Lisää kokoja – pieniä ja isoja – naisten kenkiin

Suurin osa kenkävalmistajista valmistaa naisten kenkiä vain kokoihin 36 – 41 ja myyvät ne kauppialle erissä joissa on vähiten ääripäiden eli koon 36 ja 41 kokoja ja eniten kokoja 38 ja 39. Pienijalkaiset (eli jalan koko 36 tai alle) naiset löytävät arkikenkiä sekä matalia juhlakenkiä lastenosastoilta ja isojalkaiset (jalan koko yli 41) vastaavasti arkikenkiä miesten osastolta.

Ongelmallista on, jos haluaakin ostaa itselleen sirot ja naiselliset kengät omassa koossaan! Nettikaupoistakaan ei välttämättä löydy kokoja ja monet liikkeet hinnoittelevat erikoiskoot kalliimmiksi kuin standardikokoiset kengät.

Muutaman ylimääräisen lestin tekeminen isompiin ja pienempiin kokoihin ei ole kohtuuton vaatimus kenkävalmistajille, sillä samaa toimivaa lestiä voidaan käyttää uudestaan ja uudestaan.

Allekirjoittamalla tämän adressin, joko itse iso- tai pienijalkaisena tai vaikka standardikokoisena, tuot julki tarvetta paremmasta kenkäkokojen valikoimista. Yksittäinen kuluttaja tai kauppias ei pysty asiaan vaikuttamaan, mutta allekirjoittamalla tämän voimme yhdessä tiedottaa valmistajille, että haluamme lisää valikoimaa erikokoisille jaloille!

Ole ystävällinen ja täytä adressiin myös kengännumerosi. Kiitos!