Meri-Poriin suuntautuvan bussiliikenteen ongelmista

Kommentoitu viesti


Vieras

#5 Re: #3

04.01.2012 14:14

#4: säälittävää - #3

Adressi on oiva esimerkki kansalaisen vaikutusmahdollisuuksista. Olen erityisen iloinen siitä, että Meri-Porin oppilaskunnat ovat tarttuneet tähän. Tämä myös toteuttaa koulujen demokratiakasvatuksen päämääriä.

Pääkohta adressissa on koulutyöhön sopimattomat bussivuorot. Pienelläkin rukkauksella helpotettaisiin hyvin monen koulukeskuksessa opiskelevan arkipäivää. Näissä vuoroissa on kyse suurista matkustajamääristä eikä muutamasta huitovasta mummosta tai laiskasta teinistä.

Tietenkin meillä jokaisella on omia mielipiteitä palvelusta, ilta-aikatauluista, pysäkkien sijoittelusta tms. Adressissa esiin tuotu kritiikki on kuitenkin useamman oppilaan ja opiskelijan mielipide.

Joidenkin bussivuorojen sopimattomuudesta koulujen aikatauluihin on puhuttu jo vuosia. Hyvä, että asiaa ollaan viemässä eteenpäin.

Kun Meri-Porin opiskelija haluaa nostaa juuri minut nimelläni esiin kritiikissään, olisi mielestäni kohtuullista, että myös hän esiintyisi reilusti omalla nimellään.

 

Kristiina Jämiä-Mattila

Historian ja yhteiskuntaopin lehtori

Meri-Porin koulu

Vastaukset


Vieras

#6

2012-01-04 16:51:04

#5: - Re: #3

Olen Kristiinan kanssa samaa mieltä siitä että bussiyhteydet ovat koulun kanssa sopimattomia. Ja siitä, että on kohtuutonta nostaa jokin allekirjoittava esille nimellä mielipiteessään.

Kolme vuotta kävin yläastetta ja syyt joiden vuoksi myöhästyin oli se että bussi oli joko myöhässä tai bussi ajoi ohitse. Vaikka uudenniityn kautta tulee 2 bussia 9 asti, niin kyläsaaren kaupan kohdalla silti ajetaan ohitse. Jos menet kymmeneksi kouluun uudestaniitystä ei tule busseja, eikä bussit mene yläasteelle vaan ala-asteelle. En ymmärrä.

Nyt kun käyn keskustassa koulua, bussit kulkevat hassuihin aikoihin. Aamulla tulee 9 vielä bussi uudenniityn kautta mutta ei sen jälkeen. Uuteenniittyyn lähtee2 bussi kaupungista päin vasta puoli 3. Ihmeellisiä aikatauluja.

On hienoa, että viimein oppilaat tarttuivat asiaan. Toivotaan adressin auttavan.

 

Entinen Meri-Porin koulun opiskelija ja oppilaskunnan jäsen


Vieras

#7 Re: Re: #3

2012-01-04 19:17:19

#5: - Re: #3

Kuten sanoin, että itsekkin allekirjottaisin osan adressista, mutta valitus kuljetushinnoista ja bussikalustosta? Ajattelevatko he, että bussit pitäisi kulkea ilmaiseksi niin, että Porin-linjat jäisivät tappiolle? Valitus voisi mennä vaikka Porin kaupungille, että he voisivat tukea Porin-linjan koulumatkoja.

 

Allekirjoitit adressin omalla nimelläsi, mielestäni toit nimesi esille itse. Minä toin asian esille, koska pidän Kristiina sinua järkevänä ja oikeudenmukaisena, siksi ihmettelin miten voit allekirjoittaa tämän.

 

Adressin loppuosassa moititaan kuskeja, kalustoa ja hintoja. On mielestäni hienoa, että opiskelijat ehdottivat sentään mainontaa vaihtoehdoksi