Lisää ilmaisruuan jakopisteitä Helsinkiin

Kaupunginvaltuusto päätti kokouksessaan 9.6.2008 äänin 46-29 hyväksyä esityksen jonka mukaan Helsinkiin ei perusteta lisää ruoanjakopisteitä (Helsingin uutiset 11.6.2008).

Valtuusto on erittäin tietoinen lisääntyvästä tarpeesta ilmaisen ruuan jakeluun ruuan hintojen kallistuessa, mutta ovat siitä huolimatta päättäneet olla tekemättä asialle mitään. Hintojen nousu vaikuttaa meihin kaikkiin, mutta eniten siihen ihmisryhmään joka jo aiemmin on ollut vaikeuksissa perustoimeentulonsa pienuuden takia; eläkeläiset, opiskelijat, lapsiperheet ja työttömät. Tosiasia on että ruokajonot ovat eksponentiaalisesti pidentyneet viimeisen puolen vuoden sisällä ja että jo nyt avustusjärjestöt ovat ilmoittaneet ettei ruokaa riitä kaikille sitä tarvitseville. On selvästi nähtävissä ettei ruuanjako kestä tulevaa hintojen nousua.

Nyt puhutaan ihmisten perusoikeuksista ja tilanne on sietämätön. Olkaa kilttejä ja kirjoittakaa adressiin nimenne että tilanteesta saataisiin uudelleenäänestys. Olen varma että suurin osa helsinkiläisistä ei ole päätöksen takana.