Pakkoruotsi pois

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Pakkoruotsi pois.

Matti Valtonen
Turku

#51

27.12.2006 22:12

Hei Paula!

Lienet jo huomannut miten ahtain silmälapuin tämä pakkoruotsittaja-Lars Dahl maailman näkee.

Hänen kanssaan ei aikaa kannata haaskata.
Pakkoruotsittajan perusteet ovat silkaa puutaheinää.
Täysin järjettömiä ja irrationaalisia
Hän kieltää jopa sen että suomenkieliset eivät haluaisi irti pakkoruotsista.
Mutta tokihan tämä minoriteetti pyrkii säilyttämään härskisti saadut etuoikeudet.

Tälle Dahlille on hyvä muistuttaa mm hallituksen 14-2 ja eduskunnan päätöksestä jolla pakkoruotsi poistettiin yo:sta. Joten lait ovat muutetut.

Nyt sitten on tullut syksyllä mm mielipidekysely, missä suurin osa suomalaisista haluaa irti tästä "elävä kaksikielisyys"pelleilystä.

On myös ehdokkaita jotka haluavat lakkauttaa tämän minoriteetin ylisuuret etuoikeudet pakkoruotsiin perustuen.

Imatralaisten kielivapaus-kampanja on myös hyvin etenemässä. Asia nousee vaaleissa esille.

Ei siis ole ihme että tämä Dahl on hieman hermostunut.
Mutta tyypilliseen bobrikoff-maiseen tapaan pyrkii olemaan joku auktoriteetti.
Kaiken huipuksi hän sanoo, että mitään pakkoruotsi ongelmaa ei muka ole!

Minä olen lähinnä saanut tästä lassesta ns hieman yksinkertaisen ihmisen vaikutelman, joten parasta on keskittyä vain tuleviin vaaleihin ja nostaa pakkoruotsi-teemaa joka paikassa esiin.

Ilahduttavaa on se, että RKP:n kannatus on laskemassa kohti auringonlaskua.

Tulevat eurovaalit sitten aikanaan ovat ne vaalit jossa RKP menettää sen viimeisen paikkansa

Nyt eduskuntavaaleissa on tärkeää jatkaa tätä RKP:n alamäkeä.

Ruotsinkielistä ehdokasta ei kannata kielipoliittisista syistä äänestää.
Heidän tavoitteensa kun on edelleen jatkaa suomenkielisten lasten tarpeetonta pakkoruotsittamista.

Tämä Dahl ei näytä tajuavan että maassa jossa yli 90 % on suomenkielisiä, suomen kieltä on osattava, sen sijaan sanaakaan ei tarvitse pakolla osata ruotsia.

Itse en käytä ruotsinkieltä missään yhteydessä. Edes työni puolesta.
Asia on ihan periaatteelinen.
Juha Häkkinen
Jyväskylä

#52

28.12.2006 13:44

Täyttä asiaa. Toivottavasti tulevat sukupolvet vapautuvat pakkoruotsin kahleista.
j k
imatra

#53

28.12.2006 19:08

lars dahlin höpinöitä aamulehden keskustelu palstalla...miehellä on selkeä paniikki.ostetaan sille menolippu ruotsiin.



Lasr Dalh

Epäilen että ihmiset eivät osaa kirjoittaa
Lähetetty: 4.12.2006 19:35

Pakkoruotsia tukevaan adressiin ei ole tänäänkään tullut yhtään nimeä.

Olen pyytänyt kauniisti kaikilla mahdollisilla nettifoormeilla ihmisiä kirjoittamaan nimensä siihen. Jos niitä ei pian rupea tulemaan, niin minä pyydän ylläpitoa lisäämään nimiä sinne - pakkoruotsittajaryhmä on niin pieni, että apuja tarvitaan.

-Lassie-
Lars Dahl
Hanko

#54

29.12.2006 08:56

Onpas tökerö väärennös. Eihän tuo ole osannut edes kirjoittaa nimeäni oikein.

-Lasse-
n.n O__o
kälviä

#55

02.01.2007 13:31

Hei

En lukiolaisena näe suurta vaivaa siitä, että nuoret opiskelevat ruotsia pari hassua vuotta. On meillekin hyväksi osata muutakin kuin englantia. En itse osaa juurikaan ruotsia, mutta en alennu siksi siitä valittamaan. Keväällä olen kyseisen kielen kirjoittamassa keskipitkänä.
Hannu Koho
Imatra

#56

02.01.2007 14:30

Lukiolaiselle tiedoksi: jos et lopeta koulunkäyntiä lukioon, opiskelet ruotsia vielä vuosia - ihan siitä riippumatta tarvitsetko sitä vai et. Näin sanoo laki, kunnes sitä muutetaan. Jos sinulle riittää ruotsi ja englanti, tuskin vaadit että sen pitää riittää muillekin?
Tämän adressin tekijä ei muuten valita - hän tekee asialle jotain.
Pentti Kareisto
Rovaniemi

#57

04.01.2007 13:51

Kylläpä kansalla on suuret murheet niin kuin tämä pakkoruotsi. Se on kyllä ollut
tarpeen monelle tuhannelle suomalaiselle kun on täytynyt mennä ruotsiin töihin.
Suomen herrathan eivät koskaan ole saaneet aikaiseksi täystyöllisyyttä ja ainakin 30 vuotta ne on kehuneet työvoimapulan yllättävän suomen ja taas niillä on sama virsi veisattavana. Se on paljo helpompi mennä ruotsiin töihin kun on
edes alkeet ruotsinkielestä opittu.
Sen sijaan, että olette pakkoruotsista niin huolestuneita, ajatelkaa perintöveroa, ja allekirjoittakaa adressi www.adressit.com/perintövero pois
siinä on enemmän asiaa meille kaikille.
Lars Dahl
Hanko

#58

04.01.2007 16:16

Aivan Pertti


Viethän tuttavillesi asiallista adressia eteenpäin:
http://www.adressit.com/pakkoruotsi1

-Lasse-
Janne Salo
Salo

#59

04.01.2007 17:18

Ruotsin kielen oppii halutessaan muutamassa viikossa mitä tulee tarvittavaan kielitaitoon suomalaisille Ruotsissa tarjolla olleisiin töihin. Javisst ja liukuhihna rullaa tai moppi viuhuu.

Toista on vaadittava englannin kielitaito vaativissa tehtävissä. Ja kyllä tulevaisuudessa Venäjänkielen taidolla enemmän töitä saa, kas kun ruotsalaisilla on miljoonan siirtoilaisen reservi tekemään hanttihommia minimipalkalla ja työttömyysastekin on yli 10%.

Ei taida suomi-poijjaalle ruåttissa töitä riittää...
mattiniemi impi
lahti

#60

04.01.2007 19:33

miksi suomenkielisten suomalaisten pitäisi opiskella ruotsia, eihän nekään ruotsalaisetkaan suomea pakolla opiskele!?
Lars Dahl
Hanko

#61

06.01.2007 10:11

Ruotsinkieliset opettelevat toki suomea, jo kolmannelta luokalta pakollisena. Suomenkielisillä olisi siis oman logiikkansa mukaan tässä etuoikeus, kun he saavat lukea englantia jo kolmannelta.

-Lasse-
Jari Piiranen
Helsinki

#62

06.01.2007 16:04

No sehän on itsestäään selalvyys, että alle 5% MARGINAALISEN kielivähemmistön tehtävä on opetella yli 90% valtaenemmistön kieli.

Jätä käyttämättä sana logiikka. Kun sinulla ei ole kykyä edes tiedostaa, mitä sana merkitsee.

Arto Määttä
Kajaani

#63

06.01.2007 16:09

Luettuani ruotsinkielen puolestapuhuvia kommentteja., mm.prosenttuaalinen osuus väestöstä jotka pitää sitä äidinkielenään., -totean että ellei pakkoruotsia saada pois koulun lukujärjestyksestä, täytyy sinne tasavertaisuuden vuoksi saada/järjestää myös pakkosomalia..!!!!!!!! 6.1.2007 (=nyky-yhteiskunta)
Lars Dahl
Hanko

#64

07.01.2007 08:34

Tietääkö Jari Piiranen mitä tarkoittaa "enemmistödiktatuuri"? Se tarkoittaa sitä että enemmistö sanelee mitä vähemmistön pitää elämässään tehdä. Sinun pyrkimyksesi on nyt sellainen. Näin tehtiin viimeksi Saksassa 30-luvulla.

Äläkä nyt vain väitä että minä vedin esiin natsikortin. Sinä teit sen jo RKP-protesti-kommenteissa.

Artolle tiedoksi että somalia ei ole perustuslaissa.

-Lasse-
Jari Piiranen
Helsinki

#65

07.01.2007 23:08

Tähän piti vielä tehdä taas tämän valehtelija Dahlin tekstiin korjaukset.

Suomenkielinen enemmistö on ilmaissut tahtonsa aivan riittävästi lopettaa tämä pakkoruotsin tuputtaminen tarpeettomana suomalaislapsille.

Siitä on kyse.

Mutta on jo tullut selväksi että tämä asia menee todella korkealta käsityskykysi ylläpuolella.


Jatkat näköjään valehteluitasi tuolla Aamulehden keskustelupalstalla.

Sanot siellä että:
"mikäli pakkoruotsin yo-kirjoittajien määrä laskee alle 80 %, pakkoruotsi tulee uuudestaan."

Mielenkiintoista. Olet valehdellut siinäkin että kiistät pakkoruotsin olemamssaolon.
Toiseksi mitään pakkoruotsin palauttamista yo-kirjoituksiin ei ole näköpiirissä.
Sitä ei muutama ja yhä vähenevä pakkoruotsittaja RKP:n kansanedustaja enää sanele.


Ai niin, Heikki Tala on muuten erinomainen ehdokas Uudeltamaalta, pakkoruotsia vastaan. Muista sitten äänestää häntä.

Olethan jo hädissäsi mennnyt tekstisi mukaan kertomaan perussuomalaisille Heikki Talasta.

Sopii hyvin tyyliisi.

Kerro vielä niistä toimittajatuttavista, jotka ovat kuulemma tietoisia että erinomaisen imatralais-adressin julkituloa ei tapahdu valtakunnallisesti.


Valehtelet siis aivan jatkuvasti. Kertoo mikä hätä on pakkoruotsittajien piirissä kun suuri enemmistö on saanut tästä sirkuksesta tarpeekseen.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

08.01.2007 15:53


Malin Lönnqvist
Tuusula

#67

12.01.2007 19:11

Suomi on kaksikielinen maa. Ei se tee pahaa osata pikkaisen ruotsia.
Sami Alhonsuo
Helsinki

#68

13.01.2007 20:20

Mun mielestä ruotsi on ihan keskihelppoa, vaikka se tuntuukin joskus ihan hyödyttömältä. Mäkin oon kyllä enemmän sitä mieltä, että ei sitä oo kuitenkaa pakko lukee. Se vois olla valinnainen b2 kieli. Ja sit ihmiset vois miettii tarviiks ruotsii vai ei. Mä en henkilökohtasesti tarvii tippaakaa ruotsii. Mä oon saanu siit kyl iha tarpeeks eli PAKKORUOTSI POIS!!!
Matti Valtonen
Turku

#69

13.01.2007 20:22

Marginaalisen 5% takia, suomenkielisellä enemmistöllä ei ole mitään tarvetta ja
velvollisuutta osata sanaakaan pakkoruotsia.

Malinin perustelu on jatkoa sarjassa "älykkäitä " pakkoruotsin tyhjiä perusteluita.

Eurooppalaisia valtakieliä sen sijaan kannattaa opiskella.

Suomenkielisten ei tarvitse olla piikoja pakkoruotsittajille.

Äänestäkää ehdokkaita jotka toimivat pakkoruotsin kitkemisen puolesta.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

14.01.2007 05:12


Aatu Leppäaho
Seinäjoki

#71

14.01.2007 21:38

Se että täällä ehkä on 2000 tekaistua nimeä, johtuu siitä että kaikki ei todellakaan kirjaudu tänne omalla nimellään vaan laittaa kirjautumisessa oman sähköpostinsa mutta tekaistut nimet. Tekaistun nimen laittoon voi tietysti olla omat syynsä. Olen sitä mietä että pakko ruotsi pois.En ole vielä kertaakaan elämässäni joutunut käyttämään ruotsia! . Opetelkoot suomea.
Lars Dahl
Hanko

#72

20.01.2007 11:59

Adressit.com:n ylläpidon tiedote:

Häirikön lähettämät 5940 allekirjoitusta on nyt poistettu.

Adressin nimien keräys on keskeytetty, koska sen tekijällä ei tunnu olevan enää mitään mielenkiintoa adressia kohtaan. Ylläpidon yhteydenottoihin ei ole vastattu, eikä tekijä ole jaksanut kirjautua järjestelmään sisään kuukausiin. Adressin tekijä voi halutessaan aloittaa nimien keräykseen uudestaan, jos kiinnostusta alkaisi löytyä.
---

Yllättävän vähän häirikkönimiä. Tuolla RKP-protesti-adressissa oli paljon enemmän.
Helena Holm
Helsingfors

#73

10.02.2007 13:51

Suomi (Finland) on kaksikielinen maa. Kuunnelkaa mitä sanomista Paavo Lipposella on!
Sini Seppälä
Nokia

#74

11.02.2007 13:36

Minähän en tätä adressia allekirjoita! Sellaista asiaa kuin "pakkoruotsi" ei ole olemassakaan. Se on jotain, jonka joku ruotsissa vähemmän taitava on aikoinaan keksinyt, ja sitä käytetään nyt yleisesti koko maassa.
Mielestäni ihminen tekee itse jostain asiasta (tässä tapauksessa ruotsista) itselleen pakon. Ruotsi ei ole yhtään sen vaikeampaa kuin englanti. Teidän ruotsikielteisten "pakko" on ainoastaan asenneongelma.
Jenny Forsström
Sibbo

#75

12.02.2007 11:44

Minusta vähän tuntuu että ruotsinkielenopetus kouluissa on pakkoruotsia ainoastaan niille jotka eivät osaa sitä niin hyvin tai jotka eivät ollenkaan osaa.
Miksi eräät haukkuvat että ruotsinkielisten pitäisi mennä takaisin Ruotsiin. Suomenruotsalaiset eivät ole RUOTSALAISIA vaan SUOMENRUOTSALAISIA, SUOMALAISIA.
Ja vielä lisää: suomenruotsalaisten ruotsinkielen sisältämät suomenkieliset sanat kuuluvat juuri jonkun eritysen alueen ruotsinkielen murteeseen (finlandism=finlandismi). Tällaista kielenkäyttöä esiintyy enimmäkseen Etelä-Suomen ruotsinkielisillä alueilla jossa suomenruotsalaiset jossakin vaiheessa alkoivat sotkea suomenkielisiä sanoja omaan kieleensä (varmaan suomenkielisten pakottamana, kun nämä eivät ymmärtäneet kaikkia ruotsinkielisiä sanoja).


Olen hyvin ylpeä suomenruotsalaisuudestani ja kaksikielisyydestäni!!!