Vastustamme Valviran aikeita puuttua kilpirauhasongelmien hoitoon

Vieras

/ #723

10.02.2016 22:27

Olen kärsinyt kilpirauhasen vajaatoiminnasta kohta 20 vuotta, enkä ole saanut tarvittavaa apua Thyroksiinista. Ainainen väsymys, alakulo/masennus, hidastelu töiden aloittamisessa, hiusten oheneminen, äänen madaltuminen, ärsyyntyminen, stressaantuminen tekevät elämästä kärsimystä. En myöskään hikoile saunassa, mikä on kummallista. Yksikään lääkäri ei ole ymmärtänyt mitään kilpirauhasen vajaatoiminnasta! Kävin taannoin endokrinologi Matti Välimäen vastaanotolla, käynti oli "hyvää päivää kirvesvartta" -käynti, mutta lääkärinpalkkio oli kallein siihen asti maksamistani. En saanut käynnistä minkäänlaista apua!!!Valviran pitäisi kertoa, mikä tekee eläinperäisestä kilpirauhashormonista niin vaarallisen, etteivät lääkärit saa määrätä sitä, vaikka lääke on aivan laillinen. Kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsiviltä pitäisi ottaa labrakokeissa kaikkien kilpirauhashormonien arvot. Lääkärien kilpirauhashoidot ovat kivikautisella tasolla! Haluaisin myös ravitsemustieteilijältä/ravitsemusterapeutilta tutkimukseen perustuvaa tietoa, mitä kilpirauhasen vajaatoiminnasta kärsivien tulisi syödä ja, mitä vältää syömästä. Tästäkään asiasta endokrinologi ei tietänyt mitään, koskapa ei kertonut kysyessäni. Hän naputteli nilkkojani ja polviani, eikä olisi kertonut, miksi, ellen olisi kysynyt. O tempore, o mores! Aion hankkia eläinperäistä kilpirauhashormonia tavalla tai toisella. Valviran pitää selvittää julkisesti tämä lääkärien kyttäys/eläinperäiset kilpirauhashormonit munaskuita myöten!