Vaasan Ristinummen montut – lupa airsoftin harrastamiseksi

Vaasan Ristinummen hiekkamontut on ollut Vaasan airsoft toiminnan keskittymä jo monta vuotta, ja perustamisestaan vuodesta 2010 saakka Vaasa Airsoft Association Ry. (VAA Ry.) on järjestänyt viikonloppupelejä montuilla vaasalaisille ja Vaasan lähiseudun airsoftaajille. VAA Ry. on yrittänyt Vaasan kaupungilta hakea käyttölupaa alueelle, mutta ei ole erinäisten väärinymmärryksien (esim. pelko maalitahroista puissa, viitaten paintballin harrastajiin/polttariporukoihin, jotka aluetta myös ajoittain käyttävät) ja muiden tuntemattomien syiden takia koskaan saanut virallista lupaa alueen käyttöön. Varsinaista kieltoa alueella pelaamiseen ei kaupungilta myöskään ole tullut, joten pelit ovat jatkuneet alueella, ottaen huomioon aluetta muuten vapaasti käyttävä ihmiset, kuten lenkkeilijät, koiran ulkoiluttajat, motocrossaajat, maastopyöräilijät jne.

Nyt Vaasan kaupunki on antanut alueen käyttöluvan Wasa Discgolf Clubille, jolloin heillä on aina etuoikeus alueen käyttöön. Wasa Discgolf Clubin puheenjohtajan kanssa on keskusteltu ja heidän puolestaan alueen käytöstä voidaan sopia hyvässä hengessä, kunhan kaupungilta saataisiin käyttölupa alueelle myös VAA Ry:lle

Tästä syystä Vaasa Airsoft Association Ry. on ottanut tavoitteekseen saada myös käyttöoikeus alueeseen ja todistaa Vaasan kaupungin päättäjille, että airsoft on kasvava laji etenkin nuorten keskuudessa, sillä on Vaasan alueella vankka harrastajakunta ja VAA Ry:n järjestämät pelit ovat hyvää, aikuisten valvomaa ajanvietettä nuorisolle ja tästä syystä kaupungilta saatu lupa alueen käyttämiseksi pitäisi harrastuksen elossa Vaasan lähialueilla ja helpottaisi huomattavasti harrastuksen sekä VAA Ry:n toimintaa harrastuksen edistämiseksi.

Lisätietoa Vaasa Airsoft Association Ry:n toiminnasta saat Facebookista VAA Ry:n sivulta tai osoitteesta http://www.vaasa-airsoft.com/

Vaasa Airsoft Association Ry:n hallitus, yhdistyksen jäsenet sekä muut Vaasan alueen airsoftaajat kiittävät tuesta.