Metsän hakkuut Suomulla estettävä

Pyydän Kemijärven ihmiset, Suomutunturin alueen matkailuyrittäjät, Suomun alueen muut yrittäjät, Suomutunturin mökkiläiset, ja kaikenkaikkiaan pyydän kaikkia niitä jotka eivät salli kaavaltuja hakkuita toteutumaan allekirjoittamaan tämä adressi, sillä vielä ei ole liian myöhäistä vaikuttaa asiaan ja estää hakkuut. Päätös hakkuista:

Kemijärven kaupunki/tekniset palvelut Yleinne viranhaltijapäätös 17.10.2016 Pykälä: 26 (päätös liitteenä alla)

Perustelut: Kaavaillut hakkuut ovat suunniteltu ensinnäkin kokonaisuudessaan matkailualueelle, matkailukeskus Suomututurin välittömään läheisyyteen, jossa hakkuut vaikuttasivat heikentävästi tietenkin heti jo Suomutunturin matkailukeskuksen toimintaan. Alueella on myös muita yrittäjiä, myös matkailuyrittäjiä, joiden toiminta vaarantuu ja heikkenee, sekä Suomun alueella on runsaasti mökkiläisiä joiden viihtyvyyttä ei saa vaarantaa. Hakkuut toteutuessaan aivan varmasti vaikuttaisivat hyvin masentavasti eikä alueelle enää haluttaisi tulla. Tulee autioita mökkejä. Hakkuusuunnitema matkailualueelle on todellakin ollut ajattelematonta. Kemijärven matkailun mahdollisuuksia ei saa heikentää.

Sekä Suomun alueelle on Kemijärven kaupunginvaltuusto sekä Kemijärven Kaupunginhallitus antanut myöntävän päätöksen kansalaialoitteeseen ja suunnitelmaan Vaihtoehtohoitokeskuksen rakentamisesta Suomutunturille jossa ensisijaisesti alueen luonto; mm. metsät tuovat suuret mahdollisuudet hoitokeskuksen toiminnalle. Vuonna 2016 tehty hakkuupäätös on ristiriidassa näiden em. päätösten kanssa. Keskus; Suomun keskus-suunnitelma etenee vaiheittain, siinä on jo tehty joitakin toimenpiteitä, ja hakkuut toteutuessaan tietenkin ovat hyvin vahingollinen toimenpide keskuksen rakentamiselle. Päätökset:

Kaupunginhallitus § 203 17.06.2013

Kaupunginvaltuusto § 87 19.08.2013

Kaupunginhallitus §300 21.08.2017

Kaupunginvaltuusto § 102 28.08.2017

Estä metsän hakkuut Suomulla ja allekirjoita adressi.

Hakkuut1.jpg