Pysäköintitilaa Pakkalaan ja Kartanonkoskelle

Vantaa

/ #5

13.12.2006 16:33

Suosittelen lämpimästi autotonta elämäntapaa. Ei huolta parkkipaikoista, parkkimaksuista, auton huolloista, autolainan lyhennyksistä, promillerajoista. Ylipäänsä ei tarvitse nähdä vaivaa ajaa autoa. Rahaakin jää kivasti kaikkeen muuhun. Satunnaiset aamuyön matkatkin voi tehdä taksi-Mersun takapenkillä ja silti rahaa säästyy. Kauppamatkat voi kävellä, samoin liikuntaa tulee bussipysäkille reippaillessa, tosin aika monella pakkalalaisella se pysäkki on ihan kotitalon edessä. Lentokentällekin pääsee hyvin kevyenliikenteenväyliä pitkin nopeasti vaikka fillarilla. Ja bussillakin sinne pääsee vaikka joka yö esimerkiksi kahdeksi, kolmeksi tai viideksi.

Suosittelen muuten matkustamaan bussilla aamuruuhkassa Tuusulanväylää Helsinkiin päin. Ainakin itse koen suurta tyydytystä katsellessani Pohjolankadun risteyksessä punaisissa valoissa seisovaa henkilöautojonoa, kun bussi kiitää täyttä vauhtia bussikaistaa pitkin tuon kilometrin pituisen jonon ohi. Ja yleensä siinä bussissa on saman verran matkustajia kuin 50-60:ssä viereisellä kaistalla seisovassa henkilöautossa.

Itseäni harmittaa suuresti, että tällä muuten niin upealla alueella on varattu autoille niin runsaasti tilaa. Näkisin talojen väleissä mieluummin vehreitä puistoja kuin parkkipaikkoja. Jos niitä parkkipaikkoja nyt kuitenkin lisää rakennetaan, niin toivottavasti niiden rakentamisen kustantavat käyttäjät. Minä en ainakaan halua yhtään enempää peltilehmiä ikkunani alle laiduntamaan.