Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

Kommentoitu viesti

Raili 80 v.

#171 Raitiovaunu 8 pysäkkejä ei saa poistaa!

12.02.2013 09:46

Raitiovaunupysäkkejä ei saa poistaa Mechelininkadulta. On kuin potku meidän 80 plus - ihmisten
väsyneisiin ja kipeisiin polviin pistää meidät kävelemään kantamustemme kanssa pitempiä matkoja.

Pysähtyminen kestää 14 sekuntia! Senkö tähden kannattaa ryhtyä valtaviin rakennustöihin?

Aivan epäinhimillistä on laskea kuinka monta tuntia ja kuinka monta euroa säästöä siitä kertyy vuodessa!

Eivätkö raitiovaunut olekaan ihmisiä varten? Otso Kivekäs sanoo lausunnossaan, että 300 metrin käveleminen on aivan HYVÄKSYTTÄVÄÄ.

On HYVÄKSYTTÄVÄÄ, että myös polkupyöräilijät kävelevät 300 metriä!

Silloin välille Arkadiankatu - Caloniuksenkatu ei tarvita pyörätietä ollenkaan, vaan pyöräilijät kävelevät 300 metriä ja verorahoja säästyy.Miksi pyöräteitä pitää tunkea ahtaalle asuin- ja liikekadulle? Miksei Caloniuksenkadun jälkeen rakenneta pyörätietä Mechelininkadun vapaana olevalle puistotielle keskelle katua?

Otso Kivekkään lausunnut 1.11.2012:
1) "(pyöräilijöiden) Pääsy Mechelininkadulta risteäville kaduille tai näiltä kaduilta Mechelininkadulle on joissakin risteyksissä hankalaa tai mahdotonta."
2) "Mecehelininkatua pohjoiseen ajettaessa oikealle Arkadiankadun pyörätielle ei pääse laillisesti ajamalla."

Miten ihmeessä me 80 plus - ihmiset pääsemme kääntymään kadunlulmissa?

Suomen pyöräilykulttuuri on ohjuksen kulttuuria. Suoraan ja kovaa ja joustamattomasti! Olen ihmetetellyt miten Amsterdamissa ja Haagissa pyöräily on kuin eri maailmasta.

Vastaukset

Tieliikennelaki

#173 Re: Raitiovaunu 8 pysäkkejä ei saa poistaa!

2013-02-12 20:08:38

#171: Raili 80 v. - Raitiovaunu 8 pysäkkejä ei saa poistaa!

"Olen ihmetetellyt miten Amsterdamissa ja Haagissa pyöräily on kuin eri maailmasta."

Johtuu siitä että näissä kaupungeissa ei ole näitä älyttömiä yhdistettyjä pyöräteitä/ jalkakäytäviä, vaan pyöräkaistoja. Siis sellaisia joita Meklullekkin tehdään ja joita on jo Manskulla Stokkan puolella.

Jalankulkijoista eroitetulla pyöräkaistalla lisätään sitä peräänkuuluttamistasi jalankulkijoiden  turvallisuutta.

PS: Meklulle ei edelleenkään olla rakentamassa pyörätietä vaan pyöräkaistaa. Tuolta voit käydä lukemassa mikä ero näillä kahdella asialla on. http://www.liikenneturva.fi/taitolehti/jalankulkija_pyorailija/pyoratie_japyorakaista.php

toinen eläkeläinen etu-Töölöstä

#177 Re: Raitiovaunu 8 pysäkkejä ei saa poistaa!

2013-02-14 10:30:00

#171: Raili 80 v. - Raitiovaunu 8 pysäkkejä ei saa poistaa!

Näissä keskusteluissa on kokonaan unohdettu meidät "ikäihmiset", jotka käytämme esim. juuri tätä raitiovaunu 8:n Caloniuksenkadun pysäkkiä. Me emme tarvitse pyörätietä/pyöräteitä, emme autoillemme yöparkkiparkkipaikkaa, mutta se mitä tarvitsemme on juuri tuo Caloniuksenkadun pysäkki. Nyt kun meiltä vietiin bussi 24 on Hesperiankadun kulmasta aikamoinen matka rollaattorilla tai kävelykepeillä kävellä Arkadiankadun kulmalle asti.  Kuitenkin meidän olisi jollain tavalla päästävä esim. Marian sairaalaan, jonka edessä on pysäkki, tai Ruoholahteen, jossa on metron päätepysäkki tällä hetkellä!

Monenko minuutin säästö saavutetaan siirtämällä pysäkki Arkadiankadun kulmalle ja ketä se käytännössä hyödyttää, enemmän haittavaikutuksia alueen asukkaille, mutta nythän ei ilmeisesti olekaan kysymys paikallisista ihmisistä vaan tuota Mechelininkatua läpiajavien pyöräilijöidien ja autoilijoiden edusta ja !!!