Adressi Sipilän hallituksen pakottavaa lainsäädäntöä vastaan


Vieras

#751

10.09.2015 09:26

Kolmivuorotyötä tekevä hoitaja.Nyt työvapaalla hoitamassa sairasta aviomiestä.2016 kesäkuussa takaisin töihin. Ahdistaa ajatus kuinka selvitä jos pakotteet tulevat voimaan.

Vieras

#752

10.09.2015 09:27

Siksi että on mielestäni väärin ottaa pyhäkorvauksia meiltä joiden on pakko olla töissä oli pyhä tai arki. Ja kun en ymmärrä sitäkään että jos palkka pienenee niin kuinka ihmiset(pienituloiset) kuluttavat.
Aina vaan tulee lisää työttömiä kun teollisuus vähentää tai siirtää tuotantoa ulkomaille. Ahneus alas siltä osin.

Vieras

#753

10.09.2015 09:29

Etuudet säilytettävä. miksi aina pieni tuloisilta otetaan.

Vieras

#754

10.09.2015 09:30

Teen vuorotyötä ympärivuorokauden auki olevassa päiväkodissa. Lisät ovat iso-osa palkkaan.

Vieras

#755

10.09.2015 09:30

Lähes 30v. hoitajana, saavutettuja etuja mm. vuosilomapäivät, nyt niistä säästetään -eikö ole MITÄÄN muuta keinoa??


Vieras

#756

10.09.2015 09:30

Teen työtäni kolmivuorotyöpaikassa ja olen motivoitunut menemään myös sunnuntaisin ja pyhäpäivinä töihin juuri hiukan paremman palkan tähden. Muuten voisin hyvin mielelläni viettää normaallia elämää ja elää niinkuin valtaosa suomalaisista elää.
(ma - pe) viikkoja.
Olen myöskin tehnyt töistä alle 20 vuotiaasta asti ja mielestäni olen ansainnut 38 lomapäivää. Sairaspäiviinkin voisin ottaa kantaa, mutta kun olen niin vähän sairastanut, että ei ole paljoa kokemusta.

Vieras

#757

10.09.2015 09:31

kuukausitulot tippuu todellisuudessa minulta 480€

Vieras

#758

10.09.2015 09:34

Tasapuolisen työelämän ja jaksamisen puolesta.

Vieras

#759

10.09.2015 09:35

Olen pienipalkkainen lähihoitaja joka tekee vuorotyötä.Väkeä on jatkuvasti liian vähän töissä ja vuorot vaihtuvat tiuhaan.Lisäksi rasitteena on hirveä kiire.Jos loma-aikoja lyhennetään ja arkipyhäkorvaukset poistetaan ja vielä sairastamisesta rangaistaan,harkitsen suuresti alan vaihtoa!
Ollaanko tästä valmiit luopumaan, saako tätä takaisin enää rahallakaan, myöhemmin?

#760

10.09.2015 09:38

Voitaisiko leikata yli 3000e/kk palkkoja, joissa olisi jo otettavaa, mutta minkä arvoista työtä epäilen, monikaan kuitenkaan tekee?  Työ on kuitenkin vain työtä, ei kenenkään työ voi olla niin paljon toistaan ihmeellisempää. Jos niin kuvitellaan, arvostukset ovat pielessä, korjattavaa on siinä saralla!

Hoitoalan ammattilaisena en ole moista tilipussia nähnyt, kuullut vain väitteitä, että niitä on... mutta eiköhän niistä jo voisi leikatakin, ilman että aiheutetaan suhteetonta kärsimystä, arjen vaikeutumista ja suoranaista työhaluttomuutta.

Eihän kukaan halua enää tehdä töitä, jos vääristyy liikaa tasapaino sen välillä, mitä itse työllään antaa ja mitä siitä itselleen saa. Niiden välillä on oltava kiinnekohta. Ellei, työmoraalista, työhön sitoutumisesta yms. on aivan turha puhua.

Köyhä on ehkä köyhä, muttei hän ole tyhmä, eikä häntä sellaisena saisi kohdella, edes maamme hallituksen taholta.

Näyttää kuin hallituksella olisi illuusio, että herrat ja narrit ja erinäiset asiantuntijaraadit ja byrokraatit saavat jatkaa ennallaan, mutta todellista työtä tekevän kansanosan kuuluu nyt kerätä selkänahastaan siihenkin rahat. Eihän se niin voi mennä. Minä asettaudun ajatuksestakin jo lepoasentoon, en pistä enää tikkua ristiin. Joku roti pitää olla. Jos haluaa moraalista ryhtiä toisilta, sitä pitää ensin itse osoittaa. Ylimääräisen, tyhjän asunnon luovuttamisesta pakolaisten käyttöön en vielä vakuutu. Sen voisi helposti tehdä jokainen, jos sellainen ylimääräinen asunto sattuisi olemaan. Myös se mitä antaa, on suhteutettava siihen, mitä itsellä on, arvotettava sen mukaan. Minulle olisi arvokasta, jos voisin antaa pakolaiselle pullan, kun itselläkään ei ole varaa niitä juuri ostella.

Siitä, että luopuu sosiaalisesta elämästään, täytyy saada sunnuntaitöihin mennessä kunnollinen korvaus. Eihän sitä mikään raha korvaa, mutta ilman edes yritystä, on turha toivoa sunnuntaityöläisiä jatkossa. Tähänastiset hoitajat on kohta näännytetty loppuun, tulevat nuoret fiksut hoitajat eivät enää solmi työsopimuksia, jotka velvoittavat sunnuntaitöihin ilman asiallista korvausta.

Eiköhän suleta ne sairaalat sunnuntaisin... sillä edellytyksellä, että ne tosiaan suletaan sitten kaikilta. Ei vain pienituloisilta, vaan kaikilta. Että edes rahalla ei saa hoitoa sunnuntaisin. Sitten olisi tasapuolista. Tällaista katkeraa, ironista tasapuolisuuttako tähän maahan halutaan, tällaisia asenteitako toivotaan lisää?

Minä en niitä toivo, mutta huomaan ajautuvani, pikku hiljaa, kun ei mikään maailman puolustustahto ja käsitys oikeudenmukaisuudesta enää riitä, millä nämä itselleen selittäisi, näin ala-arvoiset, toisilta valmiit ottamaan - ehdotukset. Yhtään kykenemättä arvostamaan oikean, konkreettisen työn tekoa ja tekijöitä. Millä varoin ja voimin kuvitellaan, että tätä työtä tehdään?

Tehyssä joku sanoi, että sairaanhoitajan työ ei voi pohjautua hyväntekeväisyyteen. Minä lisään siihen, että jos sille linjalle lähdetään, on sitten hyväksyttävä myös välinpitämätön ammattitaidottomuus, hoidon tason raju vaihtelu, työhön sitoutumattomuus, kasvaneet poissaolot, lisääntyvä pahoinvointi potilailla kuin hoitajilla, työmoraalin roima aleneminen. Miksipä mennä sinne työpaikalle terveenäkään, kun on etukäteen jo varmaa, että palkkaa ei kuitenkaan heru.

Herätkää nyt siellä hallituksessa, näkemään mistä kaikesta tässä on kyse!


Vieras

#761

10.09.2015 09:39

lähihoitajana en voi hyväksyä tätä millään mittakaavalla.

Vieras

#762 Re:

10.09.2015 09:42

#28: -  

 Niin, jos katson asiaa asenteella "sitä saa mitä tilaa", niin työskentelen silmien/näön hoitotyössä. Teenkö tästä lähtien vain 75%:sti työtäni. Jos alankin täten toimimaan, niin kohta on valkoisten keppien valtakunta, jota kolmen ässän kopla saa opaskoirien kanssa pakottaa.


Vieras

#763

10.09.2015 09:45

Hallituksen toimet ovat täysin päättömiä ja kohdistuu vain matala- ja naisvaltaisiin aloihin. Adressi on yksi tapa tuoda julki kannanottoja muiden toimien lisänä. Toivottavasti mahdollisimman moni allekirjoittaa sen.

Vieras

#764

10.09.2015 09:45


Meiltä ei saa ottaa jo annettuja etuja pois. Hoitotyö on raskasta ja kuormittavaa.Olemme palkamme ansainneet. Vähentäkööt herroilta palkkaa,niiltä on mistä ottaa.Hyvä on Sipilän toimia,kun itsellään on tulevaissus turvattu,miljonääri kun on.Tekisivät vuorotyötä,tietäisivät millaista se on,varsinkin hoitotyötä, muistisairaiden osastolla.

Vieras

#765

10.09.2015 09:46

Missä on tasapuolisuus? Jos Suomi saadaan kuntoon talkootöillä, miksi PIENIpalkkaiset pääosin naiset joutuvat ainoina ihmisinä kökkätöihin? Minkä tähden ei kansanedustajien (aivan tekee pahaa käyttää kyseistä sanaa kun he eivät kansaansa hyvin edusta) ensimmäisestä sairauslomapäivästä tule palkatonta? Miksei heidän kesälomiaan alenneta 30?
Minua tuli vastaan jonkin uutisen yhteydessä että suomalaisten keskipalkka on 3 300€. Mieleen nousee vain yksi kysymys, missä? Missä näin suurta palkkaa saa? Itse kuulun niihin vuorotyötä tekeviin ihmisiin joiden bruttopalkka on 1956€/kk ja olen järkyttynyt kun edes mietin millaista elämä olisi jos kuukausipalkka olisi yli 3000€! Ei sitä silloin varmaan tarvisi elää kädestä suuhun.. Elossa toki olen minäkin aina vain vaikka tienaan tuon verran kuussa ja lyhennän kahta lainaa.. Järki käteen päättäjät ja samat säännöt kaikille!!

Vieras

#766

10.09.2015 09:47

En voi ymmärtää, kuinka Suomessa voidaan tehdä tälläistä!! Sipilä ja kumppanit höyryää vallan sokaisemina, kansasta välittämättä. Kannattaisi KAIKKIEN poliitikkojen katsoa peiliin...kansako Suomen on kurjuuteen ajanut?????

Vieras

#767

10.09.2015 09:47

Joku roti oltava! Miten röyhkeitä ehdotuksia, eivät paljon osaa pienipalkkaisen ihmisen asioihin asettua.

Vieras

#768

10.09.2015 09:49

pieni palkkaisilta hoitajilta viedään lomaa ja sunnuntailisiä,kohta meillä ei ole hoitajia ja sitä en halua.

Vieras

#769

10.09.2015 09:50

Pienipalkkaisilla aloilla tarvitaan kaikki mahdolliset lisät, pyhä-ja ylityökorvaukset. Koska eläminen on kallista niin rahat ei muutenkaan tahdo riittää välttämättömiin menoihin ja kuluihin. Työ on yleensä raskasta kolmivuorotyötä ja siitä saatava korvaus pitää olla sen mukainen. Poliitikot nauttivat itse kohtuuttoman suuria tuloja, eikö heiltökin pitäisi leikata? Nyt leikkaukset kohdistuvat aivan väärin.


Vieras

#770

10.09.2015 09:52


Leikkaukset ovat rajuja.

Vieras

#771

10.09.2015 09:55

Hallitus kokonaisuudessaan osalistumaan talkoisiin palkat ja muut edut hallituksen jäseniltä alas!


Vieras

#772

10.09.2015 09:58

Hoitohenkilökunnan palkat ovat pienet jo muutenkin ja työ liikaa vaativaa. Tekevät työtään jaksamisen rajoilla jo nyt.

Vieras

#773

10.09.2015 09:58

Teen 3-vuorotyötä. Peruspalkka ei ole samaa tasoa, kuin päivätyötä tekevien. 3-vuorotyöstä on tehty paljon tutkimuksia. Todettu se mm. paljon kuormittavammaksi kuin normaali työaika. Se asettaa haasteita muutenkin elämään. Haittakorvaukset (mm. sunnuntailisät) tuovat leivän päälle voin. Sosiaalialalla, lastensuojelussa työolot käyvät koko ajan hurjemmiksi, nuoret vaativammiksi. Usein vuoroissa on kokoajan väkivallan uhka. Huvikseen ei töistä olla pois ja kaadeta päivän kuormaa jäljelle jääneiden niskaan. Sairaspäivien palkattomuus on kohtuutonta.
hoitsu
Vieras

#774

10.09.2015 09:59

Olen lähihoitaja ja työskentelen asumispalveluyksikössä, jossa keskimäärin joka kolmas viikonloppu on vapaa.  Jaksotyö ei ole mitään 7-15 duunia, vaan se on hyvin vaihtelevaa ja käy välillä raskaaksi niin henkisesti kuin fyysisestikin. Koen, että  38 lomapäivästä vähentäminen heikentäisi omaa työssä jaksamista selkeästi. Jos nämä kaikki heikennykset toteutuvat, niin seuraukset voivat olla jotain muuta kuin mitä hallitus tavoittelee.

sere

#775 Re:

10.09.2015 10:02