Ei tuulivoimaloita Linnansaaren kansallispuiston lähirannoille

Tuulivoimaloiden sijoittamisesta on kyse!.

#26 Alkuperäisen aiheen vierestä?

22.01.2014 21:27

#25: vieras - Lopparit on tuhoisa lahjova joukko ,joiden toiminta tulee lailla kieltää.

Asian alkuperäinen aihe on tuulivoimaloiden sijoittamisen vastustaminen luonnonsuojelualueen lähiympäristöön. Ydinvoiman vastustamisesta tai puolustamisesta ei tässä siis ole kyse. Tuulivoimaloita voi rakennella mielin määrin, sinne missä ne eivät häiritse luonnonsuojelualueita, paikkoja varmasti löytyy, kunhan vain etsii, ehkä ne ovatkin avomerellä!! Siellä jopa tuulee!

kurvitshouritsi

#27 Ei todellakaan tuulivoimaa kansallispuistoihin

22.01.2014 22:19

Ei tuulivoimaa suurten vesistöjen rantavyöhykkeille ja näkymäalueille. Järviluonnon ja maiseman erityispiirteet tulee säilyttää ehdottomasti. En ymmärrä mitä tekemistä näillä mafiapuheilla on tuulivoiman rakentamisen kanssa. Eikö Linnansaaren kansallispuiston lähialueella asuvilla ole oikeus puolustaa järviluontoaan ja maisemaa. Ei me olla niin tyhmiä, etteikö jo kirjoitusvirheistä ja huonosta suomesta älyttäisi ketä kirjoitusten takana on.

Vieras

#28

23.01.2014 10:21

Savonlinnassa 11 vuotta asuneena,ja nykyisin siellä lomani viettävänä Suomen kansalaisena ja veronmaksajana katson oikeudekseni ilmaista mielipiteeni.Saksassa 26 vuotta asuneena, tuulivoimalahankkeita seuranneena voin sanoa:"Kansallispuisto ja tuulivoimala eivät kuulu, eivätkä sovi yhteen."

Vieras

#29

31.01.2014 02:23

Mm:Norpat,muutenkin ovat vähissä,kuinka niiden elinolot muuttuvat jos lähistöllä "ikiliikkujat" hurisevat,entä muu eläimistö.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

03.02.2014 04:39


Matti Tauru

#31 Ei Tuulivoimaa Saimaalle

03.02.2014 04:41

Tuula Anja Helena

#32 Emmekö näe metsää puilta?

04.02.2014 17:34

Minä olen aina uskonut – ja uskon edelleen - Saimaan, Vuoksen vesistön,
labyrinttimaisuutensa ja puhtautensa, flooransa ja faunansa takia ainutlaatuisen järvialueen suureen merkitykseen elin-, virkistys-, matkailu, - elämys- ja vapaa-ajanviettoympäristönä.
Rauhallinen, rauhoittava ja silmiä hivelevän kaunis maisema, jossa on hyvä asua ja yrittää ja josta monet muut voivat vain uneksia.
Ja järvistämmehän meidät tunnetaan.
Tuhansista, puhtaista järvistä!

Ja kun näin ajattelen, en voi millään hyväksyä ajatusta, että tähän maisemaan rakennetaan voimalaitoksia, tuulivoimaloitakaan. Teollisuuslaitos mikä teollisuuslaitos! Sen vaikutuksista
on tälläkin adressisivustolla asiallista tietoa…

Ymmärrän toki, että energiaa tarvitaan, Saimaallakin. Mutta miksi emme suuntaisi katseitamme enemmän meille paremmin sopiviin vaihtoehtoihin, kuten ympärillämme olevaa puuhun (hakkeeseen), uusiutuvaan luonnonvaraan. Tai maalämpöön tai aurinkoenergiaan tai … tai kaikkien niiden yhdistelmiin.

Paradoksi tuulivoimala-asiassa on se, että se toki tuottaa ”vihreää” energiaa, mutta itse laitoksen
”sustainabilityn” voi kyllä kyseenalaistaa. Se muuttaa vääjäämättä maiseman, antaa melua ja ”elää” vain lyhyen ajan. Iso kysymysmerkki itselleni on myös tuulivoiman tukipolitiikka. Eli ohjaako se voimaloiden rakentamista muiden vaihtoehtojen kustannuksella? Ja sekin, että jos kaikki suunnitellut tuulivoimalat rakennetaan, energiatuotos maksimissaankin on vain murto-osa koko tarpeesta.
Kannattaako siis …?

Mutta kuuluu hyvääkin: Pohjois-Savossa, Saimaan latvavesillä nähtiin pidemmälle ja ymmärrettiin järviluonnon merkitys mm. matkailulle. Kallaveden rannat rajattiin nimittäin tuulivoimaloiden sijoitussuunnitelmista pois. Tilaahan meillä on, ettei sen puutteen takia tarvitse upeinta maisemaa voimalaitoksille uhrata.

Kirjoitan tämän siksi, että vielä voi vaikuttaa, jos niin haluaa. Siis ainakin yrittää vaikuttaa.
Tärkeintä on tietää mahdollisimman paljon ennakkoon, mitä mahdollinen tuulivoimaloiden rakentamispäätös tuo tullessaan, ettei tulisi yllätyksiä. Itse olen yrittänyt tutustua faktoihin ja fundeerata asiaa kiihkottomasti puolelta ja toiselta sekä seurannut muiden maiden kokemuksia mm. Itävallassa ja Sveitsissä.

Mielenkiinnolla seuraan asiain etenemistä.
Matti Tauru

#33 Norjalainen dokumentti tuulivoimaloiden lintutuhoista

08.02.2014 07:38

appi esitti ja vävy selvitti

#34 Vaalit tulee......

12.02.2014 22:29

Tämä tuulivoiman rakennusinto on mätää touhua. Aion seuraavissa eduskunta ym. vaaleissa äänestää muuta kun edellisen hallituksen tupeeta käyttävän edustajan puoluetta. Tämä eräs herra puolueineen inhottaa minua ja häpeän että olen ollut joskus puolueen jäsen. Nämä saivat aikaan tämän syöttötariffituen ja nyt ei missään saa ihmiset elää ja asua rauhassa näiltä tuulivoimaloilta.Muistakaa, että minkä taakseen jättää sen edestään löytää!