Energiajuomille ikäraja.

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Energiajuomille ikäraja..

Johnny Blitzkrieg
Helsinki

#1 Energiajuoma...

16.04.2009 19:46

...ja kotiruoka ovat muuten yhdyssanoja. Tämä opetetaan energiajuomia juoville nuorille koulussa.
Miska Haikarainen
Turku

#2 OK...!

16.04.2009 20:15

Miten niin pitäisi energiajuomiin tehdä joku IKÄRAJA!!! minä olen 14-vuotias ja juon joka päivä energiajuomaa!!! Siinä minun mieleipiteeni!!!
Kuisma Lappalainen
Helsinki

#3 En minäkään allekirjoita

17.04.2009 06:09

Kaiken maailman ikärajoja on jo liikaa. Muistan itse odottaneeni 18-vuotispäivääni niin että jo monta vuotta ennen sitä laskin montako päivää siihen on. Siksi että 18 täyttänyt saa tehdä niin montaa sellaista mitä nuorempi ei. Näistä tärkeimpänä omalta osaltani on että henkilöauton ajokortin alaikäraja on juuri tuo.

Viime aikoina Veikkaus Oy on ottanut käyttöön 15 ja 18 vuoden alaikärajat. Alaikäraja on 15 pelattaessa asiamiehen luona ja 18 pelattaessa verkkosivuilla. Toiseksi suurin voitto jonka tähän mennessä olen saanut Veikkaus Oy:ltä on ollut minun tapauksessani 10-vuotiaana. Silloin ei mitään ikärajaa ollut kun 10-vuotiaana minulla oli vakioveikkauksessa 10 oikein sellaisella kierroksella jolla kellään ei ollut täysiä kolmeatoista (kierros 9/1978). Tätä voittoa suurempi on osunut minulle vain kerran, lotossa viisi oikein kesällä 2002.

Lukuisat ravintolat kontrolloivat jo ovella onko sisäänpyrkijä riittävän vanha ikärajallisten juomien tilaamiseen ja käännyttävät armotta liian nuoreksi osoittautuneet ja paperittomat jo tässä vaiheessa, vaikka heillä ei olisi aikomusta tilata alkoholia. Tämä on väärin, ikä pitäisi tarkastaa vasta silloin kun asiakas tilaa ikärajallista juomaa.

Vantaalla on sellainen kylpylä, joka soveltaa erääseen osaansa syyttä suotta 18 vuoden portti-ikärajaa. Muissa vastaavissa, tosin valitettavasti pääkaupungista kauempana sijaitsevissa, ikäraja joko puuttuu tai on alempi.

Vuosaaren urheilutalo Helsingissä ei päästä kuutamouinteihinsa alle 18-vuotiaita vaikka muina aikoina ovatkin samaan altaaseen tervetulleita ja muissa Helsingin altaissa kuutamouintiinkin pääsee miten nuori tahansa kunhan on uimataitoinen.
kale

#4 Sori, en allekirjoita

17.04.2009 23:28

koska puuttuu varsinainen "kunnon näyttö". Koko juttu perustuu sinun olettamuksillesi ja mielipiteillesi, joilla ei ole järkevää pohjaa. Minun mielestäni. Kukin toki kirjoittakoon nimensä alle jos tahtoo, en minä estä. Mutta itse adressin teksti ei minuun vetoa.

kale

#5 -||-

17.04.2009 23:30

Ja mielestäni syrjintää yrittää estää vain nuorten juominen. Ymmärrän kantasi, en vaan ole samaa mieltä asiasta kanssasi. Tämähän on samantapaista kuin tupakan myyntikielto alaikäisille, ymmärrän sen täysin ja mihin tämä adressi pyrkii. Mutten ole samaa mieltä, sori.

Henri Tuisku
Nokia

#6

18.04.2009 15:59

Oon 12V ja juon energiajuomia. Elikkä en allekirjoita!
Ano Nyymi
Porvoo

#7

20.04.2009 23:19

#2 OK...!
Miten niin pitäisi energiajuomiin tehdä joku IKÄRAJA!!! minä olen 14-vuotias ja juon joka päivä energiajuomaa!!! Siinä minun mieleipiteeni!!!
Miska Haikarainen (Turku, 16.4.2009 20:15)

-hmm... mikäs tuossa sitten oli sinun mielipiteesi :D

#6
Oon 12V ja juon energiajuomia. Elikkä en allekirjoita!
Henri Tuisku (Nokia, 18.4.2009 15:59)

-Usko pois, tollaiset viestit eivät paranna yhtään tilannetta tuleeko niihin ikäraja vai ei ^^

No itse olisin sen kannalla, että ei tarvitsisi ikärajaa. Se on merkki vain siitä, ettei lapsiin saa yksinkertaisesti kontrollia normikeinoin. Nuorisolle pitää tehdä selväksi, että liika ei tee todellakaan hyvää ja järki käteen... Siinä vaiheessa kun kieltoja ja ikärajoja ollaan keksimässä huomataan, että se on vain tekosyy sille, ettei saa nuoriin kontrollia.
ads dads
Helsinki

#8

29.05.2009 16:44

Kielletään samantien kahvikin.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

28.11.2009 00:12


Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

13.12.2009 21:19


Marja Heinonen
Ylivieska

#11 aikuisten vastuu!!???

14.12.2009 00:36


Hei!

Olen sitä mieltä että on väärin että lapset juovat energia juomia.. mutta myös limsa on aikamoinen sokeri pommi

Mutta itselleni nousee myös kysymys,että eikö vanhempienkin pitäisi ottaa vastuuta omista lapsista ja etenkin ala-aste ikäisistä???? Loppujen lopuksi vanhemmat näyttävät esimerkiä..
Mikä muu loppujen lopuksi auttaa tässä asiassa...

Olisiko energia juoman osto kaupasta alaikäiselle sitten rangaistava teko vai mitä tällä adressilla halutaan???? Vai olisiko ikäraja viitteellinen että aikuiset ymmärtäisivät asian vakavuuden??? Mihin tätä adressia ollaan luovuttamassa??

Vanhemmankin kuuluu kantaa vastuuta ja käyttää järkeä ja ala-aste ikäisen rahan käyttö pitää olla valvonnan alaista.. jo ihan luonnostaan.. rahaa ei tarvitse antaa enempää kuin tarvitsee ja jos lapsi hakee kaupasta jotain voi vaatia kuittia ja loppurahoja takaisin...
pertti peräpukama
Vieras

#12 hax

20.09.2010 11:32

HAXHAX`?AXHXAHXAXHAXHCD>ZZZZZFAILZZZZZZ ?!??!?!!?!?! ?!??!?