LAKIA ! VILPPILASKUTTAMISEEN NETISSÄ

Senni Hyyppä

/ #12 Outoja viestejä ja huijausta!

27.11.2007 23:11

Ilmeisesti olen joskus aikoinaan langennut rekisteröitymään kyseiseen paikkaan, mutten kuitenkaan muista sieltä mitään ladanneeni tai saaneeni. Kuitenkin olen ihmetellyt kolmenkympin laskuani kun ennen se on ollut jossain viidentoista euron tietämissä. Tietenkin voi olla, että olen ite puhunut ja tekstannut nyt normaalia enemmän, mutta kuitenkin huomaan, että laskun ei pitäisi kuitenkaan noin paljoa olla.
Tuli sitten tänään viesti lähettäjältä 17277, missä luki:

"15 kreditia myönnetty, mene fi.funmobile.com:iin lataamaan ne nyt!

Kuukausittainen jäsennyytesi on uusittu.

Help: 923114225 14E/2viestia/kk

PL stop"

Eli noiden lauseiden välissä sen verran tyhjää, että pienemmällä ruudulla ei välttämättä näkisi heti, että viesti jatkuu, mutta itselläni kun on vähän isompi ruutu kännykässä, niin huomasi, miten oli oikein reilulla kädellä väliä pukattu viestiin.
Lisäksi tuo on minusta erittäin epämääräinen!
Ja ymmärtääkö kuinka helposti sen että PL voisi tarkoittaa vaikkapa palvelun lopettamista eikä postilokeroa. Erittäin inhottavaa.

Itse ihmettelin viestiä ja päätin mennä sivuille katsomaan asiaa, en halua saada tuommoisia paskaviestejä mutta google siis ohjasi minut tälle sivulle. Hyvä, että sain tietää tästä ja nyt lähetin sitten viestin "stop" numeroon 17277.

Tulis sitten viesti, että:

"Kaikki palvelusi on nyt lakkautettu.

Nappaile BABE nto:on 17277 ladataksesi rajattoman maaran bikinityttoja puhelimeesi.

Help:923114225 14E/sviestia/kk"

Että siis kehtaa mainostaa vielä jotain tollasta! Huhhuh, ja epäilyttää, kun ei viesteissä ä:tä ollenkaan.

Hävettää, että olen ollut tämmöisen huijauksen kohteena, vielä jos joutuu vanhemmille selittämään puhelinlaskusta, kun ne vielä sen maksaa. Toivottavasti asialle saadaan pian tehtyä jotakin.
Palaillaan.