Kansanedustajille minimipalkka

LYHYT VERSIO:

Kansanedustajat tienaavat liikaa. Neljän vuoden aikana he tienaavat noin 280.000 euroa tai 1.6 miljoonaa markkaa verovapaasti. Kansanedustajat ovat täten rikkaita. He toimivat täysin rationaalisesti luokkaintressiensa mukaan kun korottavat alempi luokkaisten ihmisten veroja ja alentavat veroja rikkaille, eli itselleen. Jos kansanedustajat korkeimman mahdollisimman palkan sijasta saisivat ALINTA mahdollista minimipalkkaa, ainoa juttu mistä eduskunnassa keskusteltaisiin on miten nostaa minimipalkkaa. Ja täten parantaa "vahingossa" meidän muiden elintasoa. Mitä suurempi ero eniten ja vähiten tienaavilla, sitä nopeampaa on luokkaerojen kasvaminen tulevaisuudessa. Ja juuri tähän kansanedustajien jatkuvat palkankorotukset tähtäävät. Yksinkertaisin ja nopein tapa köyhälle tai keskiluokkaiselle nostaa omaa palkkaansa on allekirjoittaa tämä adressi, jotta voin panna asian vireille. Jos me, Suomen kansa emme alenna kansanedustajapellejen palkkoja, he eivät kyllä sitä itse tule tekemään. Sinähän tämän huvin maksat. Saatko ahkeran työntekijän eduskuntaan omia etujasi ajamaan näillä palkoilla? Onko kansanedustajien palkkojen nostaminen historiallisesti tuottanut parempaa hallintoa?

Me allekirjoittaneet vaadimme Suomen lakiin kirjattavaksi, että kansanedustajat saavat tästä lähtien alinta mahdollista Suomessa maksettavaa tuntipalkkaa.

PITKÄ VERSIO:

Tämä hallinnon täysi tehottomuus on oikeastaan koko hallinnon päämäärä. Kun kansanedustajat saavat noin 6.000 euroa / kk, vielä verovapaana, he ilmanmuuta kuuluvat yläluokkaan. Ja täten ala- ja keskiluokkien etu on pois heidän etuoikeuksistaan. Jos hallinto oikeasti toimisi, he olisivat työttöminä. Täten hallinnon oikea tavoite ei ole ongelmien ratkaisu, vaan ongelmien hallittu lisääminen. Tällä oikeutetaan koko ajan kasvavat verot ala- ja keskiluokille.

Sitten ihmetellään että miksi vähiten tienaavien veroja nostetaan ja rikkaimpien lasketaan. Tietenkin kansanedustajat toimivat täysin omien taloudellisten etujensa mukaan, siis yksinkertaisesti LUOKKAETUNSA mukaan. Kun he laskevat rikkaiden veroja he samalla laskevat omia verojaan, koska 70.000 euroa vuodessa tekee sinusta noin 6 kertaa enemmän tienaavan kun tavallinen palkansaaja. Eli rikkaan. Vaikka mitä selittäisivät entisestä elämästään köyhällä maaseudulla ja muita sympatiatarinoita.

Tämä juuri on koko palkankorotusten idea. Mitä enemmän rahaa meiltä köyhiltä rikkaat saavat, sitä enemmän ne haluavat. Mitä enemmän palkkaa kansanedustajat saavat, sitä vähemmän he koko ajan edustavat ala- ja keskiluokkia ja sitä enemmän pelkästään itseään eli rikkaita. Joten köyhät voivat odottaa vain köyhtyvänsä, keskiluokka katoavansa, koska rikkaat haluavat tietenkin vain rikastua, kuka ei.

Jos kansanedustajat saisivat 8 euroa tunnissa niin he eivät pelkästään maksaisi vähemmän, he saisivat oikeastti joskus jotain aikaan. Koko järjestelmä vain ottaa hyvää veronmaksajan rahaa ja antaa vain pahoja yhteiskunnan ongelmia takaisin.

Kansanedustajien palkkoja pitäisi nimenomaan laskea alimmalle mahdolliselle tasolle, niin meidän kaikkien muiden palkat sen kuin nousisivat.
Kelatkaa vaikka Halosta. On sitä niin tavis-kansa-nmuumimammaa kun tienaa 200.000 euroa vuodessa. Usko mua, mikään duuni ei ole sen arvoinen. Onko kansanedustajien palkkojen nostaminen historiallisesti tuottanut parempaa hallintoa? Veikkaisin, että kuka tahansa joka on asiaa edes hiukan tutkaillut vastaa että: EI OLE!

Sinähän näiden pellejen kieroilun maksat. Saatko mielestäsi hyvää vastinetta rahoillesi? Mitä etua Sinulle on siitä että nämä "edustajat" elävät kuten miljomäärit? Neljän vuoden jälkeen he OVAT melkein miljonäärejä. 4 * 70.000 e = 280.000 euroa. No ainakin markoissa 280.000 * 6 = 1.680.000 mk. Ihan hyvä tulos, kun vertaa miten vaikea homma on. Siihen päälle maksetaan vielä mersut, drinkit, lounaat, lentokonematkat, lomat, Armanin puvut tai leningit, pradan kengät ja käsilaukut sekä muut käyttörahat sekä edustajille että heidän perheilleen. Kelaa, nää tyypit menee ostoksille loppujen lopuksi MEIDÄN rahoilla.

Yhteiskunnan eriarvoistumisen voi nähdä hyvin maailman "rikkaimassa valtiossa", eli USA:ssa, missä pyramidin huipulla olevat 30.000 ihmistä omistavat yhtä paljon kuin pohjalla olevat sata miljoonaa (100.000.000).
Pitäiskö Suomenkin seurata tällä tavalla "demokratian tiellä".

Mielestäni meidän, Suomen kyllästyneiden veronmaksajien pitää alentaa edustajien palkat vaikka pakolla. Koska usko huviksesi, he eivät sitä itse tule tekemään.

Yksinkertaisin ja nopein tapa köyhälle tai keskiluokkaiselle kasvattaa omia tulojaan on allekirjoittaa tämä adressi, jotta voin panna asian vireille.

Me allekirjoittaneet vaadimme että Suomen lakiin kirjataan että kansanedustajat saavat alinta mahdollista Suomessa maksettavaa tuntipalkkaa.

Tulen mielelläni ja suu virneessä esittämään tämän adressin mielellään kaikkien paitsi osinkotuloilla elävien suomalaisten nimillä varustettuna eduskunnalle ja sanon että me muut olemme puhuneet, nyt alenna palkkasi.
Nimet eivät ole nähtävissä, koska nimesi ei muille kuulu.