Checkpoint Helsinki

Checkpoint Helsinki -työpaja Kiasmassa 1.6.2012 klo 10-16

2012-05-23 09:32:40

KUTSU

Guggenheim -aloitteen myötä noin 20 kuvataidekentän toimijaa, enemmistönä taiteilijat, kokoontuivat pohtimaan rakentavaa vaihtoehtoa hankkeelle. Syntyi Checkpoint Helsinki –ehdotus Helsingin taidemuseon uudistamiseksi. Aloite on tähän mennessä kerännyt n 300 nimeä tukilistaan. Nyt kun pahin kiire reagoimiseen on ohi, haluamme hieman hidastaa tempoa ja avata keskustelun laajemminkin.

Kutsumme kuvataidekentän keskeiset toimijat ja taiteilijat miettimään yhdessä millainen olisi uusi innovatiivinen taidemuseo, jatkokehittelemään Checkpoint Helsinki -konseptia ja pohtimaan, kuinka jo olemassa olevien instituutioiden välistä yhteistyötä voisi kehittää täyden potentiaalin saavuttamiseksi. Checkpoint Helsinki -konseptin kehittämiseen ja kentän tarpeiden kartoittamiseen tarvitaan eri toimijoiden kokoontumista ja ajatusten vaihtoa.

Kutsumme täten teidät työpaja-muodossa tapahtuvaan keskustelutilaisuuteen Kiasmaan 1.6.2012 klo 10-16. Rekisteröitymiset 24.5. mennessä osoitteeseen nina.toppila@forumbox.fi

Pyydämme osallistujia tutustumaan Checkpoint Helsinki -ehdotukseen etukäteen ja miettimään alustavasti osa-alueita, joita haluaisi itse tuoda keskusteluun mukaan. Tietoa ehdotuksesta löytyy täältä: http://www.checkpointhelsinki.fi/

Kiasma yhteistyössä Checkpoint Helsinki-ryhmän kanssa tarjoaa foorumin keskustelun aloittamiseksi.

Saara Karhunen