Ei ratikkaa Korkeavuorenkadulle

Ullanlinna-Kaivopuisto on miellyttävä "kylämäinen" asuinympäristö, jonka elävä ja toimiva ja rauhallinen keskusta on Korkeavuorenkatu palveluineen, pikku putiikkeineen, ravintoloineen, kahviloineen ja terasseineen. Nyt Korkeavuorenkadulle halutaan tuoda raitiovaunukiskot koko matkalle, siis myös eteläiseen osaan välille Tarkk'ampujankatu-Jääkärinkatu-Vuorimiehenkatu ja edelleen Kapteeninkatua Merikadulle asti. Tämä suunnitelma tuhoaisi toteutuessaan Korkeavuorenkadun eloisuuden, joka on helppo todeta vertaamalla kadun rauhallista eteläpäätä Korkeavuorenkadun pohjoiseen päähän välillä Punanotkonkatu-Tarkk'ampujankatu, jossa raitiovaunu jo kulkee.

Vastustamme raitiovaunukiskojen vetämistä Korkeavuorenkadulle välille Tarkk'ampujankatu-Vuorimiehenkatu.

Emme vastusta raitioliikennettä sinällään, mutta luontevampi paikka kiskoille olisi jatkaa niitä etelään Laivurinkatua tai Kasarminkatua-Neitsytpolkua pitkin. Molemmilla kaduilla on jo kiskot. Kun Laivurinkatu ei myöskään ole yhtä jyrkkä kuin Korkeavuorenkatu, rakentaminen tänne on todennäköisesti myös helpompaa.

Säilytetään Korkeavuorenkatu eloisana ja viihtyisänä!