino. Rikollinen olet ja sellaisena pysyt. Veikkaan vielä, kun niin kovin virkavaltaa vastaan kävit edellisessä kommentissasi, että kasvatat/myyt/molempia ko. kasveja - alaikäisillekin mahdollisesti (tuskin henkkareita kyselet, sen oloinen olet). Itselläni ei ole sen vertaa luppoaikaa, enkä edes jaksaisi käydä läpi miljoonia nettisivustoja etsien sinun tyylittömyydellesi sopivaa tekstiä. Jos aloittaisin, saattaisin käydä ensinnä läpi Hämeenlinnan Oikeusrekisterikeskuksen tiedot - sieltä luulisi sinun tapaukseesi sopivaa tietoa.

"Tuo todisteita (tutkimuksia, tilastoja) väitteidesi tueksi niin ihmiset ehkä ottavat sinut vakavammin. "noku käytäntö näyttää" on aika heikko peruste, varsinkaan jos et ole asiaa itse tutkinut."

Missä ihmeessä on Teidän käytännön- tutkimukset sitten? Rotta-testien artikkelit kun eivät riitä. Kuten aiemmin mainitsin, että olen hyvin läheltäkin nähnyt, miten aineet vaikuttavat: kannabis->amfetamiini->gamma->ekstaasi->heroiini->hauta. Tästä syystä varmasti ymmärrätte, miksi niin kovin vastustan kaikkia aineita ja suoraan sanoen Vihaan ihmisiä, jotka niitä käyttävät, kasvattavat ja välittävät - ne veivät tärkeän ihmisen pois, vaikka tiedänkin hänen Itsensä olleen kaikkien sattuminen välillä oleva linkki. Itse hän sen päätti, mutta jollei näitä aineita olisi edes olemassa, ei hän olisi koskaan niitä edes kokeillut.

"Ja kyllä, kritisoin usein vääriä toimintatapoja tilanteissa, joissa tilanne oltaisiin voitu ratkaista toisin. Koet olevasi parempi kuin se nainen, ehkä sankari, mutta todellisuudessa et ole sen parempi."

Hyssyttelet ja koitat puhua järkeä täysin sekopäiselle ihmiselle? Missä tynnyrissä sinä olet kasvanut? Maailma menee yhä pahempaan suuntaan, ihmiset ajattelevat yhä enemmän omaa etuaan (ja kaikenmaailman aineiden laillistaminen sen kuin pahentaa tilannetta) - ei kukaan kuuntele toista. Se ei ollut väärä toimintapa, se oli vaihtoehtoinen. Entä, jos olisin siviilissä (esim. kesälomalla) oleva poliisi? Olisinko silloin tehnyt toisin? Samat vaatteet päällä, missään ei näy virkamerkkiä, sama naama. Eipä olisi nainen totellut minua kuitenkaan, vaikka olisin maininnut olevani poliisi. Paremmuus on suhteellista, mutten sentään varastele tai käytä laittomia aineita.

"Mmm, minä nautin tupakkani tupakkana, en tarvitse korvikkeita."

Se on tietty omaa järjen köyhyyttä, sille ei voi mitään.

"Puhut erittäin paljon hermojen pettämisestä, taitavat omasi pettää, kun mitään muuta et suolla kuin typeriä tarinoitasi ja herjauksia. Luulet olevasi todella viisaskin ihminen, vaikka et itse uskalla esittäytyä omalla nimelläsi."

Millä psykologin opintojen asteella päättelet hermojen pettämisen olevan suoraan verrannollisesti johtuva "typeristä tarinoista" ja "herjauksista" sen enemmän kuin päihteiden käyttö? Eikö aineita juuri käytettykin masennukseen, psykooseihin ynnä muihin? "Viisaus on sitä, että osaa käyttää älykkyyttään". Esim.tap. em. vrt.kuv.: Älykkäitä ihmisiä on kaksi. Molemmmilla on stressiä. Toinen ottaa päihteitä. Toinen selvittää stressin lähteen ja hoitaa ongelman. Kumpi on viisas?

"Kyllä, aika säälittävää, että poliisit eivät enää tee työtään, vaan surffaavat netissä ja tunkeutuvat laittomasti toisten elämään sivuuttamaan heidät yhteiskunnasta. Eii se tietenkään ole poliisin vika kokonaan, vaan lakia he vain valvovat."

Kyllä, he tekevät juuri työtänsä. Pitävät rikolliset kurissa ja pidättävät/vangitsevat heidät tarpeen tullen. Parempi valvoa heitä, teitä - huumausainerikollisia, kuin esim. piraattituotteiden valmistajia/välittäjiä. Samanlaisia kuin 20-30- luvun Chicagon mobsterit - trokaamassa laittomia aineita.

"Etpä taida mitään ammattitaidosta tiettää, kun väität että nämä koulutetut henkilöt hoitavat hermoheikkoja. Suomessa suurin osa potilaista saa kouraan vain kasan pillereitä ja naksuja ja kehtaat väittää, että täällä meitä "hermoheikkoja" varten on apua tarjolla."

Päinvastoin suurimmalle osalle on tarjolla apua, mutta harva (suomalaisen perusluonteen mukaan kenties) niitä palveluja käyttää. Yleiselle terveysasemalle vain jonottamaan ja sieltä sitten eteenpäin - ne ovat teitä varten.

"Väität, että rasismi on ihmisen luonteen perusominaisuus? Mistä tälläistä olet kuullut, saisinko jotain lähdettä (kirja, URL, tutkimus??)?
Väitän, että olet ainoa rasisti tämän keskustelun sisällä, joten viisastu ja lopeta paskanjauhanta."

Jos etsit hieman, niin löydät tietoa omasta rasistisesta suuntauksestani. Ihminen ei tunnista olevansa tietyn rotuinen, ihmisellä ei siis ole rotugeeniä (vrt. pigmenttigeeni), minkä vuoksi ihmisen perusominaisuuksiin kuuluu toisen henkilön syrjintä tämän kulttuurin, kielen, rodun, ym. takia. Tämä syrjintä johtuu siitä, ettei ihminen käsitä, että olemme samaa massaa. Geeni, ts. perimä, on periytyvä ominaisuus. Eli toisin sanoen rasismi on periytynyt ajan saatossa ja kuuluu tätä nykyä jokaisen ihmisen perusominaisuuksiin (resessiivisenä tai dominoivana). Historiassa on ollut jo tuhansia vuosia esillä erilaisia syrjinnän muotoja, kuten muukalaiskammo tai oman rotunsa ylivertaisena pitäminen. Ks.esim. "Anneli-Vilkko Riihelä - Psyyke, psykologian käsikirja"

"Stereotypiat? mitä ihmettä nyt selität, että muka aina osoittautuvat oikeiksi? Tiedätkö edes mitä Stereotypia tarkoittaa?"

Yleistys. Stereotyyppi taasen on erittäin yksinkertaiseksi muutettu kuvaus joidenkin ilmiöiden, olioiden ryhmästä. Nämä ovat syntyneet ajan saatossa samantapaisiksi havaittujen yhtäläisyyksien kautta - esim. "lökäpöksy amis", "rahanahne porvari", "laitapuolenkulkija narkkari".

"Eikä kannata alkaa uhoamaan duunarikansalle, teitä alkaa vituttamaan rankasti kun ihmiset menevät lakkoon ja ketään ei ole valmistamassa tuotteitanne ja pankkitilinne alkavat tyhjenemään. Te porvarit ette ajattele kovin pitkälle, ainakaan ihmisten asioissa."

Eipä kovin kauaa kestä lakot, kun alkaa duunareilta rahat loppumaan (velkojen kasvamisesta puhumattakaan) - varsinkin, kun tuhlaa suuren määrän päihteisiin.

"Huoh, äläpäs sinä mene porvarina puhumaan huolenpidosta ja vastuun kannosta. Teidän paskanjauhajien, juorulehtimannekiinien takia Suomessa asiat on päin helvettiä. Missä terveydenhuolto, missä Vanhusten eläkkeet?
Puhut, että me olemme niitä, jotka haluavat jättää vanhukset heitteile, vaikka te, heidän rahojaan viette. Mehän juuri yritämme saada heille paremmat oltavat. Mutta teille pisnes on pisnestä, joten "FUCK THE PEOPLE, WE HAVE THE MONEY!""

Onneksi meillä on tällä hetkellä "porvarihallitus", saadaan pitkästä aikaa Opiskelijoillekin jotain aikaiseksi! Heissä (meissä) on tulevaisuus, meiltä tulee tulevaisuuden terveydenhuolto, meidän veroilla elätetään vanhukset. Perussuomalainen opiskelija Tienaa (kyllä, verotettavaa tuloa se on osaksi opintotukikin) keskimäärin Puolet vähemmän kuin perussuomalainen Työtön! Vanhusten eläkkeet nyt menevät jo tuon yli, joten niitä on turha edes verrata. Lainkaan väheksymättä vanhuksia kuitenkaan mietin, mitä tuleekaan heidän elämänsä aikaansaannoksiin: heillä on asunto (kenties lainaakin vielä, muttei välttämättä enää sitäkään), omaisuutta, varallisuuttakin kenties. Mutta entäpä opiskelija? Hänellä ei ole mitään, eikä hän voi mitään hankkiakaan - muuta kuin peruainepullon soluasuntonsa 8neliön lattian pesemiseen. Sitten vielä ihmetellään, minkä vuoksi korkealle opiskelleet ovat työelämässä niin rahanahneita - ottavat sen, mikä heillä oli "säästössä" 5-10 vuotta. Tutkimusten mukaan (saatte vallan hyvin kaivaa nämä itse esiin, en ala kaivamaan prujuani tämän vuoksi esille) suomalainen elättää itsensä lisäksi 1,1 muuta suomalaista. Tästä voi hyvin päätellä kuka se maksaa teidänkin päihteet (ja vieroituksen lopulta) loppupeleissä - ne (me) porvarit juuri. Pakosta sitä veroni (korkeatkin sellaiset, itse en opintotukea edes saa) maksan, nyt ja tulevaisuudessa, mutten missään nimessä sitä tekisi vapaaehtoisesti.

"Ja Fakta on se, että me menemme reilusti edellä ja te arvostelette!"

Yritys on kuin puu ja henkilökunta kuin apinalauma. Jokaisella oksalla on apinoita, pyrkimässä ylöspäin. Ylimmiltä oksilta alaspäin katsovat näkevät hymyileviä naamoja. Alhaalta ylöspäin katselevat näkevät pelkkiä persreikiä. =)

"Oletko koskaan ajatellut päälläsi, että kaikki perustuu vain mielipiteisiin. KERRO, PERUSTELE, VÄITÄ: miten juuri tämä teidän tyylinne opastaa ihmisiä, on oikea?"

Kenties sitä parhaiten kuvaa vastakohtainen tapa Teidän hälläväliä-asenteellenne. Toitotan edelleenkin lasten hyvinvointia. Sitä ihmetellään, miksi yhä nuoremmat ja yhä enemmän nuoria hankkivat lapsia ja valitetaan jälkeenpäin, kun ovat itse niin kakaroita vielä, etteivät tajua vastuuta. Eiköhän se esimerkki ole tullut omilta vanhemmilta: "Kun meidänkin isä on niin lapsellinen, eikä välitä meistä, niin miksen mäkin sais hankkia elävää leikkikalua ja pilata sen keuhkot ja elämän". Oletko muuten miettinyt, mitä omat lapsesi/puolisosi siihen tuumaisi, kun joutuisit kiven sisään rikoksistasi? Älä ajattele vain itseäsi, älä ole itsekäs.
Sami Liikanen
Kangasniemi

#295

18.07.2007 05:29

Ei tässä muutaku kannabis on turvallisempaa ku tupakka tai alkoholi, kannabikseen ei voi kuolla, yms. tupakka aiheuttaa syöpää, kannabis ei... alkoholiin voi yliannostuksen takia kuolla, kannabikseen ei. joten tupakka kieltoon ja kannabis tilalle, kuulostaa terveelliseltä.
Anoo Nymiteettiään
Hampuri

#296 Sapettaa

23.07.2007 13:59

Hienon pitkän viestin olin kirjottanut, mutta ilmeisesti liian pitkän koska selain sanoi että sessio on päättynyt, joten ei sitä tänne sit ikinä tuu.. no pahin raivokohtaus on jo päättynyt joten ehkä parempi näin. Muuten joku alkoholisti tai raittiuden perikuva olisi saattanut suuttua ja usuttaa pullonhenken (tai pyhänhengen) perääni.. Lyhyesti siis. Kannatan laillistamista ainakin käytön ja kotikasvatuksen osalta. Asia ei ole aivan yksiselitteinen, mutta uskon että Suomessa ollaan jo niin fiksuja, että eduskunnan työryhmä asiantuntioiden avustuksella saisi raavittua kasaan järkevämmän huumausainelainsäädännön kuin mitä se nykyisellään on.

Ja lopuksi mietteitä Bill Hicksiltä:
"Why is marijuana against the law? It grows naturally upon our planet. Doesn't the idea of making nature against the law seem to you a bit... unnatural? You know what I mean? It's nature. How do you make nature against the fucking law?"

nii-in.. sopii yrittää, mutta yritykseks se taitaa jäädä. lopulta luonto voittaa taistelun joka tapauksessa...

rauhaa ja rakkautta.
eero-petteri pannahinen
helsinki

#297

26.07.2007 18:46

Käyttäjät haluavat mainostaa ainettaan, koska näkevät siinä vain hyvät puolet. vaaroilta/haittavaikutuksilta ummistetaan silmät.
(joko kuulit uuden äänen. mitä he puhuvat juuri sinulle..) \../
Riku Ahonen
Kerimäki

#298

26.07.2007 22:43

Jokaisella päihteellä on omat haittavaikutuksensa, etenkin käytettäessä liikaa (alkoholismi, huumeriippuvuus), mutta mitä olen lukenut, kannabis on vaikutuksiltaan lievemmästä päästä. Ja alkoholin käyttön lakeja voisi soveltaa myös kannabikseen, eli yleisellä paikalla "pössyttely" kiellettyä samoin kuin vaikutuksen alaisena ajaminen. Olisi hyvä jos (ainakin aluksi) kannabista saisi myydä ja kasvattaa vain valtio. Kannabiksen kasvatus & myynti olisi valtiolle hyvä tulonlähde ja samalla kulutusta voisi vähän säännöstelläkkin. Edellämainittua mallia voisi ainakin kokeilla aluksi, edeten lopulta ehkä täydellisempään vapautukseen. Täydellinen salliminen heti voisi olla hieman liian suuri shokki yhteiskunnalle. Tietääkseni ei laillistaminen ole Alankomaissa aiheuttanut vielä suurempia ongelmia. Pelottelu, propaganda ja asioiden vääristely syö vain valistusjärjestelmän omaa uskottavuutta nuorison silmissä. Itsellänikin on herännyt pieni halu kokeilla kannabista, mutta koska se on laitonta, enkä halua pilata tulevaisuuttani rikosrekisterillä, kokeilu taitaa jäädä vain haaveeksi. Allekirjoitan, vaikka siitä tuskin hyötyä on.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

27.07.2007 13:51


Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

28.07.2007 15:39