Ulkomaalaisten oltava yhdenvertaisessa asemassa asunnonsaannissa.

pulloja kerännyt

/ #8

30.12.2015 11:19

Jouduin aikoinaan itse ottamaan asunnon muutaman kuukauden sopimuksella saadakseni mahdollisuuden työntekoon. Sen jälkeen löydettyäni työpaikan muutin yksityiseen asuntoon, jossa ei patteri toiminut ja hella oli rikki. Kaupungilta olisin saanut asunnon vasta oltuani 2 kk asunnottomana. Huomautin yksityisen asuntoni vioista isännöitsijälle, mutta ketään ei kiinnostanut. Pienestä palkastani meni 80 % asumiseen. Vuokra oli niin kallis, että sisareni kehotti minua luovuttamaan ja odottamaan asuntoa asuinkunnastani ja muuttamaan takaisin vanhempieni luo. Työmahdollisuuksia ei kotikunnassani ollut. Suomalainen osaa huonommin verkostoitua kuin ulkomaalainen, siinä missä ulkomaalaiset asuvat kaveriltaan pimeästi vuokratussa asunnossa nukkuen lattialla, suomalainen odottaa kaupungin asuntoa kuukausia. Mitä tulee asunnon saantimahdollisuuksiin suomalaisten mahdollisuudet ovat jo huonommat. Ulkomaalaisilla on sentää hyväveli- verkosto. Suomalaisilla ei mitään.