Aulangon puiston puolesta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Aulangon Hugo Park Seikkailupuistolle MRL 144 lupa aloittamiselle, valitusprosessi jatkuu Hallinto-oikeudessa

2016-05-06 13:30:25

Tervehdys,

Hyvä adressin allekirjoittaja "Aulangon puistometsän puolesta"

Valitusprosessi asiassa jatkuu. Eilen 5. toukokuutta Hämeenlinnan Seudun Luonnonsuojeluyhdistyksen toimesta jätettiin Hämeenlinnan Hallinto-oikeuteen valitus, jossa pyydetään viranomaisia selvittämään seikkailupuistolle myönnetyn toimenpideluvan oikeellisuus.

Valituksessa painotetaan mm sitä, että Kansallisen kaupunkipuiston Hoito -ja käyttösuunnitelma ja MRL 70. on jätetty huomiotta lupaprosessissa. "Kevyt " lupaprosessi on myös jättänyt tekemättä naapureiden kuulemisen, mm Metsähallituksen sekä Karlbergin asukkaiden osalta.

On toivottavaa, että Hämeenlinnan Hallinto-oikeus pyytää asiassa lausunnon ympristömnisteriöltä, mikä toimii sekä Kansallisen kaupunkipuiston että Aulangon luonnonsuojelualueen vastuuviranomaisena.

On myönteistä, että valitusprosessi on saatu vireille.

On myös tiedossa, että toinen yksityisistä oikaisuvaatimuksen tekijöistä tulee jatkamaan valitusta Hallinto-oikeuteen.

Tänään on uutisoitu, että Hämeenlinnan kaupunki on antanut MRL 144 . mukaisen luvan rakentamisen loppuunsaattamiselle ja

seikkailupuiston avaamiselle vakuutta vastaan.

Pekka Honkala

Adressi "Aulangon puistometsän puolesta" tiedoksi Hämeenlinnan ympäristö- ja rakennuslautakunnalle YMRALA lle

2016-05-03 05:31:36

Tiedoksi teille adressin allekirjoittajille, noin 250 lle Aulangon ystävälle,

2.toukokuuta laatimamme adressi toimitettiin tiedoksi Ympäsristö- ja rakennuslautakunnan jäsenille.

Aulangon Hugo Park toimenpideluvan oikaisuvaatimukset käsitellään tänään Ympäristölautakunnassa.

Esityslistan mukaan valmistelijan esitys on, että kaikki kolme oikaisuvaatimusta hylätään.

Perusteluna on, että valmistelijan tulkinnan mukaan oikaisun vaatijat eivät ole asianosaisia.

On todennäköistä, että asian käsittely jatkuu Hämeenlinnan Hallinto-oikeudessa.

adressin operaattori

2016-05-03 05:31:36

Tiedoksi teille adressin allekirjoittajille, noin 250 lle Aulangon ystävälle,

On todennäköistä, että asian käsittely jatkuu Hämeenlinnan Hallinto-oikeudessa.

adressin operaattori

Pekka Honkala

Hyvät vetoomuksen allekirjoittajat, hankkikaa kukin kaksi uutta nimenkirjoittajaa !

2016-04-29 16:30:43

Tervehdys,

Perusteltu vaatimuksemme Aulangon puistometsän puolesta on sitä tehokkaampi, mitä enemmän meillä on allekirjoituksia.

Yli  200 allekirjoitusta kahdessa vuorokaudessa on hyvä tulos. Aulangon puiston kohtalo ei ole vielä sinetöity. Tämän päivän nnettilehdessä, Hämeen Sanomissa kerrotaan ennakkotieto, että kaupungin Ympäristölautakunta on hylkäämässä kaikki valitukset. Linja perustuu tulkintaan, että kukaan oikaisuvaatimuksen tekijöistä eli valittajista ei olisi asianosainen.

Nuo kolme valittajaa varmasti tutkivat parasta keinoa, millä oikaisuvaadetta viedään eteenpäin. Joukossamme on juridista osaamista. Toivottavasti saamme tukea myös tiedotusvälineiltä oikeaksi katsomallemme asialle.

Aulanko ja sen puisto, kulttuurimaiseman säilyminen ja laillinen hallintomenettely ovat tavoitteita, minkä puolesta kannattaa toimia. Vaadimme myös avointa keskustelua Aulangon kehittämisestä ja maankäytöstä !

Te allekirjoittaneet olette omalla alallanne ja omassa ystäväpiirissä ympäristövaikuttajia. Olkaa hyvät, ja hankkikaa yhteisen vaatimuksemme allekirjoittajiksi lisää nimiä. On täysin realistinen tavoite, että keräämme parissa viikossa 1000 ensimmäistä nimeä.

Muistamme, että viime vuonna Ahveniston Wibit- vesipuiston lupa-asiassa nuoriso ja opiskelijat keräsivät listan, missä oli lähes 1700 nimeä! Se oli silloin mahtava teko Ahveniston suojelun hyväksi. Lopputuloksena siellä oli Ahveniston säilyminen vapaana.

Yritämme samaa nyt Aulangolla.

Mikäli kiipeilypuiston laitteilla ei ole edellytyksiä luvan myöntämiselle, ne pitäisi siirtää parempaan paikkkaan !

Olemme lähipäivinä avaamassa omat Facebook - sivut Aulangon puistometsän puolesta. Voimme sen jälkeen vuorovaikuttaa Aulangon puolesta.

Jo nyt hyviä neuvoja ja ideota otetaan vastaan.

Adressin operaattori