Lisää lämpöä Kajaanin Pietarin asukkaille!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Lisää lämpöä Kajaanin Pietarin asukkaille!.

Ilmaaja
Vieras

#1 Yksi vaihtoehto

29.09.2010 17:58

On pattereiden ilmaus näin syksyisin! Auttaa! Ei muuta kun soitto talkkarille.
Pietarin Asukas
Vieras

#2 Hmm

29.09.2010 21:53

Kyllähän se ilmaaminen varmaan auttaa kun lämmöt ei vielä edes ole päällä!
Kenpä tietäisi ?
Vieras

#3 Miten voi tietää, että muuttaako asukas salaa termostaatin säätöä tarkastajan lähdettyä ?

30.09.2010 11:22


Teidän pitää katsoa lämpömittarista, josta näkee miten lämmintä/kylmää asunnossanne on.

Jos se näyttää alle 20 astetta, niin silloinhan alkaa olemaan aika kylmää, mutta jos se lämpötila on yli 20 astetta niin silloinhan teillä on normaalilämpötila.

Jos teillä on alhainen lämpötila, niin silloin teidän pitäisi kertoa siitä talonmiehelle tai johonkin kiinteistöhuoltoon, että tulevat selvittämään missä on vikaa.

Olen kuullut, että jos naapuriasunnoissa on itse menty muuttamaan termostaattien säätöjä, niin nämä naapuriasuntojen lämpötilatkin saattavat muuttua sellaisiksi, että lämpötilat voivat olla alle 17 astetta, ja toisissa asunnoissa taas liian kuumaa, että tämä ratkaistaan sillä, että joku käy sieltä kiinteistöhuollosta tarkastamassa kaikkien asuntojen termostaatit, niin silloin pitäisi asian sen puolesta olla kohdallaan. Mutta on sitten semmoinen asia, että jos joku ihminen on erityisen luihu, että jos tietää milloin patterin tarkastaja on tulossa ja säätää siksi ajaksi sen patterinsa normaalilämpöiseksi, ja sitten kun tarkastaja on mennyt pois, niin laittaa taas sen oman patterinsa väärille säädöille, niin miten tuommoisen asian kanssa sitten mitenkään saadaan koskaan lämpötila-asiaa kuntoon ?, että enpä keksi mitään ratkaisua moiseen asiaan.

Patterit tuntuvat minunkin asunnossa aivan kylmiltä, mutta kun katson lämpömittarista lukemia, niin kyllä vain näyttää, että 24 astetta on lämpöä, ja tässä lämpötilassa voi varpaanikin olla ihan kylmät ja muutenkin on vaatetta lisättävä, että sehän on normaalia, jos ei harrasta mitään liikuntaa tai syö riittävästi, niin kehon lämpötilakin silloin laskee, että on minullakin ollut joskus talvitakki päällä sisällä, mutta liikkumalla sekin kyllä karisee pois päältä jne.

Vieras

#4 Itsekin asukkaana

30.09.2010 16:18

Olen asunut nyt pari vuotta nyk. asunnossani talvisin lämpötilat putoaa 15-17 asteeseen. Soitin huoltomiehelle muttei koskaan näkynyt.

Minun asunnossani on tällä hetkellä 20 astetta, välillä putoaa 19. Mielestäni ihmisen ei kuitenkaan pitäisi joutua istumaan sisällä takki päällä tai vaihtoehtoisesti heilumaan pitääkseen itsensä lämpimänä.