Jääkiekkokaukalo jatkossakin Vesilahden kirkonkylään

Tämä talvi saattaa olla poikkeuksellinen Vesilahden nuorille jääkiekon harrastajille ja höntsykiekkoilijoille sekä kaikenikäisille luistelijoille.

Ilmassa on pelkoa, että tänä talvena (ja ehkä sitä seuraavinakin, jos "tilanne jää päälle") Vesilahden kirkonkylässä ei enää harrasteta jääkiekkoa turvallisesti kaukalon suojissa, edellisten vuosien tapaan. Kirkonkylässä on erittäin paljon nuoria ja lapsia, myös luistelusta pitäviä aikuisia, joita asia koskee. Myös kunnan yläaste sijaitsee kirkonkylässä, joten mennään myös yli kylärajojen.

Jos kaukalottomuus toteutuu, koskee se jääkiekkoilijoiden lisäksi myös muita pieniä ja isompia luistelijoita. Pahimassa tapauksessa kaukalottomuus tulee aiheuttamaa vaaratilanteita jopa onnettomuuksia: samalla luistelukentällä taiteilevat luistelua harjoittelevat ja harjoittavat sekä vaudikasta kiekollista peliä kurvailevat jääkiekkoilijat.

Ongelmana siis raha ja paikka. Kumpikaan ei ole tullut yllätyksenä kunnan päättäjille. Viime talvena jo tiedettiin kaukalon kunto sekä uuden tekonurmen sopivuus jäädyttämiseen. Aikaa on ollut asian ratkaisuun, toivottavasti ratkaisu on jo syntynyt ja nuoret ja lapset eivät löydetystä ratkaisusta joutuisi kärsimään. Vielä on aikaa jatkaa ratkaisun parissa puuhaamista ennen ílmojen kylmenemistä. Kuulemma mahdollisia paikkojakin sekä kaukalolle että luistelukentälle olisi useita olemassa.

Kuka välittäisi nuorista, kun he kaipaavat talvi-iltoihinsa aktiivista tekemistä tai lapsista jotka toivovat turvallista kiekotonta luistelukenttää? Juuri sinä allekirjoittamalla adressin. Myös kunnan päättäjät tekemällä oikeita ratkaisuja!

Adressi toimitetaan allekirjoituksineen Vesilahden kunnan päättäjille!

Asioille, joilla on merkitystä, löytyy oikeat ratkaisut.