Itsensä työllistävien työttömyysturvaa ei saa heikentää!


Vieras

#451

10.12.2015 07:45

Olen juuri saannut jalansijan alalleni mihin minut koulutettiin, tämä oli mahdollista ainoastaan sen takia että voin työllistää itseäni perustamatta vielä yritystä. Tämäkö mahdollisuusko viedään nyt pois?


Vieras

#452 Re:

10.12.2015 07:55

#451: -  

 Olen ihan samassa tilanteessa kuin sinä. Nyt tulisi halliutuksen juuri edistää ja kannustaa kaikkea tekemistä enemmän kuin joutenoloa!


Vieras

#453

10.12.2015 07:59

Tärkeää sirpaloituvassa työelämässä sinnitteleville keikkatyöläisille!

Vieras

#454

10.12.2015 08:03

Lakiesitys on täysin järjetön. Tässä näkee, että hallitus elää jossain 70-luvun maailmassa, jossa työtä tehtiin pitkissä työsuhteissa. Tämä heikentää kulttuurialan lisäksi myös apurahalla työskentelevien tutkijoiden tilannetta ja luo työllistymiselle merkittäviä esteitä.

Vieras

#455

10.12.2015 08:03

Laskutusosuuskuntien kautta tehtävää työtä olisi tarjolla monelle satunnaisesti tai enemmänkin. Se toimii hyvin ja tuo lisätuloja, mutta näyttää olevan rangaistava teko. Laskutusosuuskunnan asiakkaana saat palkkaa, mutta se ei kerrytä "liiton päiviä" vaikka viralliset tuntilaput ja palkkalaskelmat annetaan. Eihän yrittäjäksi voi ryhtyä sillä perusteella että työtä on tarjolla 10-20 tuntia viikossa. Nämäkin työt jäävät sitten tekemättä koska työt ovat monessa kohteessa. Yrittäjät haluavat helpon tavan työllistää satunnaisesti. Tämä on sitä.


Vieras

#456

10.12.2015 08:07

Lain haitat

  • Valtio saa vähemmän verotuloja
  • Ei edistä uusien yrityksien syntymistä
  • Passivoittaa suuren joukon ahkeria veronmaksajia
  • Lisää harmaata taloutta
  • Köyhyys lisääntyy
  • Lisää sosiaalikustannuksia
  • Estää osaamisen ylläpitämisen
  • Vaikeuttaa työllistymistä vaikeassa taloustilanteessa
  • Estää aktiivisuuden ja oma-aloitteisuuden 
  • Asettaa eriarvoiseen asemaan
  • Syrjii omaa työtä tekeviä työelämästä
  • On vastaan tasapuolisia oikeuksia ja yhdenvertaisuutta

Vieras

#457

10.12.2015 08:23

Koskaan ei voi tietää kuka voi joutua tilanteeseen, että saa tai joutuu työllistämään itse itsensä.

Vieras

#458

10.12.2015 08:23

Tärkeä asia alallemme. Elinehto.

Vieras

#459

10.12.2015 08:28

Eikä pelkästään uudistuksen epäoikeudenmukaisuus, mutta varmaan SSS on huomioinut sen, kuinka tämä tulee vaikuttamaan harmaaseen talouteen. Jo tässä vaiheessa huomaan, että kaiken paperisodan hankaluus saa osan taidealan toimijoista ottamaan moraaliakin vastaan palkkoja pimeänä sieltä mistä vain kehtaa ja saa. Sitä voi vain kuvitella, että mikä lisäntyykö vai väheneekö tällainen hyssyttely ja keplottelu... Vaikka me silpputyöläiset hakuamme olla kunnon kansalaisia ja maksaa verot ja kulut kaikesta työstä, niin homma tehdään jo liian vaikeaksi!


Vieras

#460

10.12.2015 08:31

Olen ollut jo yli kaksi vuotta työttömänä ja 50 v. täyttäneenä näyttää olevan mahdotonta työllistyä ns. palkansaajana.
Olen työllistänyt itseäni tekemällä sisustussuunnittelua, mutta töitä on niin vähän, että ei ole mitään mahdollisuutta perustaa toiminimeä ja työllistää yrittäjänä itseäni niin, että saisin siitä riittävän toimeentulon.
Nykyinen järjestelmä on toiminut hyvin, olen saanut tehdä sitä työtä, jota haluan tehdä ja olen saanut työttömyysturvaa siltä ajalta, kun töitä ei ole. Jos tämä järjestelmä romutetaan, kohdallani se tarkoittaa, että joudun olemaan jatkossa kokonaan työttömänä työnhakijana. Koska on kuukausia, jolloin asiakastöitä ei ole ja en saisi mistään rahaa. Ja elääkin pitää jotenkin!
Aivan järjetön esitys hallitukselta.
Päin vastoin pitäisi kehittää ja tukea nykyistä järjestelmää entistä paremmin, että itsensä työllistäminen olisi helpompaa ja kannattavaa.
Tiina

#461 Re:

10.12.2015 08:39

#393: -  

 Itselläkin osa-aikaisena osuuskunta yrittäjänä tällaisen lakiuudistuksen myötä loppuu yrittäminen minun ja 30 muun oman osuuskuntani jäsenen toiminta. 


Vieras

#462

10.12.2015 08:47

Julma, hirviömäinen, idioottimainen, kannattamaton laki:-(


Vieras

#463

10.12.2015 08:51

Kuvottavaa että kaikki sosiaaliturva tippuu, millä ne kuvittelee että niitä yrityksiä perustetaan jos ei ole rahaa ruokaan, sitten turvapaikanhakijat saa kaiken hopeatarjottimella.

Mitne muuten työkkäri määrittelee yrittäjäksi? Eikö se ole ihan epäpätevä taho muutenkin?


Vieras

#464 Itsensä työllistävien työttömyysturvaa ei saa heikentää!

10.12.2015 08:55

Matkailualalla on isot joukot osa-aikayrittäjiä, koska työ on voimakkaasti sesonkiluontoista keikkatyötä. Esimerkkinä matkaoppaat. Ihmiset haluavat tällaisella keikkatyöllä parantaa oma-aloitteisesti toimeentuloaan ja samalla tehdä elämäänsä mielekkäämmäksi. Mistään työnteosta ei pidä rangaista heikentämällä työttömyysturvaa. 


Vieras

#465

10.12.2015 09:03

Freelancer on intsensä työllistäjä, jolla on useita työnantajia ei yrittäjä, ne ovat kaksi täysin eri asiaa.

Vieras

#466

10.12.2015 09:11

Hallitus haluaa antaa turvapaikanhakijoille kaiken mutta Suomalaiselta itsensä työllistävältä pätkätyöläiseltä hallitus haluaa ottaaa sosiaaliturvan kokonaan pois vuoden alusta. Tää on ihan outo päätös. Täysin järjetön, tällaisen hallitus  saa aikaan nopeasti, mutta rikollisten karkottamista ei?  

Koko Suomi köyhtyy näin ja menettää verorahoja!


Vieras

#467

10.12.2015 09:18

Lähipiirissäni on useita henkilöitä, jotka työllistävät itse itseään erilaisin menetelmin. Heidät kuitenkin katsotaan yrittäjiksi. Täällä harvaan asutulla maaseudulla ei työpaikkoja ole, ellei niitä itse pysty luomaan. Heidän työttömyysturvansa on jo nyt heikompi, jatkuva ilmoittamisvelvollisuus joka eurosta tai sentistä, ilmoitusten teko usein haastavaa, kun nettiyhteydet eivät toimi jne.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

10.12.2015 09:22



Vieras

#469

10.12.2015 09:23

Työskentelen taidealalla

Vieras

#470

10.12.2015 09:26

Kevytyrittäjyys on katkolla vuodenvaihteessa.
JHJ

#471 Oikeesti nyt?

10.12.2015 09:56

Halutaanko että tämän alan työntekijät alkavat tekemään työnsä pimeänä? Se tulee tapahtumaan jos tämä lakiesitys ajetaan läpi.


Vieras

#472

10.12.2015 10:20

Todella lyhytnäköistä toimintaa hallitukselta! Työn vastaanottaminen ja myös työn antaminen pitäisi tehdä helpommaksi ja kannattavaksi. Töiden projektiluontoisuus ei katoa tällä asetuksella. työnantajien on vaikeampaa löytää hyviä tai uusia tekijöitä. Suomi hyppäsi nyt muun maailman kehityksestä pois kun olisi pitänyt tehdä juuri päinvastoin.

Vieras

#473

10.12.2015 10:47

Olen toiminut 40v. free-lancerina.

Vieras

#474

10.12.2015 10:51

Perusteeton ja passivoiva yritys heikentää työttömyysturvaa.

Vieras

#475

10.12.2015 11:48

Näillä säännöillä Suomen talous pahenee enemmän kuin Kreikan!