Urheilu pois YLE puheesta

/ #207 Re:

11.04.2012 22:22

#206: -

Minun Yle Puhe loppui kahteen asiaan joista en osaa sanoa kumpi on se painavampi syy. Mutta kuunteluaikatauluni on sellainen että sen takia rankkaan Olga K.'n  pääsyylliseksi. Minä en kertakaikkiaan jaksa kuunnella sitä höpötystä. Sivistymätöntä viihteellistä jonninjoutavaa höpinää höystettynä ajoittain aika erikoisillakin asenteilla joidenkin asioiden suhteen.

Minua jää vaivaamaan kysymys: Miksi tämä tehtiin? Missä on se "mafia" joka pääsi kaappaamaan Yle Puheen. keitä he ovat ja mikä heidän motiivinsa on.

Lisäkysymyksenä ihmettelen sitäkin mitä ovat nämä uutiset joiden tuotannon pääkriteeri tuntuu olevan se kuinka vähäinen määrä uutisotsikoita voidaan luetellä minimiajassa siten että lähetystä vielä voidaan kutsua "uutisiksi". Mutta annas olla kun kiekko pomppii jossain, on tarkkaa kuinka oli jalan asento ja mito olisi tapahtunut jos ja kun, ja kuinka se meni ja kuka koski siihen mailalla ennen kuin se maaliin kieri, ja manikö se tarkemmin ottaien kierimällä vai vierimällä vai pomppasiko jopa... sitä kyllä selitetään. Ja sitten kun tulee uutinen jolla on valtavia vaikutuksia koko maailmassa ihmisten hyvinvointiin tai joku muu asia... kuuden sanan otsikko riittää siihen. Usein vielä niin että laajat ja tärkeät asiat jätetään kokonaan puhumatta.

Tarkkailkaa, tärkeää on se mikä jätetään kertomatta!

Hiljattain katselin puoli tuntuia kestävää Kiinan pääuutislähetystä ja sen perään yli puoli tuntia kestävää syventävää asiaohjelmaa. Kuuntelin sekä edellispäivänä että seuraavana päivänä uutisia yleisradion kanavilta. Oikeastaan jopa järkytyin tajutessani mistä kaikesta maailman asioista meillä vaietaan. Kuinka tyhmänä tätä kansaa pidetään tai kuinka tyhmäksi ja tietämättömäksi kansa halutaan jotta eräiden tahojen yksipuoliset uutiset tuntuvat uskottavilta. Tästä koko kysymyksestä pitäisi nosta ans iso haloo. Minkä rautaesiripun takana me elämme? Miksi?

Kun laajemmin ajattelee koko sitä mullistusta joka on tapahtunut sekä radio- että TV kanavilla alkaa hiipiä mieleen, vaikka en ns salaliittoteoreetikko olekaan, että kyseessä on jostain päin ajettu koko kansan lobotomia.

Sehän saattaa jopa pidemmälle ajatellen olla joidenkin etu.

Kohta olemme samanlainen "ostos TV kansa kuin jossain päin... "

Kohta me olemme kuin Lorenzin ankat.

Olisikohan muuten ihan sille oikealle "Yle Puhe" kanavalle kysyntää.

Yle Puhe olisi toki kaivannut kehitysta mutta ihan eri suuntaan kuin mihin se nyt kaapattiin.

Kuka ja millä resursseilla voisi luoda sellaisen. Ellei sitä voisi tehdä poistamalla Urheilu ja Olga K tyyppinen sonta kanavalta ja hiukan kehittämällä sitä muulla tavalla korkealaatuisemmaksi säilyttäen kuitenkin juuri sen originaalin Puheen "ilmeen".

Nytkyinen on Yle Möly.

Ex aktiivikuuntelija. Kun Olga K alkaa tai Urheilu,  vaihtuu kanava ja yleensä pian sen jälkeen totean että OFF nappula on sittenkin parasta ellei mukana satu olemaan jotain sopivaa tekstiä USB tikulla jonka voi lykätä kuuluville.

Radio on loistava väline. Miksi se pyritään kaikin keinoin tuhoamaan samanlaiseksi hömppähörhöhöpinämölyvirraksi jota tulee joka tuutista.