LAKIA ! VILPPILASKUTTAMISEEN NETISSÄ

/ #2 Vastaus operaattorit osallisia

19.08.2007 21:47

Terve Sami
Olin tosiaan latailemassa puhelimeeni soittoääniä, kun hakukoneen kautta sain osoitteen.
Menin sivulle ja luvattiin ilmainen soittoääni, joten tein kuten ohjeiden mukaan oli tehtävä ja he olivat vielä hoputtamassa jotta lataus onnistuisi?
Kun asia valkeni minulle, niin lopetin numeron ja kerroin operaattorille tilanteeni, enkä tosiaan halunnut olla enempää tekemisessä numeron osalta kyseisen firman tai operaattorin kanssa.
Olivathan he osavastuussa menettelystä!! Olivat logolla, joka oli sivulla oikeuttanut firman käyttämään niitä menettelytapoja.
Olen vakuuttunut näytön riittävän ylemmissä oikeusasteissa ainakin vilpin toteen näyttämiseen. Joskin operaattorit kiertävät kyllä vastuun firman avulla, joten ...
Ystävällisin Terveisin asioitsija Heikki Suomalainen

Alkuperäinen viesti
Hei!
Sinuakin on ilmeisesti huijattu tämän Funmobilen toimesta, kun tarjotaan ilmaista soittoääntä ja pitää laittaa oma numero siihen ja käyttöehdot ovat "piilossa" sivun alaosassa? Sama kävi siis minulle.. Olen yrittänyt irtisanoa itseäni koko systeemistä mutta en ole vielä ymmärtänyt miten se toimii.. Sivuilla puhutaan tilauksian perumisesta ja lopettamisesta ja mutta koko funmobilesta irtisanoutumisesta ei puhuta mitään eikä siihen ole ohjeita. Asiakaspalvelunumero ei ole käytössä ja sähköposteihin eivät varmasti vastaa jos heillä vilppiä on mielessä.. Aika törkeää kusetusta koko homma! Ei ilmeisesti ole muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa numero ja vaihtaa liittymää vai kokeilitko itse irtisanoutua funmobilesta? Saistko heitä missään muodossa koskaan kiinni eli olitko puhelinyhteydessä tai vastasivatko sähköposteihin? Tuleeko lasku suoraan funmobilelta joka viikko vai normaalisti liittymälaskun mukana? Ovatko tosiaan puhelinoperaattorit mukana jotenkin jutussa vai voisiko heidän kautta selvittää asiaa ja yrittää lakkauttaa laskutusta funmobilesta... Ei tuo tunnu ihan lailliselta touhulta, kun ei ole asianmukaisia ohjeita eikä varmistuksia halusta rekisteröityä, mutta ei taitaisi oikeudessa pärjätä kun on kuitenkin jonkinlaiset käyttöehdot olemassa... En tiedä.. Toivottavasti vastailet! Kiitos!