Turun lyseon lukion ja runosmäenkoulun puolesta

Me alle kirjoittaneet vaadimme Lyseon koulun ja Runosmäen koulun ala-asteen säilyttämistä nykyisellään. Emme hyväksy ,että lukio siirretään Luostarivuoreen ja lukiosta vapautuvat tilat otetaan Runosmäen ala-asteen käyttöön. Lasten koulumatkan turvallisuus vaarantuu. Kun ala- ja yläaste yhdistetään, aiheutuu siitä myös erinäisiä ongelmia.Esimerkiksi:oppilasmäärien kasvu vaikeuttaa välituntivalvontaa ja sitä kautta lsten turvallisuus heikkenee ja  ikäjakauma on liian suuri (6-16 vuotiaat) .  Lisäksi vaadimme että meille vastataan kysymyksiin koskien Runosmäen koulun kiinteistön ja  alueen käyttöä.  Mikä on kirjaston tuleva sijoitus paikka? Mikä on urheilu kentän jatko tilanne? Mistä Parkki paikat Palloiluhallin ilta -ja viikoloppukäyttäjille? Koulun piha-alue toimii myös nuorison ja lasten tapaamispaikkana.Näillä perusteilla vaadimme päättäjiltä, että Runosmäen koulu remontoidaan ja säilytetään koulukäytössä. Perinteinen Turun lyseon koulu on säilytettävä nykyisellään. Emme halua lähiömme slummiutumista kerrostaloja täyteen olevaksi nukkuma lähiöksi .