Itsensä työllistävien työttömyysturvaa ei saa heikentää!


Vieras

#426

09.12.2015 23:36

Jakakaa adressia somessa mahdollisimman paljon! Media vaikenee...


Vieras

#427

09.12.2015 23:42

Friikkujen asema on jo nyt sietämätön. Toisinaan tulee yhteydenottoja työkeikoista, ja sen sijaan että ilahtuisin, tunnen vain hiuksieni muuttuvan harmaiksi ja sydämen pysähtyvän stressistä; pari lisälanttia tarkoittaa lukemattomia sähköposteja, soittopyyntöjä, ristiriitaisia ohjeita ja päätöksiä jotka muuttuvat lennossa. Tehdessäni keikkatöitä tunnen olevani rikollinen yhteiskunnan silmissä, että teen jotain väärää ottaessani työn vastaan. Otan kuitenkin, sitten teen ja pelkään ja itken iltaisin että miten mahtaa tällä kertaa käydä. En ymmärrä miten kukaan pystyy ottamaan mitään keikkaa vastaan jos tämä *askasanko kaatuu vielä niskaan. Harmaa talous kiittää kokoomusta oivallisesta kasvualustasta. Sanontaa "tilaisuus tekee varkaan" kun voisi oikaista muotoon "Nälkä tekee varkaan." :)

Monialatyöläinen

#428 Kaikilla yhteiskunnallisen toiminnan alueilla toimivia koskettava katastrofaalinen päätös

10.12.2015 00:00

Vallitsevassa taloustilanteessa päättäjien tulisi ennemminkin kannustaa ja helpottaa ns. uuden työn tekijöiden yhä kasvavaa joukkoa – silpputyösuhteista elantonsa tekeviä, freelancereitä ja taiteen, tutkimuksen, hoitoalan ja muiden alojen pätkätöitä tekeviä, ja nimenomaan motivoida tekemään omaa työtä, helpottaa työn vastaantottamista, laskuttamista ja ylipäätään mitä hyvänsä tienaamista. Vain sillä tavoin voidaan työllistää ihmisiä kaikilla olemassa olevilla aloilla, sekä luoda mahdollisimman paljon uusia yrityksiä ja lisätä veronmaksajien määrää. 


Vieras

#429

10.12.2015 00:26

Hullu hallitus haluaa tappaa freekut nälkään


Vieras

#430

10.12.2015 04:34

Itse tehnyt aikoinaan ennen yrittäjyyttä freelancerina töitä n. 20 vuotta.
Niskavuori

#431 Re:

10.12.2015 04:52

#1: -  

 Olen viimeiset kaksi vuotta, jouduttuani "normaalityöstä" pois, työllistänyt itseni piuoliaikaisesti freelancekeikoilla ja loppupäiviltä saanut ansiosidonnaista. Jos tämä laki menee läpi, 1.1. alkaen heittäydyn täysaikatyöttömäksi ja perun jo kaikki sovitut keikat, koska en todellakaan ala yritystä perustamaan ja elelemään alta 1000 euron kk-palkalla. 


Vieras

#432

10.12.2015 04:54

Olen myös miettinyt, pitäisikö anoa eKansalaisuus Viroon ja alkaa laskuttaa sitä kautta, jos tuo laki menee läpi. 

Päivystävä dosentti

#433

10.12.2015 05:20

Olen tutkija ja teen silpputyötä: välillä kuukausipalkkaa, välillä apurahaa, opetusta ja luennointia. Tosi usein pätkät ovat lyhyitä. Ihan hyvin olen selvinnyt tällä menetelmällä jo 15 vuotta. Vähän harmittaa, että olen maksanut Akavalle pitkän pennin, jos kohta ei ole työttömyysturvaa. Kiinnostavaa on myös ammattiliittojen hiljaisuus, eipä ole kukaan uhkaillut yleislakolla. Meillä silpputyöläisillä ei tällä hetkellä ole edustajaa. Jos tämä toteutuu, niin heippa vaan Akava.


Vieras

#434

10.12.2015 05:29

Jos laki tulee voimaan passivoidun, masennun ja sairastun tulen isoksi taakaksi yhteiskunnalle.Muuta ansainta mahdollisuutta ei minulla ole..eikä tule.

Urakehitys loppuu seinään, samoin ruoka, velat jää maksamatta, asunto menee alta, en voi auttaa sukulaisiani, ei ole varaa bussilippuun jne:-(


Vieras

#435

10.12.2015 05:31

Ammattiliitot on mulkkuja. Tää on ihan idiootti juttu. Suomi menee koko ajan enemmän suohon.

Joutuisin pois alalta johon olen saanut kalliin koulutuksen ja mihin perustuu osaamiseni ja verkostoni. Tässä iässä ei voi enään vaihtaa alaa..laki olisi epäoikeudenmukainen ja syrjivä. Se lisäisi paljon työttömyyttä...


Vieras

#436

10.12.2015 05:49

Koska kannatan oma-aloitteisuutta ja kaikenlaista työntekemistä itsensä elättämiseksi ja omien taitojensa esiintuomista ja positiivisuutta valtavan työttömyyden keskellä. Kaikki tämä ei saa kuitenkaan johtaa siihen, että on mahdotonta toteuttaa itseään siinä pelossa, ettei se onnistukaan ja sitten on tyhjän päällä.

Vieras

#437

10.12.2015 05:50

Täysin järjetön ajatus hankaloittaa itsensä työllistävien asemaa, kun pitäisi tehdä päinvastoin

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

10.12.2015 05:52


Iines

#439

10.12.2015 06:27

Olen usein miettinyt mitä jos päättäjä, tai joku muu taiteilijoiden asemaa arvosteleva ja arvioija, usein taiteilijoihin tai freelancereihin verrattuna kovapalkkainen, laitettaisiin vuodeksi samaan tilanteeseen? Miltä tuntuisi olla vuosi asemassa, jossa toimeentulo vaihtelee ja jatkuva epävarmuus vaanii selän takana arvottamisen ja keskinäisen kilpailun lisäksi? Vuoden hän voisi (ehkä) vielä kestää olotilaa, kun sen jälkeen olisi tiedossa vakaampi asema ja turva tulevasta. Sen sijaan itsensä, kättensä työllä ja taiteella elättävä, ei voi nojata mihinkään muuhun kuin taitoonsa ja uskoon siitä, että sillä mitä tekee, on pitkällä juoksulla merkitystä niin ihmisen kuin maailman hyvinvoinnille. Ehdotankin, että taiteilijoiden, taiteen ja oman työn varaan elämänsä rakentavien olisi noustava barrikaadille ja perustettava oma puolue. Kukaan ulkopuolinen, joka ei tiedä mistä itsensä työllistämisessä, pätkätöissä ja kaikessa muussa on kysymys, ei voi, halua eikä osaa auttaa.


Vieras

#440

10.12.2015 06:30

Arvostan yhdenvertaisuutta työmarkkinalainsäädännössä ja olen huolissani taiteilijoiden työn edellytyksistä jos perusturvaa leikataan.

Vieras

#441

10.12.2015 06:33

Kuulun itse prekariaattiin. Valmistuin yliopistosta vuonna 1992 eikä minulla ole ollut koskaan toistaiseksi voimassa olevaa työsuhdetta.


Vieras

#442

10.12.2015 06:38

Minullakaan ei ole koskaan ollut toistaiseksi voimassa olevaa työsopimusta...


Vieras

#443 Re:

10.12.2015 06:40

#439: Iines -  

 Päättäjät pitäis itte pakottaa pariksi vuodeksi pakkomakoiluun ilman palkkaa...ja mahdollisuutta tehdä töitä


Vieras

#444

10.12.2015 07:03

Olen itse tuleva yksityisyrittäjä.

Vieras

#445

10.12.2015 07:06

Poikani on muusikko ja musiikintuottaja jonka leipä on pieninä palasina maailmalla.

Vieras

#446 Toimeentulosta ei voi enää leikata

10.12.2015 07:09

Me maksamme jo nyt omat sairauslomamme. Työkeikkoja menee ohi sairastaessa eikä sairauspäivärahaa saa. Pitääkö työttömyyskin kustantaa omasta pussista? Toteutuessaan tämä uudistus pakottaa valtavan määrän lahjakkaita ihmisiä vaihtamaan alaa.


Vieras

#447

10.12.2015 07:21

Sosiaaliturva tulee järjestää niin, että se kohtelee ihmisiä tasapuolisesti. Sen saaminen ei saa perustua siihen, että osaa "junailla" asiat "oikein". Ketään ei saa rankaista siitä, että on työllistänyt itsensä "väärin".

Vieras

#448

10.12.2015 07:23

Pojallani on tmi ja serkkuni on freelance. Heidän työttömýytensä on kiinni useammasta tekijästä kuin muiden. Yrittäjyyden kannustusta.

Vieras

#449

10.12.2015 07:26

Tämä on julmuutta.

Vieras

#450 Re:

10.12.2015 07:30

#1: -  

Muusikoille näköjään maksetaan nykyään enenevässä määrin keikoista niin, että ravintola tai vaikka joululaulutilaisuuden järjestäjä ei halua itse maksaa työnantajamaksuja. Jos keikkasta maksettavan rahan haluaa palkkana, se pitää kierrättää jonkun laskuttajan kautta, joka vähentää keikan järjestäjän lupaamasta korvauksesta työnantajamaksut ja laskuttajan oman palkkion. Jännästi 2 vuotta sitten monet samat ravintolat maksoivat muusikoille korvauksen normaalina palkkana. Miksi tämä näin on mennyt?