Pakkoarmeija/siivilipalvelus/totaali KAIKKI edellemainitut ovat ihmisoikeusrikoksia jotka pitäisi sa

Kalle Laukkanen

/ #10

05.03.2007 03:25

"Armeija tekee miehen": Tämä nyt perustuu kavereilta kuultuihin juttuihin, koska armeijan heppulit eivät vielä osanneet päättää uskaltaako minua laskea siihen laitokseen, mutta armeijassahan tosiaan oppii kuulemma kaikkea hyödyllistä. Muunmuassa oppii sen, ettei ikinä kannata olla vapaaehtoinen, koska siitä saa vain paskaa niskaan, muutenkaan mitään ylimääräistä ei kannata tehdä. Omia mielipiteitä ei kannata sanoa koska se on avautumista (ja niiden perusteleminen mussuttamista), ja se myös opettaa että kaikesta mahdollisesta kannattaa yrittää luistaa (kuulemma jos skappari yrittää saada yksittäistä tyyppiä johonkin tehtävään, ja kääntyy hetkeksi pois, niin jos tänä aikana lähtee karkuun niin tämä komentava heppuli ei edes lähde perään tai huutele vaan kysyy jonkun muun siitä läheltä). Nämä kaikkihan ovat tietysti erittäin hyödyllisiä taitoja, ja todella suomalaisen miehen ominaisuuksia. Armeijan henkilöstö on selvästi muutenkin hyvin koulutettua. Tuli mitä tahansa kirjoitettua tekstiä eteen, siinä on erittäin suurella todennäköisyydellä useita, useita kirjoitusvirheitä. Tämä opettaa hyödyllisen neuvon: sillä ei ole niin väliä onko se oikein kunhan siitä saa selvää, ja sillä ei ole niin väliä saako siitä selvää, kunhan se näyttää tekstiltä. Yhden kaverin mukaan armeijassa luultavasti pystytään kirjoittamaan yhdyssanavirhe lauseeseen jossa ei ole yhdyssanoja.

Ja armeija kestää minimissään 6 kuukautta. Koko pienen ikäni olin elänyt siinä sokeassa luulossa että saa merkitä paperiin raksin kuuden kuukauden kohdalle niin se on siinä. Mutta eihän se tietenkään niin ole, vaan siellä ilmeisesti heitetään noppaa että kuka menee mihinkin (jotkut huhupuheet väittävät että jatkokoulutus perustuisi joihinkin testeihin ja tuloksiinkin, mutta se on varmasti perätöntä). Ihmisen omaa mielipidettä ei kysytä, koska se on armeijassa turha. Yksi kaveri pääsi kuudella kuukaudella, mutta kaksi muuta joutuvat yhdeksäksi kuukaudeksi. Eli siihen kuuteen kuukauteen vetoaminen on turhaa.

Noin, sitten voisin puhua omallakin suullani. Omasta mielestäni puolustusvoimia tarvitaan, mutta joko valintaa voisi tehdä ihmisten mielipiteitten mukaan vielä tarkemmin, tai sitten se pitäisi laittaa kaikille pakolliseksi. Mutta vapaaehtoinen armeija olisi ehkä paras vaihtoehto; ne, jotka suhtautuvat siihen kuin helvettiin, ovat melko varmasti sodassakin enemmän haitaksi kuin hyödyksi. Ja näitä ei välttämättä ole edes vähemmistö. Mutta kokonaan poistamista en kannata, vapaaehtoistamista vain. Tästä asiasta olisi varmaan mielenkiintoista käydä sivistynyttä keskustelua jonkun kanssa (varsinkin kun mielipiteeni on niin ovela että voin väitellä ketä tahansa vastaan!), mutta kaverit yleensä eivät myönnä mielipiteitään mielipiteiksi, vaan tukeutuvat niihin kuin totuuteen, ja vastaavasti täällä nähdyt armeijan puolustajat yleensä vaikuttavat juuri niiden mielipiteitten mukaisilta: kuolaavilta armeijahulluilta, jotka eivät näe kuin yhden totuuden, ja väittely on sitä, että haukutaan toista, sitten toisen äitiä, sitten sanotaan että armeija on hyvä ja tekee pojista miehiä, sitten haukutaan toista lisää ja sanotaan uudestaan että armeija on hyvä.

Oikeastaan voisin allekirjoittaa tämän adressin, menee jonkin verran oikeaan suuntaan edes.