Nyt mulle riitti Kelan temppuilu viittomakielen tulkkauksessa

Petri Rautiainen/ Unionin Haudankaivajat

#1

10.02.2014 19:31

Tosi törkeää, kyllä ulkomaalaisille kaikki avut ja palvelut tarjotaan, mutaan oman maan kanta-asukkailta ollaan kaikesta leikkaamassa ja poistamassa kansalaisille kuuluvia etuja. Tämä on suoraan sanottuna maan hallitukselta, eri viranomasilta ja EU:lta täyttä syrjintää suomalaisuutta kohtaan.

Vieras

#2 Re:

10.02.2014 20:29

#1: Petri Rautiainen/ Unionin Haudankaivajat -

näi on mutiaiset pois suomesta ikinä en enää petturi persuja äänestä kun ne ei oo asialle mitään tehny vaan läyhäävät

 

Petri Rautiainen/ Unionin Haudankaivajat

#3 Korruptoitunut vilunkihallitus vaihtoon

11.02.2014 15:30

Kuntaliitokset ovat osa EU-säästöihin kerättävää varojen korruptiota, jolla heikennetään kansalaisten hyvinvointia. Suurella joukolla on tullut mitta täyteen ja mennyt ylikin ja vaativat Suomen eroa valtiopetoksilla luodusta EU:sta ja eurosta.

Kannattaa allekirjoittaa seuraava adressi ja jakaa eteenpäin. Itse allekirjoitin tämän ihan periaatteellisista syistä. Hallituksen pitäisi ajaa oman maan taloudellisia etuja, mutta koko EU:n ajan on menty vaan huonompaan suuntaan. EU:hun liittyminen oli hallitukselta petos, mikä ei koskaan vanhene. Annettiin toisenlainen kuva liityttäessä EU:hun kuin mitä se todellisuudessa oli.

http://www.adressit.com/?page=statistics&petition=suomessa_tehdyt_eta-_ey-_ja_eu-politiikkaan_liittyvat_petokset

Vieras

#4

11.02.2014 16:44

Eivät kuulevatkaan saa tulkkausta vieraille puhutuille kielille, miksi viittomakielisten pitäisi saada sitä vieraille viitotuille kielille?

Vieras

#5

11.02.2014 17:12

Missä on tasa-arvo kuuroille!?
viittova

#6

11.02.2014 17:14

todella kurja juttu... voiko nämä ulkomaiset vieraat tilata kansainvälisen tulkin kelalta jos kerran suomenkieliset viittovat eivät saa niin saako ulkomaalaiset?

Vieras

#7

11.02.2014 17:17

YK-ihmisoikeussopimuksen mukaan kaikki ihmiset ovat tasavertaisia.

Vieras

#8 Re:

11.02.2014 17:19

#5: -

Tasa-arvo? Kuuroillehan tarjotaan jo tulkkauspalveluita puhutuilta kieliltä viittomakielelle. Eivät kuulevatkaan saa puhutuille kielille tulkkausta ellei siitä itse maksa/opettele kieltä itse. Viittomakieliset voivat siis itse opetella vieraskielisen viittomakielen tai maksaa tulkin palveluista, niin kuin kaikki muutkin.


Vieras

#9

11.02.2014 17:23

mikä onn sun puolue petri kun sinua nyt äänestän eikä neggerikullinlutkuttaja soinia enää ikinä

Vieras

#10

11.02.2014 17:28

Minulle käynyt samoin liittyen suomen sosiaaliturvaan, Kelan täti teki mokan ja minä joudun kärsimään siitä nyt opiskelujen ajan, eli en saa suomen sos.tukea/vakuutuksia suomesta opiskellessani ulkomailla koska kelan täti tuumasi ettei sitä tarvitse erikseen hakea kun olenhan jo suomen sos.turvan piirissä. Eipä sitten mennytkään asia niin.

Vieras

#11

11.02.2014 17:38

Noin ei voi Kelakaan toimia! Lupaus ... olkoonkin virheellinen ... on pidettävä, koska te olitte ehtineet jo sen perusteella pistää isot pyörät pyörimään. Tämän tapauksen jälkeen on sitten syytä käynnistää asiasta kiireesti uusi periaatekeskustelu. Ei viittomakielisten oikeuksia voi tällä tavalla polkea!
Petri Rautiainen/ Unionin Haudankaivajat

#12 Re: Tarkoititko minua vai?

11.02.2014 17:43

#9: -

Edustan Muutos 2011, joka on eduskunnan ulkopuolinen pienpuolue, mutta sen odotetaan kasvavan, kun kansa saa puolueesta ja sen toimintaperiaatteista enemmän tietoa. Se edustaa kansanvaltaa, joka on käytössä mm. Sveitsissä.


Vieras

#13 Re:

11.02.2014 18:15

#4: -Eivät kuulevatkaan saa tulkkausta vieraille puhutuille kielille, miksi viittomakielisten pitäisi saada sitä vieraille viitotuille kielille?

Tulkkien hankkimisen perustarkoitus oli siinä, että kuulevat suomalaista viittomakieltä opiskelevat opiskelijat ymmärtäisivät, mitä luennoitsija kertoo. Ilman kansainvälisiä tulkkeja se on aikalailla mahdotonta.

Outi

#14 Kv-tulkkausasia

11.02.2014 19:17

Minulle on käynyt ihan samalla tavalla viime lokakuussa, kun anoin kv-tulkkausta pohjoismaiden vapaamuotoiseen historiaseurojen kokoukseen. Kela myönsi lupaa, mutta myöhemmin kielsi kv-tulkkausta, mutta olisin voinut saada suomalaisen viittomakielen tulkkia mukaan. Mitä hyötyä olis ollut ottaa ns.tavallinen tulkki, joka ei ymmärtänyt kansainvälistä viittomista. Kollegani ei osaa hyvin kv-viittomista, joten jouduin tulkkamaan koko kokouksen hänelle.

Ihmettelen kyllä, miksi ja millä perusteella päätetään asioista. Ihmeellistä.
Pettynyt

#15 Re: Re: Tarkoititko minua vai?

11.02.2014 19:22

#12: Petri Rautiainen/ Unionin Haudankaivajat - Re: Tarkoititko minua vai?

Minäkin äänestän täst' lähin Muutosta, enkä enää kertaakaan perusuomalaisia jotka on meidät pettäneet. Pääsivät valtaan ja loppui maahamuuton vastustaminen kun seinään. Hirvisaarikin potkittiin ulos siitä Soinin ämmälaumasta. Ainoa AITO KANSAN MIES!!!

 

Kuka on teidän ehdokas eu-vaalissa? Onko James?

Linda Nieminen opiskelija

#16 Re: Re:

11.02.2014 20:36

#8: - Re:

Hei, nyt on pakko kommentoida. Itse jo monta vuotta viittomakieltä opiskelleena voin kertoa, että jo pelkästään suomalaisen viittomakielen oppikirjoja on vaikea löytää tai saada käsiinsä, koska kyseisiä kirjoja ei enää paineta. Siksi olenkin kiinnostunut tietämään kuinka kuurot opiskelevat kansainvälisiä viittomia tai muiden maiden viittomakieliä kun kyseisiin viittomiin/kieliin ei löydy lähikirjakaupasta kielioppikirjoja. Viittomakielet eivät ole kuten vaikkapa saksa, japani tai venäjä, joille myös järjestetään oppitunteja muun muassa opistoissa, lukioissa ja muissa kouluissa ja joiden kieliopin saa googlettamalla.

Petri Rautiainen/ Unionin Haudankaivajat

#17 Re: Re: Re: Tarkoititko minua vai?

12.02.2014 02:45

#15: Pettynyt - Re: Re: Tarkoititko minua vai?

Meillä on 14 eurovaaliehdokasta, jotka ovat seuraavat:

- Helena Eronen
- Kyuu Eturautti
- Oili Harjula
- Timo Hellman
- Kimmo Koljonen
- Janne Kuisma
- Tuukka Kuru
- Markus Lehtipuu
- Jari Leino
- Oula Lintula
- Sanna Onkamo
- Eerin Rosenström
- Atte Saarela
- Antti Tulonen

http://www.muutos2011.fi/wiki/index.php?title=Europarlamenttivaalit_2014

Jos sivu ei suoraan aukea, googlettamalla "Muutos 2011 - 2014 Eurovaalit pitäisi tietoa löytyä.

Kotisivumme on http://www.muutos2011.fi

Muutoksen piirissä ollaan tehty päätös kannattaa Helena Erosta, koska läpimenon mahdollisuus on suurempi, jos äänet eivät hajoa eri jäsenille. Parempi, että yksi jäsen menee läpi kuin ei yhtään. Olemme toistaiseksi pieni puolue ja meillä on mahdollisuus näyttää hallituksen tunareille, miten pienestäkin puolueesta voi tulla iso. Kannattaa lukea kotisivujamme.

Tuula

#18 Kelan toiminta vai vaalit??

12.02.2014 09:50

Voisiko näissä kommenteissa keskittyä viittomakielisten oikeuksiin eli että voivat osallistua tähän yhteiskuntaan, jonka ehdoton edellytys on kaikille kansalaisille toimiva omakielinen palvelu eli käytännössä viittomakielen tulkkipalvelu. Kovin monessa paikassahan ei ole tarjota palvelua omalla ädinkielellä eli kuuroille viittomakielellä, vaikka se onkin yksi Suomen virallisista kielistä.

Vaaleja/puolueita/ehdokkaita voi mainostaa ja kommentoida (asiallisesti!) toisissa yhteyksissä.

Vieras

#19 Re: Re: Re: Re: Tarkoititko minua vai?

12.02.2014 12:11

#17: Petri Rautiainen/ Unionin Haudankaivajat - Re: Re: Re: Tarkoititko minua vai?

Pyydän teitä lopettamaan kommenttinne tällä foorumilla. En pyytänyt keskittymään politiikkaan yleistasolla, vaan

viittomakielen tulkkauspalveluun. Eli mieluummin keskustelette muilla foorumeilla, kiitos.

 

Juhana


Vieras

#20

12.02.2014 13:31

Nyt riitti sinä sait tulkin - et sittenkään saanut tulkkia - leikki!
Eräs vaan

#21 Re:

12.02.2014 13:46

Vastaus näihin numeroihin 4 ja 8

Tottakai tulee viittomakielisten kuulovammaisten saada tulkkausta vieraille viitotuille kielille, koska he eivät voi opiskella peruskouluissa/lukioissa vieraiden viitottujen kielten opetusta. Sitä oppilaitokset eivät tarjoa ollenkaan, koska opetussuunnitelma ei edellytä sitä.

Miten he siis voivat osata muita viitottuja kieliä? Kuulevilla on mahdollisuus opiskella muita puhuttuja kieliä jo päiväkodista alkaen. Näin kuulevat pärjäävät ilman tulkkausta, koska heillä on mahdollisuus opiskella muita kieliä ja hallita niitä. Kuulovammaisilla ei taas ole mahdollisuutta.

Ilman muuta kuulovammaisille tulee voida järjestää tulkkauksia viitottujen kielten välillä!

Mietiskelijä

#22

12.02.2014 13:53

Ymmärrän hyvin turhautumisesi ja pettymyksesi, että kansainvälistä tulkkausta on evätty sinulta ja ystävältäsi. Kuuroilla ja huonokuuloisilla on oikeus saada VIITTOMAKIELEN tulkkausta. Ei kansainvälistä ja muun kielten tulkkausta. Tässä on näiden tulkkausten ero. Mielestäni kela teki oikein. On turhaa yhteiskunnan varojen tuhlausta kustantaa muunlaista tulkkausta kuin suomenkielen tulkkausta. Teidän koulunne voisi kustantaa kans. väl tulkkausta opiskelijoille jotka ovat kuulevia opiskelijoita.


Vieras

#23 Re: Re: Re: Re: Tarkoititko minua vai?

12.02.2014 14:00

#17: Petri Rautiainen/ Unionin Haudankaivajat - Re: Re: Re: Tarkoititko minua vai?

Kiitos Petri tiedosta todella tärkeää isän maan puolesta!!!!!1!  Kitisijät voi mennä muualle. Taidatte olla kokkareita ja kätyreitä!! Ja jos peersut ei siedä kilpailua, olisitte ajatelleet ennen kuin hylkäsitte kansan aatteenne ja menitta herrojen kelkkaan puolustamaan mamutusta!!!

 

Äänestän nyt sis Helena Erosta vaaleissa, En tunne mutta pääasia että on isän maallinen eikä lutkuta negruja!!!!!!!1111


Vieras

#24 Re: Re: Re: Re: Re: Tarkoititko minua vai?

12.02.2014 17:05

#23: - Re: Re: Re: Re: Tarkoititko minua vai?

tollanen petturi saa perus suomessa kylmää kyytiä kun lennät takas somppulaan!!!!!!!!!11

 

88 88 88


Vieras

#25 Re:

13.02.2014 16:02

#22: Mietiskelijä -

Mutta eikö kyseessä ole juuri viittomakielen tulkkaus? Luennoitsija viittoo käyttäen kansainvälisiä viittomia, jotka kansainvälisen viittomisen tulkki kääntäisi sitten suomalaiselle viittomakielelle opettajia varten. Lisäksi luennolla on mukana 1. ja 2. vuoden opiskelijoita, jotka a) eivät hallitse kansainvälisiä viittomia b) eivät myöskään hallitse täydellisesti suomalaista viittomakieltä, joten heille olisi vielä kaksi tulkkia tulkkaamassa suomeksi. Näin kommunikaatio pelaisi sujuvasti kaikkiin suuntiin.

Ei ole kyse siitä, että viittomakieliset haluaisivat "tuhlata yhteiskunnan varoja". Halutaan vain saada tasa-arvoista viestintää.