AD/HD-aikusten puolesta

Sativex, niin mitkä VEX

/ #66 ADHD POTILAILLE UUSI LÄÄKE Dronabinoli ja Sativex

28.08.2011 17:06

Joakim Hedström on ruotsalainen, joka on hakenut lähes koko ikänsä apua päivittäisiin päänsärkyihin, migreeniin ja ADHD:hen.
Joakimin kohdalla Dronabinolista oli selvää lääkinnällistä hyötyä. Se auttoi häntä nukkumaan paremmin, hänen käytöksensä oli rauhallisempaa ja hän pystyi keskittymään helpommin. Joakim oli paremmalla tuulella ja tunsi olevansa levollisempi itsensä kanssa. Asia mitä harva ADHD:sta kärsivä voi sanoa.
brittiläinen lääkeyhtiö GW Pharmaceuticals pyrkii saamaan hyväksynnän Sativex-suihkeelleen myös Ruotsissa. Kyseinen kannabistiivistesuihke on ollut käytössä vuodesta 1995 lähtien Kanadassa ja se on hyväksytty lääkelistalle 2010 mm. Britanniassa, Espanjassa, sekä tulossa Saksassa myyntiin heinäkuussa 2011. Yhtiön tavoitteena on saada Bayer-konsernin kautta myyntilupa useisiin Euroopan maihin kuten mm. Ranskaan, Italiaan, Tanskaan ja Ruotsiin. On mahdollista, että Sativexia voisi olla saatavilla Ruotsissa jopa jo vuonna 2011.
Koko juttu luettavissa: http://kannabisuutiset.wordpress.com/