Aiheettomien lastensuojeluilmoitusten tehtailu lopetettava!

Perheet huutaa Apua!

/ #14 Nykyinen käytäntö polkee ihmisoikeuksia!

18.12.2013 22:25

Olen toiminut tukihenkilönä perheille jotka joutuvat turhien lastensuojeluilmoitusten kohteeksi. Koulujen käytäntö näyttäisi olevan ylhäältä ohjeistettua. Valitettavaa on se, ettei koulu edes yritä asiaa korjata muulla keinolla kuin kirjoittamalla lastensuojeluilmoituksen ja siihenkin kirjataan puolitotuuksia. (puolitotuus=vale) Koulu pyrkii poistamaan vastuunsa opetusvelvoitteestaan tekemällä lastensuojeluilmoituksen? Miksi koulun ja kodin viestitys ei toimi vaikka Wilmat on käytössä. Esim. perhe tekee joka poissaolosta ilmoituksen ja koulu väittää, että on epäselviä poissaoloja. Kuitenkaan kukaan ei ole mitään lisäselvitystä pyytänyt kodilta! Lapselle/kodille ei kerrota mitä on läksyt, milloin on kokeet,yms. Jos lapsi on infektio kierteessä niin, että sairastaa kuumetauteja 3/4 kouluvuodesta. Mutta loma ajat on terve(kuumeeton) voiko suoda ajatuksiinsa aatoksen, että onko koulussa jotain vikaa? TIEDÄN, että voi!