Käsiaseiden puolesta

Vaasa

/ #6 Inka

05.10.2008 12:53

Olet väärässä sekä minun suhteeni että siinä jos luulet tällaisten tragedioiden poistuvan kieltämällä käsiaseet kaikilta.

Tutustutin omat lapseni asialliseen aseen käyttöön juuri siksi koska he pelasivat erilaisia taistelupelejä kuten Halo. Aivan niinkuin kaikki muutkin normaalit lapset. Lisäksi jossain vaiheessa oli "muodissa" nämä muovikuula aseet, joilla käytiin leikkisotaa metsässä.

Nyt molemmat pojat tietävät mitä eroa on ampua leikisti ja ampua oikeasti. Ampumaradalla kasvatetaan nimenomaan oikeaa asennetta ja sitä että aseella ei koskaan milloinkaan saa tähdätä ihmistä, ei edes lataamattomalla aseella. Ja ase ei koskaan ole lataamaton ennenkuin olet itse varmistunut asiasta.

Kun nyt kerran itse toit esin tuon "Suomi on sen verran turvallinen valtio ettei meillä tarvitse kuljea aseet ladattuina kadulla".
Uskallan väittää, että jos minä olisin ollut aseen kanssa siinä luokassa Kauhajoella Saaren yrittäessä tunkeutua sisään, niin lopputulos olisi ollut hyvin paljon toisenlainen.

Mutta en silti ole sen kannalla, että kaikki saisivat vapaasti kantaa asetta mukana kaikkialla.