Aviorikos kriminalisoitava uudelleen rikoslakiin

Kommentoitu viesti

Mk

#10 Re: Aviorikos

16.01.2012 09:55

#5: Monintavoin hyvin surullista. - Aviorikos

Hei ja kiitos kommentista.

 

Itse olen erittäin huolissani myös näistä uusioperheistä ja heidän ihmissuhteidensa terveellisyydestä etenkin lapsille. Myös edelliset puolisot kärsivät todennäköisesti tilanteesta. Ei tietenkään aina. Lastensuojelu ei pysty puuttumaan alati yleistyviim mielenterveysongelmiin nuorilla, koska heidän emotionaalinen koti on niin rikkonainen ja ristiriitainen näiden pettämisien ja sitä kautta usein avioerojen ja uusioperheiden kautta. Tätä ongelmaa ei uskalleta nostaa yhteiskunnassa esille, koska ketään "ei saa omistaa" Huh...

Vastaukset

Kyseenalaistan ajatuksen

#14 Re: Re: Aviorikos

2012-10-30 14:52:47

#10: Mk - Re: Aviorikos

"koska heidän emotionaalinen koti on niin rikkonainen"

 

Kuvitteletko sinä onneton, että kriminalisointi eheyttää jotain, mikä on rikki muutenkin? Tekeeko pakkotoimet kodista emotionaalisemman tai paremman kasvualustan? Jos toista aviopuolisoa rangaistaan siitä, että hän on mennyt vieraisiin, miten lapset siitä hyötyvät? Tekeekö vankilassa oleva isä tai äiti kodista hyvän kasvualustan tai lapsesta eheän ja tasapainoisen? Miten sitä paitsi toimittaisiin avoliittojen kohdalla? Avopuolisoitahan ei avioliittopykälät koske lainkaan.

Kyseenalaistan ajatuksen

#15 Re: Re: Aviorikos

2012-10-30 15:03:36

#10: Mk - Re: Aviorikos

"Itse olen erittäin huolissani myös näistä uusioperheistä ja heidän ihmissuhteidensa terveellisyydestä etenkin lapsille."

Ensinnäkin ilmaisu "uusioperhe" on väärin. Tarkoittanet uusperhettä? On käynyt monta kertaa niinkin, että se ensimmäinen perhe on ollut se epäterveellinen esimeriksi päihteidenkäytön, väkivallan, vanhempien kypsymättömyyden ja mielenterveysongelmien jne vuoksi. Joku uskottomuus, mikä ainakaan minusta ei ole lapsille niin paha asia kuin väkivalta ja päihteet,  ja se tulee siihen sitten enää pisteenä iin päälle, joka väkivallan uhrin tai väkivaltaisen toimesta. Ensimmäinen suhde on sellainen koekappale ja harjoittelua. kun avioliitto on solmittu nuorena ja kypsymättömänä, eikä ole ehditty kypsyä vanhemmuuteen. Uusperhe voi olla todella kehittyneempi muoto ydinperheestä ja se voi tarjota lapsille paremmat olot. Jos joku lakimuutos pitäisi tehdä, niin mielestäni lastenteko pitäisi kieltää alle 30-vuotiaiailta ja siihen vaadittaisiin kehityspsykolgian pakollinen kurssi ja jotkut testit ja haastattelut pitäisi järjestää ihan kuten adoptiovanhemmille. Kaikki imbesillitkin kun saa lisääntyä vapaasti, pystyvät he huolehtimaan jälkikasvustaan tahi ei.