Oulun Yliopiston sekä Arkkitehtiosaston säilyttävä keskustassa

/ #48 Oikeastihan

11.11.2012 12:09

Jokainen kommentti, joka on Linnanmaalle muuton puolella, ei ole kunnolla perusteltu. Huomaatko, nimimerkki "Järki", sinullakaan ei ole rationaalisia argumentteja, vain lausahdus "nähdään linnanmaalla". Luehan kommentit, jotka ovat muuttoa vastaan ja puolesta, kummissa on parempia perusteluja? Jos et ymmärrä muuttoa vastaan -kommenttien argumentteja aidoiksi ja perustelluiksi, et ilmeisesti ole opiskellut arkkitehtuuria tai edes tutustunut siihen, millaista se on. Jos ei tunne arkkitehtuuriopiskelun luonnetta, on kummallista ja väärin väittää, että arkkarit eivät tarvitsisi kaupungin läheisyyttä. Miksi sitä on niin vaikeaa käsittää?

Miksi muut opiskelijat haluavat niin kovasti arkkitehtiopiskelijat Linnanmaalle? Miten on muilta pois, jos arkkitehdeillä on omaan opiskeluun soveltuvat tilat? Onko Linnanmaalla sitten asiat niin huonosti, että jotkut alat tarvitsisivat uudet tilat? Sitten pitää viedä sitä asiaa eteenpäin, ei tällaista, että halutaan toisilta ottaa hyvä pois. On tämä ihmeellistä yhteistyötä ja poikkitieteellisyyttä, kun linnanmaalaiset eivät halua arkkareilla olevan mainioita tiloja, ja varsinkin, kun arkkarit itse ovat onnellisia keskustassa. Valmiista tiloista pois, miettikää nyt ihan oikeasti sen järkevyyttä.

Ja päärakennuksen ovet ovat päivisin auki, tervetuloa kaikki kaupunkilaiset tutustumaan tähän "suljettuun ja eristettyyn" laitokseen, jolla muuten on huippuyksikkö-status. Nykyinen sijainti ja koko kortteli on yksi Oulun arkkitehtiosaston myyntivalteista, se osaltaan vaikuttaa osastolle hakemiseen ensimmäisenä vaihtoehtona kolmen arkkitehtiyliopiston joukosta. Oulun arkkariosaston sijainti, tilat ja ilmapiiri ovat ainutlaatuisia ja se huhu on kiirinyt myös arkkitehtuuria opiskelemaan pyrkivien korviin.