Turkistarhauksen puolesta

Salmitar

/ #7 Hei elikko on vaan elikko

16.10.2014 16:36

Olen setäni turkistarhausta katsellut pari vuosikymmentä, enkä koskaan nähnyt siellä mitään rääkkäämistä. Elikolla oli mitä tuuhein ja kiiltävin karva, ja vanhimpia siitosnarttuja pystyi silitämään. Kuinkahan moni teistä tarhauksen vastustajista on edes käynyt turkistarhalla? Vai katsonut vaan jotain Juutuuppi videoita.

Oletteko ajatelleet sitä tosi seikkaa, että moni ihminen maksaa tarhauksella velkansa ja ruokkii lapsensa. Ainakin jokunen teistä vastustajista saattaa tehdä jotain ruokansa eteen muutakin kun nostaa korvauksia. Oletko sinä valmis tekemään mitä tahansa työtä, ja oletko mielestäsi pätevä työhön kun työhön. Tarhaajalle tarhaus voi olla ainut vaihtoehto saada pötyä pöytään. Miksi juuri tarhaajan pitäisi suostua tekemään mitä tahansa muuta. Ethän sinä itsekään suostuisi.

Ja tiedätkö sellaista perusasiaa valtiontaloudesta, että ainoa asia jolla tähän maahan saadaan rahaa on ulkomaan vienti. Kaikki muu on rahan siirtelyä taskusta toiseen joka ei itse asiassa ole mitään tuloa. Turkistarhauksella tehdään tähän maahan rahaa. Paljonko sinä tuotat mitään, monenko työkkärikorvaus maksetaan sinun ulkomailta tuomalla rahalla.

Ja hei mitkä eläinten oikeudet..?! Yleensä se tarkoittaa jonkun ihmisiin pettyneen, epätasapainossa olevan ihmisen ajatuksia eläinten kohtelusta, jolla ei ole mitään tekemistä eläimen ominaisuuksien tai lajityypillisen käyttäytymisen kanssa. Hyvä esimerkki on eläinkuljetukset. Jonkun ihmisiin pettyneen ja eläimiin kääntyneen risaisen sielun mielestä sioilla oli liian vähän tilaa kuljetuksen aikana. Hän kun ei itse siedä lajitovereita ihollaan, keksi että ei varmaan sikakaan! Nyt tilanne on se, että siat pääsevät kuljetuksen aikana heilumaan, ja se saa ne pelkäämään ja stressaantumaan. Eli tarkoitus oli omasta näkökulmasta katsoen, siat unohtaen, saada muka paremmat olot eläimille mutta kun sian todellinen luonne ja lajityypillinen käytös unohtui, saatiin eläimille aiempaa huonommat olosuhteet.

Ja näin se on muussakin aktivismissa, kun itseään etsivät nuoret jonkun syrjäyteen risuparran kanssa lähtevät pelastamaan eläimiä, niin lopputulos on vaan helvetinmoinen stressi pelastettaville.