Pakkoruotsi pois

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Pakkoruotsi pois.

Vieras

#151 Re: Ruotsi on kaiksi kielinen maa

13.11.2010 12:30

#3: Mimmi Santanen -

Ruotsissa on kyl kolme virallista kieltä -.-

JKU
Vieras

#152

01.12.2010 08:04

Englannilla tulee toimeen myös ruotsissa, elikkä emme tarvitse pakkoruotsia
Vieras

#153 Pakkomatematiikka pois

01.12.2010 12:45

#1: Arto Määttä -  

onko mahdollista saada matematiikka valinnaiseksi? olen 15 vuotias enkä tykkää matematiikasta. Ehdotan pakkomatematiikka pois!!!!

antti vaurio porista
Vieras

#154 OMATUNTO PUHUTTI MINUA

01.12.2010 15:46

MINÄ KANNATAN KAKSIKIELISTÄ SUOMEA.TUEN RUOTSINKIELEN PYSYVÄÄ SUOMESSA!OLEN HYVIN YLPEÄ,ETTÄ MUN SUVUSSANI OLI RUOTSIA PUHUVIA JOPA MUINAIS- RUOTSISTA ASTI.MUN SUKUNIMENI OLI ALKUPERÄINEN GUSTAFSSON. OLEN HARKINNUT SEN PALAUTUMISTA.ENSIKSI MINÄ JA VAIMONI KESKUSTELEMME.....KATSOTAAN MYÖHEMMMIN    EN VIELÄ ALLEKIRJOI....

Vieras
Vieras

#155 Re: OMATUNTO PUHUTTI MINUA

01.12.2010 19:38

Noh, minua taas hatutti sen verran, että olen aloittanut oman elämäni Å-kampanjan.

Osallistu Å-kampanjaan. Se on helppoa.

1. Useassa julkisessa paikassa olevat ohjeet ja opasteet ovat sekä suomen- että ruotsinkielellä esimerkiksi tarroin. Ruotsinkielisen tarran voi hyvin poistaa tai kaksikielisestä tarrasta irroittaa ruotsinkielisen osuuden.

2. Liikennemerkeistä voi peittää ruotsinkielisen osuuden joko pysyvästi tai tilapäisesti.

3. Julkisista tietokoneista voi irroittaa å-kirjaimen.

4. Hotelleissa, linja-autoasemilla ja rautatieasemilla on useasti esitteitä monella eri kielellä. Kaikki ruotsinkieliset esitteet voi viedä pois.

5. Liity mukaan! Meitä ei tarvitse olla montakaan, kun vaikutukset alkavat jo näkymään!
Vieras

#156 Re: mitä

03.12.2010 15:42

#2: krisu flyma -  

Kuka käyttää mun nimeä täällä???

ebeli
Vieras

#157 4 % maksuosuudella ruotsinkielisille 100 % palvelut

29.12.2010 15:07

4 % maksuosuudella ruotsinkielisille 100 % palvelut ja oma TV kanava
Tuosta Ruotsalainen KieliPuolue RKP ja hännystelijänsä pitävät kynsin hampain kiinni.
Englantia puhuu miljardi ihmistä, suomenruotsia koko maailmassa 0,0003 miljardia. Silti meillä luetaan suomenruotsia.
Naapurimme venäjää puhuu 250 miljoonaa ihmistä, suomenruotsia koko maailmassa vain 300.000. Silti meillä luetaan suomenruotsia.
Saksaa puhuu EU:ssa yli 100 miljoonaa ihmistä, suomenruotsia koko maailmassa vain 300.000. Silti meillä luetaan suomenruotsia jne.
Kaakkois-Suomessa venäläisten matkailijoiden osuus on taas kasvanut vuodessa parikymmentä prosenttia ja he jättävät keskimäärin yli 230 euroa Suomeen. Suomenruotsillako heitä palvellaan ?

Suomessa menee joka vuosi 4 miljardia euroa tähän keinotekoiseen, valheelliseen kaksikielisyyteen eli pakkoruotsiin.
Kreikalle on luvattu 2 mrd, Irlannillekin luvataan ja lahjoitetaan muutama, mutta omille suomenkielisille kansalaisille ei ole varaa järjestää mitään.
Ei ole varaa pitää liikenneverkkoja kunnossa, ei ole varaa opetukseen, yliopistojen tärkein tehtävä on rahan kerjääminen, ei ole varaa lasten, keski-ikäisten eikä vanhusten hoitoon, ei ole varaa poliisitoimeen, ei oikeuslaitokseen, ei maan tai edes sen rajojen puolustukseen, mutta on varaa pakkoruotsiin ja politiikkaan.
Kaikki muut joutuvat tinkimään rajusti, mutta pakkoruotsi ja poliittiset organisaatiot ja puoluetuet 46 miljoonaa senkun paisuvat.

Olemme liian kilttejä, hyväntahtoisia höynäytettäviä hölmöjä jonka yli pieni 4%:n ruotsittajien klikki, svenska nu, rkp ja folktinget yli kävelee mennen tullen. HERÄTKÄÄ

yeeah
Vieras

#158

05.01.2011 20:23

Vieras

#159 Re:

03.02.2011 11:06

#15: Mikko Kettunen -  

 

Svekomania tai ruotsalaisuusliike oli Suomessa fennomanian vastareaktiona syntynyt joka on ruotsinmielinen liike. Svekomania liittyy ennen kaikkea 1870- ja 1880-lukujen historiaan.

Svekomanian vaikuttivat myös tuolloin yleiseurooppalaiset rotuopit, joiden mukaan itäiset kansat, joihin suomalaiset kuuluivat, eivät kyenneet luomaan kulttuuria tai kansakuntaa.

Näiden teorioiden äärimmäisissä osissa väitettiin, että ruotsinkieliset ovat rodullisesti ylivertaisia tavalla, joka voidaan rinnastaa sen aikaisiin arjalaisiin rotuoppeihin Euroopassa
Liikkeen johtohahmoihin lukeutui muun muassa Axel Olof Freudenthal.

Freudenthal mitalin saaneita esim.
Åbo Akademi 1938, Johanne Virolainen 1984, Elisabeth Rehn 1994, Paavo Lipponen 2007

Miten Suomen valtio voi tukea tätä freudenthalin rasistista rotuoppia joka noudattaa edelleen suomenkielisten väkivaltaista alistamista ja oppia että suomenkieliset eivät edelleenkään armon vuonna 2011 kykenisi itse päättämään omasta sivistyksestään ja oikeudestaan itse päättää mitä kieltä itse ja lapsemme haluavat opiskella ja tarvitsevat elämässään.

Miten on mahdollista Suomen valtio tukee freudenthalia mutta ei Suomalaisuuden liittoa ja suomenkieltä?

Vieras

#160 Re:

21.02.2011 09:45

niimpä sviddu

Kaisa

#161 Re:

31.03.2011 22:41

#4: Hannu Juutilainen -

Puhun suomea. JA ruotsia. äitini puhuu ruotsia, siskoni puhuvat ruotsia ja äidinäitini puhuu ruotsia. Minä olen syntynyt suomessa, samoin kuin siskoni, isäni, äitini, äidinvanhemmat, isänvanhemmat, ja näin eteenpäin. Minkä takia minä lähtisin ruotsiin kun minä olen SUOMALAINEN jolla on oikeus harjoittaa ruotsin kieltä.

Mitä huonoa on ruotsin oppimisessa?

 

Kaisa
Vieras

#162 Re: pakkoruotsi pois suomesta

31.03.2011 22:48

#128: pakkoruotsi pois suomesta - pakkoruotsi pois suomesta

Suomella on eniten yhteistyötä ja kauppaa ruotsin kanssa, sen kannalta on hyvä oppia kieltä. Miksi valitatte pakkoruotsista kun muualla maailmassa ei ole edes mahdollisuutta kouluun?

 

 

Kullervo

#163 Pakkosuomi pois !

20.04.2011 01:18

Suomen kielen käyttökelpoisuus Suomen rajojen ulkopuolella on 0 %. Pohjoismaisissa yhteyksissä muut pohjoismaalaiset puhuvat ruotsia, suomipoika katsoo kenkiään mutta kuuntelee kyllä sujuvasti. Sveitsissä on 4 virallista kieltä ja heillä menee kuitenkin aika kivasti  (heidän aivokapasiteetti ei ole rajallinen niinkuin suomipojalla). Suomenkieliset tekevät muuten mahtavan palveluksen ruotsinkielisille kun he lopettavat ruotsin kielen opiskelun, DA ! Watt cän ai doo ju foor ?

 

Jytky
Vieras

#164 Turhaa rahankäyttöä.

26.04.2011 17:49

n. 6% Suomen kansasta on suomenruotsalaisia, joista 5% ymmärtää ja puhuu Suomea. Siihen, että voimme kommunikoida vähemmistön kanssa Ruotsiksi, käytetään valtavasti rahaa. Ruotsi myös vaikeuttaa maahanmuuttajien työnsaantia sekä heikentää oppilaiden opiskelumotivaatiota.
Rekisteröitynyt, mutta laiska

#165 Perusteluja

27.05.2011 19:10

Ruotsinkielen asema Suomessa on jäänteitä Ruotsin vallan ajalta. Siitä lähtien, kun rRuotsi "poistettiin" hallitsemasta Suomea, Ruotsin kielen asema on tatsaisesti laskenut.
Vielä enne toista maailmansotaa, ruotsin kielellä oli varsin vahva asema Suomessa. Tänä päivänä sitä ei ole, vaan lähinnä sitä - pois lukien ruotsinkieliset alueet - pidetään keinotekoisesti hengissä, eräänlaisessa henkisessä hengityskoneessa.

Ruotsin kielen opiskelua perustellaan monilla seikoilla, kuten täälläkin on todettu. Kaikki esitetyistä on kestämättömiä. Tässä muutama väite ja niiden kumoamisen perusteet.

"Ruotsinkielisillä on oikeus toimia omalla äidinkielellään"

-On toki, eikä kukaan sitä olekaan poistamassa tai pakottamassa pois Ruotsinkielisyydestä. Sen sijaan vähemmistön vaade siitä, että enemmistö opettelisi heidän kielensä on kestämätön minkä tahansa demokraattisen kriteerin mukaan.

"Ruotsinkieli edesauttaa muiden kielien oppimista."

-Varmasti auttaa, mutta jos vaikka Venäjän alkeita opetettaisiin vapaaehtoispohjalta kouluissamme, Ruotsin sijasta, niin todenäköisesti sama etumatka saataisiin venäjään näiden kolmen "pakkovuoden" aikana. Puhumattakaan sitten lukiosta.

"Ruotsi on kansalliskieli..."

- Ruotsi on kieli jota puhuu pieni osa kansastamme. Suomessa on Ruotsinkielisiä alueita ja siksi olenkin valmis kannattamaan ruotsinkielelle erikoista tukea VÄHEMMISTÖKIELEN asemassa. Aivan samoin kuin vaikka Saamenkieli nykyään. Näin kieli ei häviä vaan ne joiden äidinkieli se on, saavat edelleen omalla alueellaan opetusta ja palveluja omalla äidinkielellään. Mutta onko esimerkiksi Helsinki ruotinkielisellä alueella? Empä usko...

"Ruotsi on tärkeä kauppakieli"

- On, jos teet työtä yrityksessä joka tekee kauppaa ruotsiin. Nykyisessä maailmassa kauppaa kuitenkin tehdään ympäri maapallon, jolloin ruotsin kieleen käytetty aika on lähinnä hukkaan heitettyä aikaa. Sen sijaan tärkeämpiä kieliä olisi Englanti, Saksa, Ranska ja Venäjä (ei välttämättä tässä järjestyksessä). Koska jos osaa kahta noista em. kielistä, pärjää missä vaan maailmalla.

Ja viel pari kukkasta Lars Dahlin kirjoituksesta sivulta 1.
"Perustuslaissa Suomi määritellään kaksikieliseksi; laki on lähtökohtaisesti aina oikeassa."

- Tunnettu kehäpäätelmähän on, että laki kirjoitettuna on aina oikeassa.. sen enempää kyseenalaistamatta sitä. Onneksi juuri tässä sitä kyseenalaistamista tehdään.

"Myös ruotsinkieliset ja ruotsalaiset oppilaitokset ovat suomenkielisen tavoitettavissa. Kiintiöt eivät ole etniseen ryhmään sidottuja."

-Eikö? Käänetäämpä asia toisinpäin... Miksi Vaikkapa Helsingin yliopistossa on Ruotsinkielisille kiintiöt? Kiintiöt joiden sisällä Ruotsinkieliset pääsevät sisään huomattavasti pinemmillä pisteillä kuin Suomenkieleiset (ainakin oikeus ja lääketieteelliseen)

"Peruskoulun tulee antaa nuorille valmiudet pärjätä suomalaisessa yhteiskunnassa, ei ulkomailla."

-Ja Suomalaisessa yhteiskunnassa toimitaan 99% suomenkielellä. Vain ehkä Pedersöressä ei saa palvelua Suomeksi.. :D Muutenkin, Maailma kansainvälistyy koko ajan, niin myös Suomi. Mielestäni tähän kansainvälistymiseen olisi koululaitoksenkin hyvä herätä ja aloittaa opetus niillä kielillä joita tullaan tarvitsemaan, ei niillä jotka ovat opetusohjelmassa vain koska "ne on aina olleet siellä"

"Tasa-arvon toteuttamiseksi on välttämätöntä, että myös enemmistölle annetaan mahdollisuus oppia vähemmistön kieltä. Näin kaksikielisyydestä ei tule vähemmistön etuoikeutta, vaan koko kansan asia."

-Tässä ollaan asian ytimessä. Kuka kokee "mahdollisuudeksi" asiaa jota ei voi välttää valitsemalla toisin? Nykyinen käytäntö ei ole mahdollisuuksien antamista vaan niiden kaventamista. Kaksikielisyys saa olla, mikäli sillä tarkoitetaan Ruoti-Suomi kieliakselia, ihan puhtaasti vähemmistön asia ja etuoikeus myös, jos niin halutaan sanoa. Sen sijaan näkisin mieluummin kaksi tai kolmekin kielisiä ihmisiä suomessa tulevaisuudessa, mikäli nämä kaksi muuta olisivat oikeastikin hyödyllisiä kieliä.


Summa Summarum. Ruotsinkieli Vähemmistökielen asemaan mutta tukien sitä niin, ettei äidinkieleltään Ruotsikieliset joudu Lapsipuolen asemaan omalla alueellaan. Sitä ei varmaankaan kukaan (tosissaan) halua. Ruotsi, samoin kuin Saame on olennainen osa kansamme historiaa, mutta virallisuutensa puolesta historiaksi se saisi jäädäkin.
Kaikenlainen Ruotsi-viha, mihin Suomenruotsalaiset usein viittaavat, on kuitenkin vain marginaali ilmiö. Minä, henkilökohtaisesti, en vihaa ruotsia tai ruotsin kieltä. Ajattelen asioita vain ja ainoastaan rationaalisuuden kautta.
Walt0ne

#166 Re: Pois!!!

16.08.2011 11:19

#114: Pyry Vainikainen - Pois!!!

Hieno homma hermanni !

Anna-Kallio

#167 Englantia

06.11.2011 18:52

Ruotsia oppii helpommin jos ensin osaa englantia
Ruotsalainen

#168

10.12.2011 00:04

Fan om det är att lära sig svenska bör du flytta till Sverige. ***** SILLÄ TEE MITÄÄN TÄÄLLÄ SUOMESSA *****
Action

#169 Action

07.01.2012 22:43

Adressien allekirjoittaminen on ihan hyvä keino saada pakkoruotsin poistoa eteenpäin mutta se ei taida riittää. Kaikki vähänkin isommat yhteiskunnalliset muutokset ovat lähteneet liikkeelle kun kansalaiset ovat aktivoituneet kuten esim. vihreä-liike ja Greenpeace tai kettutytöt ja Animalia. Sitä tämäkin liike vaatii. Konkreettisia toimia.
Minttu

#170 Re:

17.03.2012 13:16

#4: Hannu Juutilainen -

Täältä löytyy jotain pakkoruotsivastaista t-paitoja, pinssejä, muki, lippis   http://epicsoundny.spreadshirt.fi/

Sivuston ylläpitäjä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

17.03.2012 14:05


öllö

#172 Re:

27.05.2012 18:14

#77: Nikke Sopanen -

 

Kyllä hyötyä on myös hindistä ja somaliasta. Miksi emme opiskelisi niitä koulussa? Yleissivistystä!

NAMELESS

#173 Haluatko eroon pakkoruotsista.

18.06.2012 15:48

Haluatko eroon pakkoruotsista.

http://edistyspuolue.fi/mika-on-edistyspuolue/

Vieras

#174 Re:

18.07.2012 19:35

#32: Lars Dahl -

Lars Dahl Hangosta, et edes tajua miten säälittävä olet. Yrität epätoivoisesti netissä ajaa tätä toivotonta asiaasi eteenpäin. Oikein hakemalla haet Pakkoruotsia käsitteleviä adresseja, joita kuvittelet lyöväsi maahan.

Itse olen 50v. täyttänyt, ja kertaakaan en ole suomenmaalla ruotsia tarvinnut. Pari kertaa johonkin ruotsalaisiin turisteihin törmännyt, ja siinäpä se. Mene itseesi ja tajua lopettaa ajoissa. Suomen nuorisoa ei kiinnosta.

PeteV

#175 Hahaha

29.07.2012 20:15

En muista millon olisin nauranut näin paljon. :D Hauska adressi.