Kotitalousopetusta lisää perusopetukseen

Kotitalous on peruspetuksen pienin opetettava aine, jota opetetaan kaikille yleensä 7. luokalla kolme tuntia viikossa yhden vuoden ajan. 8. ja 9. luokalla oppilaat voivat valita kotitaloutta valinnaisaineeksi 2 tuntia viikossa.
Opetus- ja kulttuuriministeriön (OKM) ehdotus "Tulevaisuuden perusopetus - valtakunnalliset tavoitteet ja tuntijako"
löytyy Opetus- ja kulttuuriminsteriön sivuilta
http://www.minedu.fi/OPM/Tiedotteet/2012/02/tuntijako tiedote.html.
Ehdotus tarkoittaa sitä, että kotitalousopetuksen tarjonta valinnaisaineena loppuisi kokonaan!

Suomalaisen yhteiskunnan ilmiöiden ja keskustelun mukaan nuoret eivät osaa asua, eivätkä hallitse ravitsemus- ja talousasioita. Tämän pitäisi riittää arviointina siihen, että kotitalousopetukseen tarvitaan lisää tunteja.  Kotitalousoppiaine on suora investointi nuorten, perheiden ja koko yhteiskunnan tulevaisuuteen!

Vaadimme, että uudistettavana olevaan perusopetuksen tavoite- ja tuntijakoon lisätään kotitalousopetusta.

Allekirjoita adressi ja ole vaikuttamassa suomalaisten nuorten hyvinvointiin.

Kotitalousopettajat    Ota yhteyttä adressin tekijään

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla hyväksyn, että adressin tekijä Kotitalousopettajat voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Kannatatko ydinvoiman lisärakentamista?