Oikeuksia isälle!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Oikeuksia isälle!.

Pirjo-Margit Jauhiainen
Espoo

#1 Naisille rangaistukset lapsen/lasten tapaamisen estämisestä

23.12.2007 15:56

Olen samoin miesten kuten monen muun puolella asiansa suhteen, kun perättömiä puhutaan toisesta ja ei saa kunnolla apua.

Itse olen avioerolapsi (v. 1956) ja isä esti meidän tapaamasta äitiämme. Olen sanonut että minulla ei ole äitiini mitään muuta sidettä kuin että hän on synnyttänyt minut. Syy miksi niin, on se että isäni ajaessa rekkaa hankkiakseen toimeentulon perheelleen, äitini jätti meidät pienet lapset yksin kotiin ja lähti h********n. Isä haki usein meidät virkavallan suojista milloin mistäkin kun tuli kotiin, että miten paljon on tapahtunut vastaavaa siihen aikaan.

Saimme uuden kasvattiäidin joka hoiti meidät kohtuulliseti ottaen huomioon että omat lapset on aina ykkösiä. Ei ole pieksänyt ja hakannut, mutta suosmisjärjestelmä kyllä oli. Olen hänen kanssaan edelleen tekemisissä.

Itse olin avioliitossa ja siitä liitosta syntyi 4 poikaa. Erosin ja pidin huolen että pojat ovat isänsä kanssa tekemisissä, olipa poikien isä usein yötäkin luonamme, ja edelleen olen puheväleissä hänen kanssaan.
Poikien isä tapasi naisen jonka kanssa oli avioliitossakin, ja hän yritti alussa estää että poikani ei saa mennä isänsä luo. Kirjoitin tälle naiselle 2 A4-kirjettä, niin ei mennyt montaa päivää kun hän poikien välityksellä ilmoitti että pojat saa mennä isänsä luo, eikä senjälkeen tullut kieltoja tapaamisesta.
Valitettavasti siitä veljes-sarjasta on nuorin (23v) Riku Markus on poissa kun hän päätyi itsemurhaan huhtikuussa v.2006. Peliriippuvuus.

Vaikka itse olen nainen, näen punaista miten naiset toimii kun on kysymys omista lapsista. Miten virastoissakin ollaan sokeita naisten vedätyksille. Lapsihan on syytön syntymäänsä, niin mielestäni hänelle pitää antaa molemmat vanhemmat käyttöönsä vaikka he eivät olisikaan yhdessä.

Minulla on avattu kotisivu mihin en ole osannut paljon mitään laittaa, niin sinnekin voi kirjoittaa kuka vaan. Myös haen henkilöitä uutta yhdistystä/säätiötä ym. vastaavaa varten henkilöitä, että suurella joukolla saisimme epäkohtia julkisuuteen, ja aroille apua asioidensa hoitamisessa.
pirjomargitjauhiainen@kotisivukone.fi
sp. pirjo-margit.j@luukku.com

Kirjoita googleen Pirjo-Margit Jauhiainen niin siellä on vähän minusta tietoa. Toivon että luottamustehtaväni ei luo vastenmielisyyttä, koska itsekkin taistelen erinäisistä asioista, esim. häätö on minulla edessä. Lue aderessista Häätö ja epäkunnoittava suhtautumisen ihmisen viimeiseen tahtoon
Rauhaisaa Joulun aikaa kaikille

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

23.12.2007 22:04


Samuli Rask
Espoo

#3 Tosiaan hieman ihmetyttää

27.12.2007 16:10

Miksi isät niin usein jää kakkoseksi? Tunnen itsekkin pari tapausta jossa isä olisi ihan hyvin voinut olla myös se Ensisijainen huoltaja.
Alina Ruka
Rovaniemi

#4

31.12.2007 19:53

Jaa-a. Tapauskohtaista tämäkin on. Esimerkiksi jos oma isäni olisi taistellut enemmän ja saanut pisteitä huoltajuuskiistaan, niin asuisin luultavasti mielenterveytensä hukanneen äijän kanssa.
Ns. isäni on vain huono esimerkki tästä aiheesta, tiedän. Mutta harhoissaan se myös väitti, että äitini mukamas kielsi tapaamiset vaikka me kakarat pelkäsimme häntä emmekä halunneet mennä.

Olis hienoa jos lasta kuunneltaisiin kaikista eniten (siis siinä tapauksessa jos lapsi on kyllin vanha päättämään, eli "lain mukaan" 12-vuotias) tällaisissa asioissa, sillä hän luultavasti tietää kumpi koti on parempi vaihtoehto. Nykyisin tuntuu että jotkut vanhemmat pitävät lapsiansa vain jonakin tavarana.
Niina Jääskeläinen
Oulu

#5

02.12.2008 10:30

vaikka lapsi olisi alle 12 v pitäs kyllä siltikin kuunnella mitä se sanoo. Jos tulee selkeestti ettei ahlua, niin sitten ei!
Lapsen oikeus enne isän oikeutta.
jami80@luukku.com
Vieras

#6 ISIEN OIKEUKSIA POLJETAAN VUOSI VUODELTA!

15.06.2010 23:15

Itselläni on kolme lasta kahden eri naisen kanssa ja lasteni äidit eivät halua että olen lasten kanssa missään tekemisissä. Lapsia piilotetellaan vuodesta toiseen ja harhaanjohtamiseksi minulle valehdellaan jopa virkamiestasolla. Oikeudenpäätökset ovat olleet kuin veteen piirretty viiva, eikä oikeus ole todellisuudessa toteutunut. Syyttävä sormi myös osoittaa kaksinaamaisten sosiaaliviranomaisten suuntaan jotka ovat mukana vääristeltyjen lausuntojen ja äitien puolella 110%:sti. Itse olen elänyt ja kasvanut ilman isää, joka olisi pitänyt olla kanssani mutta äitini ei sitä sallinut minun ja isäni tapaamista koskaan vaikka pyysin. Kun isäni kuoli äitini salli isäni tapaamisen tämän jälkeen eilman mitään estettä haudalla. Isätön tunne on varmasti omilla lapsillani samalla tavoin kuin itselläni oli lapsena. Elämä ilman isää ei ole elämä, vaan jotain aivan muuta.

Lakiin tulisi saada uskottavuttaa isien oikeuksien toteutumiseksi. Sitä en vielä tiedä näenkö sen lain ja isien oikeuksien toteutumisen käytännössä koskaan toteutuvan.

Mielelläni kävisin keskustelua samassa tilanteessa olevien isien kanssa asian ratkaisemiseksi.

Kirjoita osoitteeseen jami80@luukku.com

jami80@luukku.com

#7 Re: Naisille rangaistukset lapsen/lasten tapaamisen estämisestä

16.06.2010 18:42

#1: Pirjo-Margit Jauhiainen - Naisille rangaistukset lapsen/lasten tapaamisen estämisestä

Mikä on kotisivujesi osoite kun en löytänyt sitä googlella. Olisi kiva käydä lukemassa mitä sinulla siellä on.

Olisi mukava jos kirjoittelisit mulle jami80@luukku.com

Onnellinen lapsuus

#8 Onnellisessa asemassa ollut.

07.08.2012 22:39

Minulla oli onni lapsena, kun vanhempani erosivat. He eivät alentuneet käyttämään meitä lapsia kiista kapuloina, vaan meillä oli molemmat vanhemmat aina. Näin asioiden tulisikin olla. On toinen asia jos jompi kumpi EI ole kykenevä huolehtimaan lapsista tai vaikka väkivaltainen.
Toivon että näin olisi kaikilla. =)
A.Korhonen haukiputaalta

#9 Tasa-arvo ja puolueettomuus !!

04.12.2012 23:17

Huomenna maksan viimeisen erän lakimiehelleni,"lailla säädetystä"oikeudestani omaan isyyteeni.Höpö höpö puhetta ovat tasa-arvo asiat isän asemasta,avioeron jälkeen !! Edes nimellisesti oikeutta saadakseen, ei auta muuta kuin, itse maksaa lakimiehelleen.Sosiaalitoimiston ns."lastenvalvojat" eivät ole kiinnostuneita siitä mitä isällä on sanottavaa,taikka mikä asioiden oikea laita on.Heille on ihan sama, millainen on isänä ollut/on verrattaen lapsen äitiin.Miehenä häviät automaattisesti aina.Itse en luota enää vähääkään heidän puoluettomuuteensa taikka ns."ammattitaitoonsa".Lastenvalvojien "puoleen" en käänny enää yhtään missään asiassa.Mielestäni saisi laittaa sieltäkin niitä ämmiä pakkolomille ja palkata tasa-arvon nimissä sinne miehiäkin töihin.Pitäisi järjestää kansanäänestys koko lafkan olemassaolosta  taikka uskottavuudesta,niin ehkäpä jokin asia jopa joskus muuttuakin voisi !!


Vieras

#10

21.03.2013 19:11

Lapsen oikeudet ovat laissa määritelty mutta jäävät vain teoreettiselle asteelle. Viranomaistoiminta on epäammattimaista ja äitejä suosiva ja samaan aikaan isejä syrjivä. Viranomaisten mielivaltaisille toimille perusteluja ei ole Lastensuojelussa mutta antavat kuitenkin tukensa etäännyttäjä äideille. Oikeuslaitoksissa eikä missään muissakaan toimielimissä osata nähdä asiaa lasten näkökulmasta on epäammattimaista.
Kun olin lapsi ja minua etäännytettiin, kukaan ei auttanut. Toivoin sitä päivää että olisin päässyt edes tunniksi isän luokse. Sitä päivää en koskaan nähnyt. Minulle tarjoutui mahdollisuus tavata aikuisiällä isä kylmiössä. Isä ei puhunut. Isä oli kuollut. Äidin mielestä kuollut isä on paras isä.
Nyt vanhempana näen tätä mielivaltaa toisesta näkökulmasta. Minulla on kokemusta etäännyttämisestä jo kolmelta sukupolvelta eikä se pätevyys riitä Oikeuslaitokselle eikä Lastensuojeluvirastolle eikä muillekaan tahoille. Nauroivat ajamalleni lapsiasialle. Oikeuslaitoksessa ja Lastensuojeluvirastossa toimii tälläkin hetkellä epäpäteviä työntekijöitä jolla ei ole lain edellyttämää pätevyyttä. He pitävät omaa asiantuntemusta etäännyttämisestä mitättömänä. Heidän mielestään kirjan opetus on tärkeämpi ja pätevämpi kuin minun omakohtaiset kokemukset isänä ja lapsiuhrina etäännyttämisessä.
Oikeuslaitos on antanut meidän tapauksessa siunauksensa lapsen mielivaltaiselle etäännyttämiselle, vieraannuttamiselle ja fyysiselle kurittamiselle. Lapset käyvät terapiassa jossa isäikävää tukahdutetaan. Lapset ajattelevat kuten itsekin lapsena ajattelin että isä ei välitä. Totuus oli kuitenkin toinen. Tiesin sen että äiti ei kertonut totuutta. Äiti puhui isästä huonoon sävyyn mustamaalaten usein. Isä yritti tavata minua mutta äiti esti ja teki tapaamiset mahdottomaksi. Nyt kun olen isä, tunnen että on rikos olla isä. Kun olin lapsi, tunsin että on rikos syntyä maailmaan ja olla lapsi, etäännytetty, vieraannutettu ja isää ikävöivä lapsi.

Etävanhempi ja tutkija

Vieras

#11

15.08.2013 15:16

Miehen kohtalo aina eron tultua. Syntipukki ja huono isä. Vaikka totuus olisikin toisenlainen. Niin Suomen oikeuslaitos käsitelee asian aina niin. Huoltajuus äidille. Oli sitten Äiti millainen tahansa. oikeudessa Isä aina ristiin naulitaan asianajan toimesta. Ja vaimon sukulaisten todistaessa. Ei ole väli vaikka vaikka valaehtoiseti todistetaan. Kukaan ei valalausuntoja tarkista. eli voi kertoo mitä satuja tahansa. Koska ei väärästä valasta ei tule näissä asioista sanktioita. Hups muistin väärin.

Vieras

#12

28.10.2013 16:14

Isälle samat oikeudet kuin äidille,lapsen edut huomioon ottaminen ja lapsi tarvii myös isän läsnäoloa,arjessa kuin muutenkin ja miksi äiti mollaaa isää,sos-tädeille ja tädit uskoo äitiä ja vähättelevät isän läsnäoloa,eivätkä haluakaan isälle oikeuksia.

Vieras

#13

29.10.2013 07:07

Isälle oikeuksia ei vaan paperilla vaan myös käytäntöön,tapaamisia enempi,niin paljon kun isä haluaa.

Vieras

#14

04.12.2013 10:27

Lähiaikana tulee tapahtumaan kupiossa läpimurto isien oikeuksissa lapseen .

Vieras

#15

04.09.2014 13:14

Mistä johtuu isien todella heikko asema avioerotilanteessa? Siitäkö, että asiaan liittyvät instanssit ovat naisvaltaisia? Erotilanteessa miestä riepotellaan luvattoman usein kuin märkää rättiä vastapuolen oikkujen mukaan ja lapsia käytetään härskisti pelinappuloina. Tähän menoon pitää saada äkkiä joku tolkku!!!